„Nežinau, kodėl tiek ilgai trunka naujojo vadovo paieškos, bet kol kas niekas nepasikeitė. Iki šiol darbuotojai buvo neprižiūrimi ir po skaudžios avarijos buvo pasakyta teisybė, kad vairuotojai dirbo po daugiau nei 230-260 valandų, bet po to jiems tiek dirbti jau nebeleido“, - sakė viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė Danuta Iljina, priminusi, kaip po viešojo transporto ratais žuvo moteris ir mergaitė.

DELFI skelbė, kad tragedija įvyko 2014 m. sausį, kai autobusas pervažiavo močiutę ir anūkę, abi žuvo vietoje.

Anot D. Iljinos, dabar situacija vėl artėja prie kritinės ribos, daug vairuotojų serga, tad kiti turi dirbti daugiau nei leidžiama.

„Aš manau, kad dabar vairuotojai dirba daugiau valandų, nei jiems leidžiama, tačiau tai turėtų patikrinti Valstybinė darbo inspekcija. Jeigu aš nueisiu ir paprašysiu darbo laiko apskaitos žiniaraščio, man niekas jo neduos“, - apgailestavo pašnekovė.

Profsąjungos vadovė neseniai kreipėsi į Valstybinę darbo inspekciją dėl kenksmingos darbo aplinkos: anot jos, vairuotojų kabinose temperatūra siekia 40 laipsnių ir daugiau.

„Darbuotojai nuolat serga ir vairuotojų vis trūksta, todėl ir ieškoma, kas poilsio dieną dirbs“, - sakė D. Iljina.

Ji pateikė pavyzdį, kaip įmonėje yra organizuojamas darbas.

„Draugauju su viena vairuotoja šeimomis, ji papasakojo, kad turėjo laisvadienį pirmadienį ir antradienį, dabar miškuose daug grybų, tad žmonės susiplanavo laisvalaikį. Vos ji atidirbo savo pamainą prieš laisvadienius, jau jos prašė eiti dirbti per laisvas dienas, o po to skambino ir per laisvadienius, vėl prašė eiti dirbti, nors ji buvo išvykus – štai taip trūksta žmonių“, - kalbėjo D. Iljina.

Ji vardijo, kad ir norinčių dirbti vairuotojais trūksta, nes algos skaičiuojamos priklausomai nuo darbo patirties.

„Kiek žinau, naujų vairuotojų nelabai ir ateina: turėjo paruošti naują jų grupę, bet norinčių nelabai atsirado, nes atlyginimai nedideli, o mašinos ir gatvės tos pačios, reikalauja remonto“, - pastebėjo D. Iljina.

Pašnekovė vardija, kad vairuotojai yra skirstomi į kelias grupes pagal jų darbo patirtį.

„Visi vairuotojai už atliekamą tą patį darbą gauna skirtingus atlyginimus, norintys gauti patį didžiausią atlyginimą, įmonėje turi išdirbti 5-6 metus, tad kas brausis į tokį darbą?“, - klausė ji.

Šiuo metu Vilniuje yra beveik 1 tūkst. autobusų ir troleibusų vairuotojų, o iš viso įmonėje dirba kiek daugiau nei 2 tūkst. žmonių. Vidutiniškai vairuotojas uždirba apie 1,5 tūkst. litų „į rankas“ (434 eurus).

Vilniaus miesto mero patarėjas Aleksandras Zubriakovas DELFI komentavo, kad „padėtis viešajame transporte nėra džiuginanti“ ir turės būti sprendžiama.
Aleksandras Zubriakovas

„Jūsų minėtos problemos bus naujojo vadovo vienos pagrindinių užduočių, nes darbuotojų motyvacija yra labai svarbu. Deja, dėl miesto finansinės padėties ne visada pavyksta geriausiai įvykdyti keliamas užduotis. Naujojo vadovo paieškos jau vyksta, senasis vadovas dirba iki šio mėnesio pabaigos“, - kalbėjo jis.

Vicemeras Linas Kvedaravičius, atsakingas už miesto transporto sritį, dėstė, kad naująjį vadovą planuojama atrinkti iki spalio pabaigos.

„Valdyba su naujuoju direktoriumi šiuos klausimus turės išspręsti“, - sakė jis.

DELFI primena, kad rugsėjį iš pareigų pasitraukė ir kitos savivaldybės valdomos įmonės „Vilniaus vandenys“ generalinis direktorius Valentinas Miltienis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (164)