Planai nesikeičia

Kauno geležinkelio stotyje atsakingų institucijų atstovai sėdo į elektrinį traukinį ir išvyko Lenkijos link – pakeliui bus apžiūrimi jau atlikti „Rail Baltica“ vėžės tiesimo darbai.

Planuojama, kad jei nenutiks nenumatytų trukdžių, projektas bus baigtas 2015 metų spalio 1-ąją.

„Mūsų planai nesikeičia. Grafikas yra griežtas, jis įformintas visais dokumentais, kuriuos aš valdau. Termino mes nesirengiame keisti. Iš kitos pusės ir nematome būtinybių, jei neatsitiks kažko ekstremalaus – neatkasime kapinių, neatkasime šaudmenų sandėlių ir panašiai“, - teigė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Kritika buvusiai valdžiai

Pastaruoju metu daugiausiai aistrų kelia atšakos į Vilnių tiesimas. A. Butkevičius teigė, kad praėjusios kadencijos valdžia padarė didelę klaidą, kai laiku nepareiškė noro tiesti atšakos į Vilnių. Kaimynai pasielgė kitaip - latviai nori atšakos į Rygą, estai – į vieną iš jūros uostų.

Kol kas sprendžiama, kaip į projektą įtraukti Vilnių.

„Yra pasiūlyti trys variantai, apie kuriuos šiandien dar nenorėčiau kalbėti. Bet vienas iš variantų, kad europinė vėžė nuo Kauno iki Vilniaus galėtų būti finansuojama po 2020 metų, nes „Rail Baltica“ projektas bus įgyvendintas dar sekančioje finansinėje perspektyvoje“, - teigė A. Butkevičius pridūręs, kad atšakos įgyvendinimui lėšas turėtų skirti ES.

Premjeras taip pat tikino, kad kaimynai pritaria, kad būtų tiesiama atšaka į sostinę.

„Politinis sutarimas buvo pasiektas Taline dar vasario mėnesį, kada vyko Baltijos Ministrų pirmininkų susitikimas. Politiškai Latvija ir Estija pritaria projekto įgyvendinimui su atšaka į Vilnių, bet puikiai suprantame, kad tuomet turi būti padidintas finansavimas. Viskas yra finansuose“, - teigė A. Butkevičius.

Tuo tarpu R. Sinkevičius atskleidė, kiek galėtų kainuoti atšakos į Vilnių tiesimas. Skaičiuojama, kad projekto įgyvendinimas kainuotų apie 1 milijardą litų.

Planuojama, kad viso „Rail Baltica 2” projekto įgyvendinimas Lietuvos teritorijoje kainuos 7-8 milijardus litų.

Estijos premjeras linkęs susitarti

Estijos ministras pirmininkas Taavisas Roivasas tikisi susitarti su Lietuvos premjeru Algirdu Butkevičiumi dėl Vilniaus prijungimo prie bendro transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projekto.

„Ministras pirmininkas supranta Vilniaus prijungimo prie „Rail Baltica“ svarbą ir palaiko prijungimą. Mes laukiame artėjančio susitikimo ir tikimės, kad pasieksime susitarimą ir Vilniaus prijungimo klausimas bus išspręstas pagal ES įstatymus“, - BNS atsiųstame komentare teigė Estijos premjero atstovė Helina Vaher.

A.Butkevičius antradienį pareiškė tikįs, jog jam pavyks įtikinti Estijos kolegą dėl Vilniaus, tačiau pripažino, kad Estija turi teisę nepritarti šiam Lietuvos siekiui, kadangi anksčiau apie sostinės prijungimą nebuvo kalbėta.

Baltijos valstybės daugiau nei pusmetį bando pasiekti susitarimą dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės įkūrimo. Balandžio pabaigoje trijų šalių susisiekimo viceministrai pasiekė preliminarų susitarimą, kad Vilnius turi būti integruota trasos dalimi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)