Palyginti su pernai šiemet per 11 mėnesių krova Klaipėdos uoste išaugo 4,5 proc. Jei gruodis bus palankus, šiemet tikimasi pasiekti visų laikų krovos rekordą - 40 mln. tonų krovinių. Labiausiai, beveik trečdaliu, augo biriųjų krovinių ir panašiai tiek pat skystųjų krovinių krova. Šiemet rekordą, perkrovusi daugiau kaip 7 mln tonų, pasiekė „Klaipėdos nafta“. Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo krova išaugo beveik tris kartus.

Tarp Rytinės Baltijos jūros uostų Klaipėda per visus šiuos metus lyderiavo, kai Rygoje krova krito beveik 9, Taline - 11, Ventspilyje beveik 20, o Sankt Peterburge - daugiau kaip 7 proc.

„Jaučiame augančią įtampą dėl krovinių persiskirstymo. Latvijos, Estijos uostai praranda anglies, naftos produktų krovinius, ir praranda pakankamai ženkliai Klaipėdos uoste tos krovinių rūšys nedominavo, tai mes ir praradimo tokio kaip ir nejuntame“, – kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Tačiau svarbiausiu veiksniu dėl krovos augimo laikomas uosto infrastruktūros vystymas.

„Mūsų partneriai vertina mus dėl patikimumo. Mūsų duoti pažadai yra vykdomi ir vos ne 100 proc. O tai sudarė geras sąlygas verslui nebijoti investuot. Per pastaruosius ketverius metus viską, ką investavom, tai būtent tose krantinėse ir dabar matome prieaugį“, – sakė A. Vaitkus.

Sustoti uostas nežada. Per artimiausius ketverius metus numatytos daugiau nei 400 mln. eurų investicijos į uosto plėtrą - išorinio kanalo sutvarkymą, molų rekonstrukciją ir tolesnį uosto kanalo gilinimą. Tai leistų priimti pačius didžiausius, kokie tik gali įplaukti į Baltijos jūrą, laivus. Po daugiau nei dešimtmečio uoste planuojama pasiekti du kartus didesnę nei šiemet krovą.