Kad ir koks gabus (-i) būtumėte, ir ką bebūtumėte pasiekęs (-usi), yra tam tikri dalykai, kuriuos padarę visam laikui pakeisite žmonių požiūrį į save, ir jus prisimins tik neigiamai. Entrepreneur.com pateikia devynių tokių dalykų, kurių darbe reikėtų vengti visomis išgalėmis, sąrašą.

1. Kalbėti už nugaros

Sąmoningai ar nesąmoningai kalbėdami apie kolegas ar jų veiksmus jiems už nugaros, sukelsite nesantaiką. Viena iš dažniausiai pasitaikančių šios srities klaidų – bandyti spręsti problemą su kitais, apeinant tiesiogiai su ja susijusį žmogų. Paprastai žmonės taip elgiasi mėgindami išvengti konflikto, bet galiausiai pakursto dar didesnį konfliktą, vos tik auka pajunta, kad kažkas ne taip. Kai tik kažką nepalankiai apibūdiname kolegų akyse, tai jaučiama tarsi dūris į nugarą, kad ir kokios būtų mūsų paskatos.

2. Liežuvauti

Liežuvaudami apie kitus žmones mes patys atrodome nekaip. Kai mėgaujamės kitų žmonių nuopuoliais ar nelaimėmis, juos tai gali žeisti, jei jie apie tai sužinos. Tačiau bet kokiu atveju, pats liežuvautojas aplinkiniams visada atrodo nemalonus ir neigiamas.

3. Prisiimti kieno nors kito nuopelnus

Visi žinome tą nusivylimo jausmą, kuris apima kai sužinome, kad kažkas pasisavino mūsų idėją. Kai prisiimame nuopelnus už kažkieno kito darbą – kad ir kokį mažą – sukuriame įspūdį, kad viską padarėme savo jėgomis. Prisiėmę svetimus nuopelnus taip pat parodome, kad visiškai neatsižvelgiame į savo komandą ir nevertiname darbinių santykių.

4. Leistis užvaldomam emocijų

Vis dar pasitaiko žmonių, kurie darbe mėto daiktus, rėkia, pravirkdo kitus žmones ir leidžia sau kitaip išsikrauti.

Emocinės iškrovos demonstruoja žemą emocinį intelektą, tai lengvas būdas būti atleistam iš darbo. Vos tik pademonstruojame tokį nestabilumą, žmonės gali pradėti domėtis, ar mes apskritai esame patikimi, ir ar sugebėsime susiimti svarbiose situacijose.

Kai ant kažko išsikrauname, kad ir kaip, mūsų manymu, tas žmogus būtų to nusipelnęs, mes patys sulaukiame neigiamo dėmesio. Mus pačius gali pradėti vadinti nestabiliais, neprieinamais ir grėsmingais. O kai kontroliuojame savo emocijas, esame padėties šeimininkai. Jei sugebame susivaldyti, kai kažkas mus užsipuola, tampame stabiliu fonu, kuriame išryškėja, kad pats užsipuolęs žmogus yra neteisus.

5. Skelbti, kad nekenti savo darbo

Darbe niekas nenori girdėti, kad kažkas nekenčia savo darbo. Taip kalbėdami tampate negatyviu žmogumi, kuris žlugdo grupės entuziazmą. Vadovai paprastai greit perpranta, kas mažina entuziazmą, ir puikiai žino, kad už durų laukia daug entuziastų, galinčių pakeisti neigėją.

6. Girtis

Kai kažkas įmušęs įvartį džiūgauja ir visiems giriasi, aplinkiniai supranta, kad ko gero tam žmogui nėra įprasta įmušti įvartį, kad jis jų nėra daug įmušęs. O jei įmušęs įvartį žmogus toliau sau žaidžia futbolą, tai atskleidžia nugalėtojo mentalitetą, parodo, kad pergalės jam įprastos.

Panašiai ir darbe: siekdamas gerų rezultatų ir apie juos nesigirdamas žmogus demonstruoja tokį pat stiprų mentalitetą ir parodo aplinkiniams, kad sėkmė jums nesvetima.

7. Meluoti

Tiek daug žmonių meluoja iš gerų paskatų – norėdami apsaugoti save ar kitus – bet melas turi polinkį augti ir plisti, kol yra išaiškinamas, o kai tik visi sužino, kad melavome, nieko nebegalime pakeisti. Kai esame pagaunami meluojant, kad ir koks nekaltas atrodytų melas, nukenčia mūsų savigarba. Tik autentiškas žmogus gali jaustis laimingas būdamas savimi.

8. Valgyti aštraus kvapo maistą

Bendradarbiams vargu ar patiks žuvies kvapas darbe, nebent dirbate žvejų laive. Pagrindinė taisyklė, kalbant apie maisto valgymą darbe – produktai ar patiekalai, kurių kvapas gali sklisti už virtuvės ribų, turi būti palikti namie.

Tai gali atrodyti smulkmena, bet dvokiantis maistas yra nepagarba kolegoms, atitraukia jų dėmesį – o juk jo galima labai lengvai išvengti. Tai, be ko galima apsieiti, bet kas sukelia kitiems diskomfortą, labai greitai sukelia pasipiktinimą. Dvokiantys priešpiečiai parodo bendradarbiams, kad jie jums visiškai nerūpi, net jei taip ir nėra.

9. Deginti tiltus

Daug darbo santykių sukasi aplink žmones, kuriuos sutinkame, ir santykius, kuriuos su jais užmezgame. Numesti atominę bombą ant bet kokių profesinių santykių yra didžiulė klaida.
Entrepreneur.com pateikia pavyzdį apie vieną didelio kavinių tinklo darbuotoją. Tinklo apyvarta palyginus nėra maža, tad kai iš darbo išeina padavėjas (-a), niekas nepriima asmeniškai. Tačiau vienai padavėjai pavyko per vieną dieną sudeginti praktiškai visus pastatytus tiltus. Įdomiausia tai, kad ji nerėkė ir nepadarė nieko ekstremalaus, tik išėjo iš darbo.

Pirmadienį atėjusi į savo pamainą, ji pasakė kavinės vadovui, kad nebedirbs (nes rado kitą, geriau apmokamą darbą) ir tiesiog išėjo. Pasekmes pajuto jos bendradarbiai, kurie turėjo dvi savaites dengti visas jos pamainas, nes ji neperspėjo įmonės iš anksto, ir nepalaukė, kol į jos vietą bus rastas kitas žmogus. Ko gero, ji manė, kad jos veiksmai bus nemalonūs tik vadovui (kurio ji nemėgo), bet realybėje dėl jos veiksmų visi kavinėje dirbę žmonės turėjo iškęsti dvi sunkias savaites. Ji sugriovė santykius su visais buvusiais bendradarbiais.

Išvada

Venkite visų išvardytų dalykų, net ir mažiausių jų apraiškų, nes kiekvienas jų gali tapti nemaloniu įpročiu, ilgainiui turinčiu potencialą sugriauti jūsų reputaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)