Oro uosto atstovė Elena Krylova teigė, kad naktį iš pirmadienio į antradienį „lėktuvas sudužo, kai susidūrė su sniego valymo mašina. Trys įgulos nariai ir keleivis žuvo."

Ji patvirtino, kad žuvęs keleivis - C. de Margerie.

63 metų Ch. de Margerie trečiai pagal dydį Europoje naftos kompanijai vadovavo nuo 2007 metų. Nelaimė įvyko tuomet, kai privatus verslininko lėktuvas bandė pakilti Maskvos „Vnukovo“ oro uoste.

Rusijos Nepaprastųjų situacijų ministerija išplatino pranešimą, kad lėktuvas „Falcon-50“ patyrė nelaimę prieš pat pirmadienio, spalio 20-osios, vidurnaktį vietos laiku. Lėktuvas turėjo skristi į Paryžių. Visi trys įgulos nariai buvo prancūzai.

Pranešama, kad nelaimės metu matomumas oro uoste siekė 350 metrų. Šiuo metu tiriamos katastrofos priežastys.

Neblaivus vairuotojas

Maskvos oro uosto sniego valymo mašinos, į kurią įsirėžė Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ generalinio direktoriaus Christophe'o de Margerie lėktuvas, vairuotas buvo neblaivus, antradienį pranešė tyrėjai.

„Nustatyta, kad sniego valymo mašinos vairuotojas buvo neblaivus“, - sakoma tyrėjų paskelbtame pareiškime.

Jame priduriama, kad pagal preliminarią versiją, tragiška nelaimė įvyko dėl „oro eismo kontrolierių klaidos ir sniego valymo mašinos vairuotojo kaltės“.

Taip pat tiriama versija, kad katastrofa galėjo įvykti dėl orlaivio pilotų klaidų.

V. Putino pagyros

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas antradienį gyrė per lėktuvo katastrofą Maskvos oro uoste žuvusį Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ vadovą Christophe'ą de Margerie už jo vaidmenį stiprinant Rusijos ir Prancūzijos ryšius ir pavadino jį „tikru mūsų šalies draugu“.

Telegramoje Prancūzijos vadovui Fransois Hollande'ui, kurią paskelbė Kremlius, V.Putinas rašė buvęs „sukrėstas žinių“ apie tai, kad Ch.de Margerie lėktuvas rėžėsi į sniego valymo mašiną Maskvos Vnukovo oro uoste ir žuvo visi orlaivyje buvę žmonės.

V.Putinas paprašė F.Hollande'o „perduoti nuoširdžiausią užuojautą ir paguodos žodžius“ Ch.de Margerie šeimai ir artimiesiems.

Jis gyrė 63 metų Ch.de Margerie kaip „iškilų prancūzų verslininką, kuris buvo prie daugelio didelių bendrų projektų, padėjusių pamatą ilgamečiam vaisingam Rusijos ir Prancūzijos bendradarbiavimui energetikos srityje, ištakų“.

„Netekę Christophe de Margerie, praradome tikrą mūsų šalies draugą, apie kurį išsaugosime pačius geriausius prisiminimus“, - rašoma V.Putino telegramoje.

Kremliaus atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas savo ruožtu anksčiau sakė, kad V.Putinas ilgą laiką buvo pažįstamas su Ch.de Margerie ir „labai vertino jo darbo savybes, jo nuolatinį atsidavimą pastangoms plėtoti ne tik dvišalius Rusijos ir Prancūzijos santykius, bet ir abipusiai naudingą įvairiapusį bendradarbiavimą“.

Sudužo po 30-40 sekundžių

Christophe'is de Margerie
„LifeNews“ publikavo „oro uosto koordinacijos centro dispečerio paaiškinimų garso įrašą“. Sprendžiant pagal vieno vyro žodžius, kurio balsas skamba įraše, „Falcon“ mėgino pakilti 23 val. 57 min. vietos laiku, o sudužo „po 30-40 sekundžių“, nes lėktuvas „susidūrė su oro uosto tarnybos mašina“.

„Jeigu jie ką nors būtų matę, nebūtų susidūrę, – įsitikinęs dispečeris. – Kairiu sparnu. Kol kas pirminiais duomenimis taip“.

„Vnukovo“ interneto svetainėje teigiama, kad „pakilimas vyko esant 350 metrų meteorologiniam matomumui, 0,5 sukibimo koeficientui, nuo pakilimo ir nutūpimo tako Nr. 1, kursas 06“.

„Įsibėgėjimo metu 23 val. 57 min. įvyko susidūrimas su oro uosto tarnybos sniego valymo mašina. Per susidūrimą keleivis ir visi ekipažo nariai žuvo. Sniego valymo mašinos vairuotojas nenukentėjo“, – aiškina oro uosto atstovai.

Dėl incidento „Vnukovo“ oro uostas maždaug pusantros valandos nutraukė lėktuvų pakilimą ir nutūpimą. Apie 1 val. 30 min. Maskvos laiku oro uosto darbas buvo atnaujintas, teigiama „Vnukovo“ paskyroje socialiniame tinkle „Twitter“.

„LifeNews“ publikavo vaizdo įrašą iš avarijos vietos, kuriame matyti, kad sudužęs lėktuvas rūksta, o nelaimės vietoje darbuojasi gelbėtojai. Televizijos kanalas pažymėjo, kad nuolaužos „išmėtytos 200 metrų“.

