„Kurier Willenski“ už lietuvių juodinimą – žurnalistų etikos sargų kirtis

 (191)
Lenkų kalba Lietuvoje leidžiamam dienraščiui „Kurier Willenski” lietuvių tautos juodinimas atsirūgo. Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija (LŽLEK) pirmadienį nusprendė, kad dienraščio publikacija „Koks lenkui atrodė lietuvis tarpukario laikotarpiu” pažeidė Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso straipsnį, kuriuo draudžiama kurstyti tautinę nesantaiką bei šaipytis iš žmogaus tautybės.
skaito laikraštį, skaityti
Foto: Corbis

Anot LŽLEK pirmininkės Editos Žiobienės, nei leidinio redaktorius Robertas Mickevičius, nei straipsnį rašęs žurnalistas Jan Sinkevič į komisijos posėdį neatvyko. Pasak jos, publikacijos autorius į kvietimą sureagavo labai piktai.

LŽLEK sprendimas turi būti paskelbtas artimiausiame dienraščio numeryje.

DELFI primena, kad minėtoje publikacijoje rašoma, jog lietuviams svetimi tokie jausmai kaip nesavanaudiškumas, dėkingumas ar draugiškumas. Tačiau valstietiškam lietuvių mentalitetui priskiriamas godumas ir savanaudiškumas.

„Lenkas yra toks lietuvis, kuris niekad gyvenime žąsų neganė, o lietuvis yra toks lenkas, kuris žąsis ganė arba dar tebegano“, - rašoma straipsnyje.

„Kurier Willenski” kasmet iš Lenkijos senato gauna 120 000 litų dotaciją, už kurią perka popierių bei dengia dalį spausdinimo išlaidų. 4000 litų „Kurier Wilenski” kas mėnesį skiria ir Vilniaus miesto savivaldybė, už tai leidinyje gaunanti keturis puslapius reklaminio ploto.

www.DELFI.lt
Registruoti (0) Anonimiški (191)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Media

LRTK vadovu dar ketverių metų kadencijai paskirtas E. Vaitekūnas (5)

Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pirmininku Seimas dar ketveriems metams paskyrė pastaruosius dvejus metus šiai komisijai vadovavusį Edmundą Vaitekūną.

Rusija nusileido: vėl transliuos CNN (13)

Rusija antradienį pranešė išdavusi naują transliacijos licenciją žinių kanalui CNN, kuris dingo iš eterio praėjusiais metais, įsigaliojus užsienio žiniasklaidai taikomiems apribojimams.

„LifeNews“ redakcijoje vykdomos kratos (26)

„LifeNews“ redakcijoje tyrėjai atlieka kratas. Apie tai antradienį, kovo 24 d. pranešama televizijos kanalo svetainėje.

Rinkodaros tendencijos (2)

Seniau tėčiai reklamose būdavo vaizduojami kaip mulkiai taukuotais pirštais, siurbiantys alų ir dėbsantys į televizorių, o mamos būdavo tos rūpestingos ir švelnios būtybės, kurios rūpinasi vaikais, gamina gardžias vakarienes ir skalbia nešvarias vyrų kojines. Atrodo, kad požiūrio kampas smarkiai pasikeitė. Dabar reklamas užkariauja švelnūs ir rūpestingi tėčiai, ir tai suprato tokie prekių ženklai kaip „General Mills“, „Hyundai“, „Unilever“, „Toyota“, „Nissan“. Visi jie renkasi tėvystę vaizduoti švelniai ir pozityviai. Naujojo „Procter & Gamble“ produkto, šluotos „Swiffer WetJet“, reklamoje taip pat vaizduojamas vienišas tėtis, kuris žaidžia su savo mažu sūnumi, o vėliau tvarkosi.

Ką skaito ir savinasi iš laukiamųjų?

Jei gydytojo kabineto ar grožio salono laukiamajame neradote naujausio populiaraus žurnalo numerio, tai gali reikšti, kad jį negrąžinamai „pasiskolino“ prieš jus apsilankęs klientas. LRT.lt pašnekovai neslepia: iš grožio ir sveikatos paslaugas teikiančių įstaigų laukiamųjų dažniausiai dingsta populiarūs lengvo turinio žurnalai su daugybe nuotraukų, o rimtesni leidiniai lieka nepaliesti.