Vietinių vadovų veiksmus apskundusi Seimo kontrolieriui Raimondui Šukiui, ką tik gavo bendrijai palankų atsakymą.

Vienintelė bėda, kad dėl atnaujintino įvažiavimo kelio savivaldybei pateiktos tik rekomendacijos, kurių, kaip žinome, galima ir nevykdyti, nes šiandien Alytuje daugeliui aišku – virš savivaldybės, ypač virš jos tarybos, yra tik mėlynas dangus.

Tokią frazę kai kurie jos vadovai per tarybos posėdžius kartoja po kelis kartus. Kodėl nepaisyta bendrijos interesų?

Žaliojoje gatvėje esanti garažų bendrija Nr. 5 įvažiavimo keliu iš šios gatvės naudojosi jau beveik keturiasdešimt metų – iki praėjusio rudens. Gavus europinių fondų paramą ir už 9 mln. 500 tūkst. litų pradėjus rekonstruoti Žaliąją gatvę, išlindo gatvės rekonstrukcijos projekto klaida – nenumatytas bendrijos, turinčios 87 garažus, naudotas įvažiavimo kelias.

Juo į savo valdas patekdavo ir bendrijos teritorijoje esančių dviejų gyvenamųjų namų gyventojai. Akivaizdu, kad projektas parengtas ne pagal visiškai tinkamą savivaldybės užsakymą.

Įvažiavimas Alytuje (Alytausnaujienos.lt)
Negi savivaldybės atstovai nepastebėjo tokios didelės garažų bendrijos, gyvenamųjų namų jos teritorijoje, jei įvaža panaikinta? Ji šioje gatvėje palikta tik penkiems gyvenamiesiems namams nuo Kauno gatvės pusės.

Praėjusį rudenį kilus skandalui dėl garažų bendrijos prarasto įvažiavimo kelio, miesto valdžia jai pasiūlė naudotis kita pačios bendrijos pagal susitarimą su Alytaus apskrities Stasio Kudirkos ligonine prieš du dešimtmečius įsirengta stačia įvaža, kuri bendrijos iniciatyva pasidaryta važinėti automobiliams žiemą, kai dėl slidumo neįmanoma užvažiuoti nuo Žaliosios gatvės pusės.

Tada savivaldybė prie šios įvažos nuo Vakaro gatvės pusės organizavo krūmų iškirtimą, eismą reguliuojančių ženklų, specialaus veidrodžio pastatymą. Pastarojo įvažiavimo kelio, kaip ne viename susirinkime tvirtino garažų bendrijos nariai, nėra jokiuose dokumentuose, vienintelis jos teisiškai numatytas įvažiavimo kelias – tik iš Žaliosios gatvės.

Taip pat ne viename susirinkime bendrijos nariai turėjo atremti savivaldybės priekaištus, kodėl jie įvažos klausimo nekėlė viešame Žaliosios gatvės rekonstrukcijos projekto svarstyme. Vienu balsu pareikšta, kad apie tokį svarstymą ir tuo labiau viešai paskelbtą projektą niekas nežinojo. Nemaža dalis bendrijos garažų savininkų jau garbaus amžiaus, internetinė sklaida nedaugeliui suprantama, pagaliau pasitikėta savivaldybe, kuri turėjo įvertinti dešimtmečius buvusį įvažiavimo kelią, kaip jį numatė gyventojams iš Kauno gatvės pusės.

Dar labiau nustebino Žaliosios gatvės rekonstrukcijos projekto vykdymas šią vasarą, kai esama įvaža į garažus užsėta žalia veja ir pėstiesiems tapo sunkiau eiti paklojus bortelius bei vandens nutekėjimo sistemą.

Veja kaipmat buvo išminta, nes pro garažus iš Žaliosios gatvės nuo neatmenamų laikų iš miesto centro Vandens taku keliaujama į Alytaus apskrities ligoninę, mokyklas ir kitas Dainavos mikrorajone esančias įstaigas. 

