„Koalicija pritarė pateiktam modeliui dėl pensijų kompensavimo, įstatymo projektui dėl akcizų, bet nebuvo rastas sutarimas dėl automobilių mokesčio“, - po posėdžio tvirtino Darbo partijos vadovė ir Seimo pirmininkė Loreta Graužinienė.

Pasak jos, svarstymai dėl šio mokesčio grįžta į partijų vadovybes ir diskusijos bus tęsiamos vėliau.

„Aš tikrai nepritariu (mokesčiui - DELFI) ir tie žmonės, kurie buvo darbo grupėje, taip pat nepritaria", - teigė L. Graužinienė.

Premjeras Algirdas Butkevičius vylėsi, kad partijos sprendimą dėl automobilių mokesčio priims per kitą savaitę.

„Mūsų partija dar nesvarstė, bet galiu pasakyti ir ne kartą esu sakęs, kad daugelis šalių turi tokį mokestį. Jeigu norime investuoti lėšas į kelių infrastruktūrą, padidinti lėšas savivaldybių kelių infrastruktūrai, manau, mokestis yra reikalingas“, - savo nuomonę išsakė premjeras.

A. Butkevičius nesiėmė komentuoti prezidentės Dalios Grybauskaitės teiginių, kuri planus įvesti naują mokestį vadina nusišnekėjimais ir priešrinkiminiu vajumi.

„Kai buvau Seimo biudžeto ir finansų komiteto pirmininku, tada ne vieną kartą buvo pasiūlymai iš Finansų ministerijos (tuo metu finansų ministre buvo D. Grybauskaitė – DELFI)“, - atkreipė dėmesį A. Butkevičius.

Kad Seimo priimti įstatymai įsigaliotų, juos turi pasirašyti šalies vadovė, taigi jos nuomonė šiuo klausimu yra labai svarbi.

Paklaustas, ar neįvedus automobilių mokesčio pavyks kompensuoti pensijas, premjeras tvirtino, kad pažadai bus įgyvendinti.

„Aš manau, kad savo pažadus įgyvendinsime, labai stipriai pradėjome kovoti su šešėline ekonomika. Tikriausiai girdėjote, kad priimtas geras sutarimas dėl į mūsų šalį įvežamo kuro deklaravimo ir naujos apskaitos. Taip pat artimiausiu metu bus priimtos kitos priemonės kovai su šešėlyje esančiu alkoholiu“, - sakė A. Butkevičius.

Premjeras skeptiškai vertina siūlymus pensininkas kompensuoti ir kainų didėjimą.

„Lietuvoje infliacija yra labai maža ir aš tikiuosi, kad Lietuva nebus visą amžių kažkokia kompensuojančia šalimi“, - tvirtino jis.

Dar labiau didins sidro akcizą

Politinė valdančiųjų partijų taryba pritarė darbo grupės siūlomiems akcizų didinimams, tik 8,5 laipsnių vyno ir silpnų fermentuotų gėrimų, pavyzdžiui, sidro akcizą siūlo didinti ne 35 proc., o 50 proc.

Kaip žurnalistams sakė Seimo vicepirmininkas Algirdas Sysas, kiti darbo grupės siūlymai didinti akcizus nekeisti: 50 proc. norima didinti alaus akcizą, stipraus alkoholio - 5 proc., vyno – 10 proc.

Skaičiuojama, kad dėl tokio didėjimo puslitris alaus ir sidro ar silpno vyno brangtų iki 20 ct.

Valdančiąją koaliciją sudaro Lietuvos socialdemokratų, Darbo, „Tvarkos ir teisingumo" partijos bei Lietuvos lenkų rinkimų akcija.

DELFI primena, kad trečiadienį Pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė siūlyti pensijų kompensavimui lėšų rasti didinant alkoholio akcizą ir įvedant automobilių mokestį.

Siūlyta, kad 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l - 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuota, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio.

Vyriausybė planuoja, kad per trejus metus pensininkams galėtų išmokėti 443 mln. Lt: 88,6 mln. Lt šiemet ir po 177 mln. Lt kitais ir dar kitais metais.

Iš automobilių mokesčio per metus planuota surinkti 200 mln. Lt, iš akcizų padidinimo – 100 mln. Lt.

DELFI primena, kad diskusijos dėl automobilio mokesčio įvedimo Lietuvoje vyksta ne vienerius metus. Tai padaryti Lietuvą skatino ir Tarptautinis valiutos fondas.

Tokio mokesčio atsiradimą Lietuvoje palaiko ir Investuotojų forumas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (789)