Dauguma žmonių žiūri į kūrybiškumą kaip į kažkokį magišką sugebėjimą, tačiau viskas kur kas paprasčiau. Kūrybiškumas – kiekvieno žmogaus įgimtas talentas, kuris laikui bėgant neskatinamas paprastai prislopsta. Vaikai valandų valandas gali žaisti savo susikurtuose pasauliuose, tačiau jiems paaugus, suaugusieji pradeda sakyti, kad tai keista, kvaila ar nenormalu. Šis talentas ne tik leidžia kurti originalias idėjas, bet ir spręsti įvairiausias iškylančias problemas, nes kūrybiškumas visur yra toks pat. Jis gali būti pritaikomas tiek reklamos srityje, tiek matematikos užduočių sprendime – visur galima rasti kitokį problemos sprendimo būdą.

Kodėl kūrybiškumas reikalingas ne tik kuriant reklamos idėją, bet ir ją įgyvendinant? Visų pirma, gamybos srities specialistams neužtenka tiesiog suprasti kūrybininkų turimą idėją. Didžiausias jiems keliamas uždavinys yra sugebėti idėją materializuoti taip, kad ji būtų patraukli vartotojui. Čia būtina jausti pulsą, kokios nuotaikos vyrauja visuomenėje, taip pat būtina surasti kūrybišką sprendimą, kokiais vaizdiniais ar garsiniais elementais šias nuotaikas perteikti kuriamoje reklamoje.

Šiemet teko garbė pirmininkauti vieninteliame lietuviškos reklamos festivalyje „ADrenalinas“, kurio metu dviem reklamos gamybos namams buvo skirtas aukso apdovanojimas. Galiu drąsiai pasakyti, kad Lietuvoje reklama gaminama itin kokybiškai. Agentūra „Magic“ buvo įvertinta aukščiausiu apdovanojimu. Ji reklamos festivaliui pateikė tris darbus: „Kalnapilio“ įvaizdinę reklamą, „Ežio“ reklamą „Aš kraustausi iš proto“ ir „Švyturio“ reklamą „Tai, ką sugebame geriausiai“. Visi šie darbai pasižymėjo ypatingu nuoseklumu, išlaikant aukščiausią kokybės lygį.

Aukso strėlė atiteko ir agentūrai „Tape“, kuri su vienu iš trijų siųstų savo darbų „Žiūrovas yra scena“, reklamuojančiu O. Koršunovo teatro naują sezoną, pasižymėjo originalumu, atskleidžiant pirminę kūrybininkų idėją. Reklamos idėjos įgyvendinimą būtų galima prilyginti meno kūriniui. Tai tikrai nėra taip paprasta, turint omenyje dabartinę situaciją reklamos rinkoje.

Kokius kūrybiškumo iššūkius gamybos namams šiandien kelia reklamos rinka? Kone didžiausias – rinkos skaitmenizacija. Internetas padidino viso pasaulio apsukas, o tai reiškia, kad ir reklamos gamybos kompanijos turi užtikrinti nuolat augantį bei nenutrūkstantį kokybiško turinio poreikį. Skirtingai nei per televiziją, ta pati reklama internete negali būti transliuojama mėnesių mėnesiais, informacijos vartojimo internete spartos augimas diktuoja tai, kad interneto vartotojams tas pats turinys atsibosta daug greičiau. Su šiais iššūkiais reklamos rinka kovoja įvairiai – sumažinant techninės kokybės pusę, tačiau pasitelkiant originalų turinį, kuriant persidengiančius reklamos siužetus, trumpametražius filmus primenančias reklamas ir t. t. Kūrybiškas požiūris gali padėti rasti tūkstančius skirtingų sprendimo būdų.

Jeigu jau gamybos agentūroms tenka įveikti tiek iššūkių ir joms tenka būti tokioms kūrybingoms, kyla klausimas, kiek nuo jų darbo priklauso rezultato sėkmė. Ar gera gamyba gali „ištraukti“ šlubuojančią idėją ir, atvirkščiai, genealią idėją sugriauti. Norint atsakyti į šį klausimą, reikėtų suvokti, kad reklamos kūrimas yra kompleksiškas ir sudėtingas procesas, kuriame svarbiausiu elementu tampa – bendradarbiavimas. Atsakomybę už sukurtą rezultatą dalinasi tiek kūrybos, tiek gamybos agentūra, kadangi sukurti gerą galutinį produktą be tarpusavio pagalbos tiesiog nepavyktų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)