„Krovinys pastotę turėjo pasiekti apie 6 valandą ryto, tačiau dėl sudėtingų eismo sąlygų uostamiestyje, vėlavo“, – sakė Gintaras Stasionis, bendrovės „Litgrid“ relinės apsaugos ir automatikos vyresnysis inžinierius.
 
Milžiniškas transformatorius į Alytaus pastotę, esančią Butkūnų kaime, buvo atvežtas po 10 valandos.
 
G. Stasionio teigimu, transformatorius sveria apie 170 tonų ir yra beveik 7 metrų ilgio. Iš viso bus atgabenti dar septyni transformatariai. Dar vienas jų Alytaus transformatorių pastotę pasieks jau kitą savaitę. Likusieji – iki balandžio vidurio. Du iš aštuonių transformatorių bus rezerviniai.
 
Transformatorius buvo vežamas aplinkkeliais, mat magistraliniais keliais vežti tokį sunkiasvorį krovinį buvo uždrausta. Pasak G. Stasionio, tam, kad transformatoriaus gabenimas nepakenktų kelių infrastruktūrai ir jam pralįsti netrukdytų viadukai, tiltai, buvo sudarytas specialus maršrutas.
 
Transformatoriai yra vieni svarbiausių nuolatinės srovės keitiklių stoties įrenginių, jie būtini norint sujungti skirtingose sinchroninėse zonose dirbančias Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemas.
 
 „LitPol Link“ bus pirmoji galinga elektros jungtis, sujungsianti Lietuvos ir Lenkijos elektros infrastruktūras. 

Šalia Alytaus rajono Butkūnų kaimo prasidedančios „LitPol Link“ jungties statybos darbų pabaigta jau daugiau nei pusė. Planuojama, kad naujai jungčiai reikalingos Alytaus transformatorių pastotės rekonstrukcija bus baigta antroje metų pusėje.