„Lietuvos ryto“ televizija praneša, kad premjero patarėjai ne sykį su Žygaičių gyventojais susitiko Vyriausybės rūmuose, o J. Juozaitienė nevyniodama žodžių per daug į vatą kalbėjo apie „Chevron“ išprašymą iš Lietuvos. „Jeigu mes išlaikysime savo 40 proc., jie patys išeis“, - žygaitiškiams sakė ji. Tokia informacija aiškėja stebint „Youtube“ paviešintą vaizdo įrašą iš aktyvistų protesto prie Vyriausybės rūmų, vykusio liepos 2 d. V. Kudirkos aikštėje papiketavusius žmones priėmė premjero patarėja J. Juozaitienė.

Premjero komandos žmonės „Chevron“ planais nepatenkintus piliečius ramina, esą su amerikiečiais reikia bendrauti taktiškai, išlaikant reikiamą toną. Esą „Chevron“ yra stambi kompanija, ir Vyriausybė suvokia, jog jų neigiami atsiliepimai gali nekaip paveikti Lietuvos galimybes pritraukti kitas užsienio investicijas.

Čia pat J. Juozaitienė pradeda aiškinti apie „drastišką“ mokestinės naštos pakėlimą amerikiečiams.

„Tam Vyriausybė pritarė ir dabar turi dar tą mokesčių įstatymą. Na, nespėjo dabar, šitoje (Seimo – DELFI) sesijoje, tai nukėlė, reiškia, rudenio sesijai. Toks gan drastiškas. Jeigu jau imant iš investuotojų pozicijų, tai bus drastiškas. Nuo 35... nuo dabartinių 12 iki 40 procentų. Tai jau yra daug“, - kalba premjero patarėja.

Vėliau, tęsdama mokestinės naštos temą, J. Juozaitienė atvirai pareiškia, kad išlaikius šią ribą „Chevron“ pasitrauks pats.

„Jeigu mes išlaikysime savo 40 procentų, tai jie patys išeis. Jie išeis, jo“, - pranašauja premjero patarėja.

J. Juozaitienė teigė turinti informaciją iš „Chevron“, kad tokiomis sąlygomis „jiems čia visai neapsimoka ir nedomina“.

Sykiu ji skundžiasi „nevaldomu Seimu“.

„Galiu ir Seimui pasakyti. Tokio nevaldomo Seimo... aš, vat, atsėdėjau visą dieną, kol buvo Teritorijų planavimo įstatymas priimamas, tai aš niekaip nesupratau. Toks įspūdis man buvo, kad kiekvienas turi kažkokių savų interesų. Ir niekam nesvarbu vardan tos Lietuvos“, - piktinosi J. Juozaitienė, pridurdama, esą kai kurie Seimo nariai per naktį pakeičia nuomonę ir ryte teikia įstatymų pataisas, kurios prieštarauja vakare suderintai pozicijai.

Premjero patarėja vaizdo įraše užsimena ir apie tam tikrą nepasitikėjimą „Chevron“ žodžiais.

„Bent jau „Chevronas“ kalbėjo, kad jie be susitarimo su žmonėmis tose vietose tikrai nedarys jokių gręžinių. Bet tai yra kalba, sakau tą, ką jie kalbėjo. Ir mums buvo labai įdomu išgirsti“, - sakė J. Juozaitienė.

Premjero komandos atstovų susitikime su aktyvistais netrūko įvairių replikų apie „Chevron“. Vyriausybės atstovai netgi kėlė sąmokslo teoriją, esą iš lietuviškos žurnalo „National Geographic“ versijos mįslingomis aplinkybėmis dingo straipsnis apie skalūnų dujas, nors amerikietiškame leidinyje tokia publikacija buvo. Tokią versiją dėsto premjero padėjėjas Vilius Kavaliauskas.

J. Juozaitienės susitikimo su Žygaičių bendruomene susitikimo vaizdo įrašas. Patarėjos patarimai prasideda nuo 2.15 min.:

„Lietuvos ryto“ televizija praneša, kad pats A. Butkevičius sako nieko nežinąs apie patarėjos žarstytus patarimus. „Jeigu tikrai pasitvirtins, kad tokia kalba buvo iš mano patarėjų, tuomet tai mes atskirai ir vertinsime“, - teigia A. Butkevičius.

Valdančiosios koalicijos narys, „tvarkietis“ Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis ir opozicija taip pat įsitikinę, kad prie „Chevron“ pasitraukimo prisidėjo premjero komanda.

DELFI primena, kad antradienį paaiškėjus apie „Chevron“ žingsnį buvo gauta informacija apie pačios bendrovės laišką, kuriame - užuominos apie piktybišką kai kurių politikų veiklą.

DELFI pavyko gauti oficialaus „Chevron“ laiško, adresuoto premjerui ir aplinkos ministrui, kopiją. Jame amerikiečių kompanija ne tik dėlioja oficialiai pateikiamus motyvus, bet ir užsimena nebegalinti plėtoti skalūnų dujų projekto dėl nestabilios politinės aplinkos.

„Greta kitų teisės aktų, visa eilė naujų teisės aktų buvo priimta net ir po 2013 m. rugsėjo 16 d., kuomet „Chevron“ buvo pripažinta konkurso laimėtoja. Vertinant visa tai bet kurio protingo investuotojo akimis, yra akivaizdu, kad investicinė ir teisinio reguliavimo aplinka, daranti įtaką Šilutės-Tauragės ploto ekonominiam potencialui, iš esmės pakito nuo mūsų pasiūlymo pateikimo pagal konkurso sąlygas dienos“, - rašoma dokumente.

DELFI žiniomis, apie „Chevron“ netenkinančius politinius sprendimus Vyriausybė buvo informuota bent prieš penkis mėnesius. Apie tai liudija ir oficialus „Chevron“ laiškas – jame Vyriausybei siūloma pasižiūrėti pakartotinai pridedamo šių metų gegužės 8 d. rašto turinį.

„Chevron“ savo rašte teigia nekvestionuojanti politikų teisės savaip reguliuoti Lietuvos gamtinių išteklių gavybą. Vis dėlto rašte nedviprasmiškai užsimenama, kad geranoriškai amerikiečių atžvilgiu buvo nusiteikę ne visi valdžios vyrai.

„Chevron“ nori padėkoti tiems Lietuvos Vyriausybės nariams, kurie įvertino mūsų norėtą vykdyti veiklą“, - rašoma dokumente.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (340)