Kadangi minėta garažų bendrija pajuto miesto valdžios nesiskaitymą su jos interesais, kreipėsi į Seimo kontrolierių R. Šukį. 

Svarstys ir lauks rekonstrukcijos pabaigos

Praėjusią savaitę garažų bendrija ir Alytaus miesto savivaldybė gavo atsakymą iš Seimo kontrolieriaus. Jame konstatuota, kad neaišku, dėl kokių priežasčių Žalioji gatvė po rekonstrukcijos lieka pėsčiųjų ir dviračių taku ir kodėl rengiant projektą neatsižvelgta į tai, jog bendrija iki rekonstrukcijos turėjo įvažą.

Nors savivaldybė nagrinėjo garažų bendrijos prašymus ją palikti, teikė jai atsakymus, bet problemos iš esmės nesprendė. Nepaisyta policijos ir priešgaisrinės apsaugos tarnybos pateiktų raštų, informuojančių, kad ta įvaža būtina užtikrinant garažų bendrijos narių, šioje teritorijoje gyvenančių asmenų saugumą, nes ją panaikinus atsiranda grėsmė pravažiuoti specialiosios paskirties automobiliams.

 Seimo kontrolierius padarė išvadą, kad Alytaus miesto savivaldybės vadovai, kaip viešojo administravimo subjektai, turintys tarnauti žmonėms, nesiėmė aktyvių veiksmų spręsti įvažiavimo kelio į garažų bendrijos teritoriją problemos, jai tiksliai nenurodė, kur ir per kokį terminą gali apskųsti savivaldybės priimtus sprendimus dėl panaikinto įvažiavimo kelio.

 Todėl R. Šukys garažų bendrijos pirmininko Jono Anušausko pasirašytą skundą dėl savivaldybės pareigūnų veiksmų vykdant Žaliosios gatvės rekonstrukciją pripažino pagrįstu.

„Jei savivaldybė ir po Seimo kontrolieriaus pateiktų išvadų nesiims spręsti mūsų klausimo ir neduos konkretaus atsakymo raštu, kada mums tikėtis atgauti panaikintą įvažiavimo kelią, rengsime bado akciją prie savivaldybės. Parodysime žmonėms, kaip savivaldybė nesirūpina savo gyventojais“, – pareiškė garažų bendrijos pirmininkas J. Anušauskas.

Administracijos direktoriui Kęstučiui Ąžuolui rekomenduota įvertinti policijos ir priešgaisrinės apsaugos tarnybos pateiktus raštus dėl uždaryto įvažiavimo kelio, imtis priemonių dar kartą svarstyti garažų bendrijos siūlymus dėl jo įrengimo lygiagrečiai su šiuo metu tiesiamu pėsčiųjų ir dviračių taku arba iki žiemos atidaryti šią įvažą.

 K. Ąžuolas sakė, kad toks Seimo kontrolieriaus pasiūlymas bus svarstomas, tačiau realiai įvažiavimo kelias, atsiklausus tarybos, nes reikės papildomų lėšų, gali būti atnaujintas tik baigus Žaliosios gatvės rekonstrukcijos projektą. Kad garažų bendrija panaikintą įvažą gali turėti tik baigus darbus šioje gatvėje ir gavus Centrinės projektų valdymo agentūros sutikimą keisti projektą, ne kartą yra tvirtinęs ir pats Alytaus miesto meras Jurgis Krasnickas.

Pagal suteiktus darbų pratęsimo terminus rangovams Kauno bendrovei „Kaminta“ ir „A.Žilinskis ir Ko“ iš Jurbarko rajono, kurios savivaldybės skelbtą konkursą atnaujinti Žaliąją gatvę laimėjo pasirašiusios jungtinės veiklos sutartį, planuota šią gatvę baigti atnaujinti iki lapkričio 7-osios.

Tačiau šiandien matyti, kad darbai iki šio termino tikrai nebus baigti. Savivaldybės specialistų skaičiavimu, tai realiausia padaryti iki ateinančio pavasario.