Ekspertai nurodė, kad didžiausias pavojus gali grėsti naujausiems laineriams – amerikiečių „Boeing 787 Dreamliner“ ir europiečių „Airbus A350“ ir „A380“.

Ataskaitos duomenimis, kai kurie pilotų kabinos elektroniniai elementai naudojami komunikacijai arba duomenų perdavimui bevieliu internetu, kuriuo naudojasi keleiviai arba kuris naudojamas žaidimams individualiuose ekranuose.

Tyrimą atlikę ekspertai konsultavosi su kompiuterinio saugumo specialistais, o šie nurodė, kad šiuo atveju galimas įsikišimas į avionikos darbą. Vienas ekspertas teigė, kad platforma prasmukti į lainerio sistemas gali tapti virusas, kurį internetu atsitiktinai pagaus kas nors iš lėktuvo keleivių.

Nurodomos kelios potencialios rizikos zonos: užkrėtimas arba manipuliavimas kompiuteriais lėktuve, saugumo sistemos ar navigacijos sistemos kontrolė arba pavojingų nurodymų pilotui transliavimas.

Ataskaitoje pabrėžiama, kad senesni lėktuvai mažiau integruoti į internetą, jų valdymo sistemos kur kas geriau izoliuotos, vadinasi, įsilaužimo rizika senesniems nei 20 m. lėktuvams yra mažesnė.
Reuters“ praneša, kad Federalinės aviacijos administracijos atstovas Michaelas Huerta sutiko su ataskaitos išvadomis. Jis pranešė, kad administracija jau pakvietė specialistų iš Nacionalinio saugumo agentūros ir sudarinėja saugumui užtikrinti būtinų pakeitimų sąrašą.

Sprendžiant iš „Reuters“ pranešimų, specialistai nerado konkrečių spragų elektroninėse sistemose, bet nurodė, kad vis didėja įsilaužimo pavojus. Interviu CNN pilotas Johnas Burtonas papasakojo apie savo nuogąstavimus: „Įsilaužėliai pas mus į Pentagoną patekdavo, tad patekti į kompiuterinę lėktuvo sistemą, sakyčiau, visai nesudėtinga.“ Tiesa, CNN pabrėžia, kad iš ataskaitos neaišku, ar ekspertai rėmėsi tyrimų rezultatais, ar išvados darytos teoriniu pagrindu.

J. Burtonas taip pat nurodė, kad „Boeing 787 Dreamliner“ ir „Airbus A350“ buvo kuriami, remiantis technologija, su kuria ateityje būtų galima perimti lėktuvo valdymą iš žemės, esant būtinybei. Jo teigimu, iki praktinio šios idėjos realizavimo dar labai toli.

Vienas iš Transporto komiteto narių Peteris DeFazio teigė „Reuters“: „Ši ataskaita iškėlė realią, rimtą skrendančio lėktuvo kibernetinio išpuolio grėsmę. Aviacijos administracija turi sutelkti dėmesį į sertifikacijos standartus, kurie sutrukdytų teroristui su nešiojamuoju kompiuteriu (lėktuvo) salone ar žemėje perimti lėktuvo kontrolę per „WiFi“ sistemą, kuria naudojasi keleiviai.“

Primename, kad vokiečių žiniasklaida neatmetė įsilaužimo galimybės į oro linijų bendrovės „Germanwings“ lėktuvą, sudužus Alpėse. Tiesa, vėliau faktai prieš antrą pilotą Andreasą Lubitzą, regis, sąmoningai nukreipusį lainerį į žemę, paskatino pamiršti šią hipotezę.

„Boeing“ nekomentavo ataskaitos. „Airbus“ išleido trumpą pranešimą spaudai, kuriame rašoma, kad bendrovė pastoviai tobulina savo elektroninių sistemų architektūrą, kad užtikrintų maksimalų patikimumą ir saugumą, bet aptarinėti smulkmenų neketina, nes tai „gali būti kontrproduktyvu saugumui“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (84)