Tiriamos kelios katastrofos versijos

Maskvos oro uostas, kur žuvo Christophe'is de Margerie
Lėktuvo katastrofos priežastis aiškinasi speciali Federalinės oro transporto agentūros „Rosaviacija“ komisija, kuriai vadovauja pats tarnybos vadovas Aleksandras Neradka.

Maskvos Tyrimų komiteto oro ir vandens transporto skyriaus vadovas Ivanas Sibula teigia, kad peržiūrimos keturios nelaimės versijos: pilotų kaltė, dispečerių kaltė, sniego valymo mašinos vairuotojo kaltė ir blogas matomumas.

I. Sibula patikslino, kad lėktuvas kliudė sniego valymo mašiną priekine važiuoklės dalimi ir apsisuko. Jis pridūrė, kad svarstomas kelių oro uosto darbuotojų nušalinimo nuo atliekamų pareigų klausimas.

Taip pat pranešama, kad sniego valymo mašinos vairuotojas avarijos metu galėjo būti apsvaigęs nuo alkoholio. Visos detalės paaiškės vėliau, mat 60 metų įtariamąjį tikrina medikai.

Spalio 20-osios vakare žiniasklaida pranešė, kad dėl stipraus rūko Rusijos sostinės oro uostams teko koreguoti savo darbą. Neįvardintas šaltinis iš oro uostų dispečerių tarpo agentūrai TASS pasakojo, kad „šiuo metu dvylika lėktuvų, skridusių į oro uostą „Vnukovo“, nusileido „Domodedovo“ oro uoste“.

Savo užuojautą nelaimės aukų artimiesiems išreiškė ES atstovybės Maskvoje vadovas Vygaudas Ušackas. „Mes gedime kartu su žuvusiųjų artimaisiais“, – sakė jis agentūrai „Interfax“.

Prancūzija apie tai, kas įvyko, informuota. Artimiausiu metu Paryžius turi „išsiųsti ekspertus“ – tai įvyks „labai greitai“, pranešė Tyrimų komitetas.

Rūpinosi „Mistral“ pristatymu Rusijai

Šių metų birželį Ch. de Margerie davė interviu RBK, kuriame pasakojo, kad bendrovės „Total“ amerikiečių įvesti apribojimai jų partneriui Genadijui Timčenkai nebaugina. Jis taip pat kalbėjo apie tai, kaip pablogėję Rusijos santykiai su Vakarais atsiliepia projektui „Jamal SPG“ ir kodėl jo bendrovė neskuba pasitraukti iš Rusijos.

Komentuodamas situaciją po sankcijų prieš Rusiją įvedimo, Ch. de Margerie tada pareiškė, kad „Total“ bendradarbiavime su, pavyzdžiui, „Novatek“, niekas nepasikeitė. „Ta pati situacija su „Lukoil“, „Gazprom“, „Zarubežneft“ ir „Rosneft“, – tikino prancūzas. Beje, rugsėjį leidinys „Financial Times“ pranešė, kad „Total“ pristabdė bendradarbiavimą su „Lukoil“ Vakarų Sibire. Po to, kai G. Timčenkai buvo pritaikytos sankcijos, Ch. de Margerie pavadino jį savo draugu.

Pastaruosius kelis mėnesius Ch. de Margerie aktyviai užsiėmė lobizmu Paryžiuje – siekė, kad Rusija gautų laivus „Mistral“. Prancūzijos valdžia dėl Ukrainoje susiklosčiusios situacijos, nepaisant su Maskva sudarytos sutarties, sulaikė jų perdavimą Rusijai.

„Total“ praleido visą karjerą

„Total“ generalinis direktorius naftos pramonės sluoksniuose buvo labai gerbiamas ir vertinamas. Kompanijoje, kurioje jis praleido visą savo karjerą, jis buvo pravardžiuojamas „Didžiaisiais ūsais“.

Prie „Total Group“ jis prisijungė 1974 metais, baigęs Paryžiaus mokymo įstaigą „Ecole Superieure de Commerce“.

Buvęs „Shell Oil“ prezidentas Johnas Hofmeisteris BBC sakė: „Tai milžiniška netektis šiai pramonės šakai ir jos ateities vizijai. Tai, ką jis padarė dėl „Total“, yra labai gerbiama ir vertinama“.

Per tą laiką, kol vadovavo „Total“, Ch. de Margerie sėkmingai gynė kompaniją nuo kaltinimų korupcija vykdant Jungtinių Tautų programą „Nafta už maistą“ Irake. Jis palaikė bendrovės investicijas Birmoje ir Irane, nepaisant šioms šalims įvestų JAV sankcijų. Šiemet jis tvirtino, kad nepaisant konflikto Ukrainoje, Europa turėtų palaikyti energetinius santykius su Rusija.

„Total“ yra viena pirmaujančių naftos ir dujų bendrovių, veikiančių daugiau kaip 50 šalių.

„Total“ Rusijoje veikia nuo 1989 metų. Ši bendrovė yra vieno iš trijų projektų Rusijoje, įgyvendinamų pagal produkcijos pasidalijimo susitarimo sąlygas, operatorė – Charjaginsko naftos telkinio Nencų autonominėje apygardoje, kur per metus buvo išgaunama pusantro-du milijonai barelių naftos. 2008 metais „Total“ tapo pirmąja „Gazprom“ partnere vykdant pirmąjį milžiniško Štokmano dujų kondensato telkinio (Barenco jūros šelfe) etapą. „Total“ dalis siekia 25 procentus, ji veikia kaip partnerė technologijų ir finansų srityse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1632)