Lietuvius juodinantį straipsnį išspausdinęs „Kurier Wilenski” savo nuomonę ketina ginti teisme

 (289)
Pirmadienio Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos (LŽLEK) posėdyje darkart buvo siekiama nagrinėti lenkų kalba Lietuvoje leidžiamo dienraščio „Kurier Wilenski” publikaciją „Koks lenkui atrodė lietuvis tarpukario laikotarpiu”. Komisija jau yra nusprendusi, kad šis straipsnis pažeidė etiką, tačiau dienraščio atstovai reikalauja pakeisti arba atšaukti komisijos sprendimą, o to nepadarius ketina kreiptis į teismą.
Teismas, teisingumas, svarstyklės
Foto: Corbis/Scanpix

Kaip DELFI sakė LŽLEK pirmininkė Edita Žiobienė, šįkart į posėdį atvykę leidinio redaktorius Robertas Mickevičius ir straipsnį rašęs žurnalistas Jan Sinkevič prašė komisijos sprendimą persvarstyti iš naujo ir nesutiko su nuomone, kad publikacija kursto tautinę nesantaiką, tačiau pripažino, kad išspausdindami tokią publikaciją elgėsi neprofesionaliai.

Pirmajame komisijos posėdyje dienraščio atstovai nedalyvavo.

Ankstesnį komisijos sprendimą, kad minėta publikacija pažeidė Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso nuostatas, kuriomis draudžiama kurstyti tautinę nesantaiką bei šaipytis iš žmogaus tautybės, išspausdindamas dienraštis nurodo, kad šis LŽLEK sprendimas yra sugrįžimas į cenzūros laikus.

Kaip DELFI pirmadienį sakė R. Mickevičius, šis komisijos sprendimas įžeidžia dienraštį, nes „Kurier Wilenski” savo publikacija nesiekė kurstyti tautinės nesantaikos ar ką nors įžeisti.

DELFI primena, kad minėtoje publikacijoje rašoma, jog lietuviams svetimi tokie jausmai kaip nesavanaudiškumas, dėkingumas ar draugiškumas. Tačiau valstietiškam lietuvių mentalitetui priskiriamas godumas ir savanaudiškumas.

„Lenkas yra toks lietuvis, kuris niekad gyvenime žąsų neganė, o lietuvis yra toks lenkas, kuris žąsis ganė arba dar tebegano“, - rašoma straipsnyje.

Dienraščio redaktorius TV3 laidai „Savaitės komentarai“ anksčiau sakė, kad dienraštis išspausdino istorikų konferencijos, vykusios Vilniuje, vieną iš pranešimų. Straipsnyje cituojamas Bialystoko istorijos instituto darbuotojas Kžystofas Bukovskis, kurio specializacija – lenkų ir lietuvių santykių istorija. Ponas Bukovskis net ir knygą apie tai yra išleidęs – “Ponai ir žmogusai”.

Ponai – lenkai, o žmogusai – paniekinama pravardė, kuria tarpukariu lenkai vadino lietuvius. Lietuviai čia vaizduojami kaip pirmykščiai apžėlę laukiniai su vyžom, vilkintys kailius ir naminės drobės apdarus. Vaizdavo lietuvius ir šunimis, šernais, lokiais, o dažniausiai – užsispyrusiais asilais.

„Kurier Wilenski” kasmet iš Lenkijos senato gauna 120 000 litų dotaciją, už kurią perka popierių bei dengia dalį spausdinimo išlaidų. 4 tūkst. litų „Kurier Wilenski” kas mėnesį skiria ir Vilniaus miesto savivaldybė, už tai leidinyje gaunanti keturis puslapius reklaminio ploto.

www.DELFI.lt
Registruoti (0) Anonimiški (289)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Media

LRTK vadovu dar ketverių metų kadencijai paskirtas E. Vaitekūnas (5)

Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pirmininku Seimas dar ketveriems metams paskyrė pastaruosius dvejus metus šiai komisijai vadovavusį Edmundą Vaitekūną.

Rusija nusileido: vėl transliuos CNN (13)

Rusija antradienį pranešė išdavusi naują transliacijos licenciją žinių kanalui CNN, kuris dingo iš eterio praėjusiais metais, įsigaliojus užsienio žiniasklaidai taikomiems apribojimams.

„LifeNews“ redakcijoje vykdomos kratos (26)

„LifeNews“ redakcijoje tyrėjai atlieka kratas. Apie tai antradienį, kovo 24 d. pranešama televizijos kanalo svetainėje.

Rinkodaros tendencijos (4)

Seniau tėčiai reklamose būdavo vaizduojami kaip mulkiai taukuotais pirštais, siurbiantys alų ir dėbsantys į televizorių, o mamos būdavo tos rūpestingos ir švelnios būtybės, kurios rūpinasi vaikais, gamina gardžias vakarienes ir skalbia nešvarias vyrų kojines. Atrodo, kad požiūrio kampas smarkiai pasikeitė. Dabar reklamas užkariauja švelnūs ir rūpestingi tėčiai, ir tai suprato tokie prekių ženklai kaip „General Mills“, „Hyundai“, „Unilever“, „Toyota“, „Nissan“. Visi jie renkasi tėvystę vaizduoti švelniai ir pozityviai. Naujojo „Procter & Gamble“ produkto, šluotos „Swiffer WetJet“, reklamoje taip pat vaizduojamas vienišas tėtis, kuris žaidžia su savo mažu sūnumi, o vėliau tvarkosi.

Ką skaito ir savinasi iš laukiamųjų?

Jei gydytojo kabineto ar grožio salono laukiamajame neradote naujausio populiaraus žurnalo numerio, tai gali reikšti, kad jį negrąžinamai „pasiskolino“ prieš jus apsilankęs klientas. LRT.lt pašnekovai neslepia: iš grožio ir sveikatos paslaugas teikiančių įstaigų laukiamųjų dažniausiai dingsta populiarūs lengvo turinio žurnalai su daugybe nuotraukų, o rimtesni leidiniai lieka nepaliesti.