„Vilnius Mama Jazz“ temos: nuo senstančios publikos iki moterų klausimo

 (1)
Vilnius Mama Jazz“ – ne vien muzika, bet ir pokalbiai. Lapkričio 18-20 dienomis festivalis kviečia pasikalbėti apie tai, kas gali atrodyti netgi provokacija. Ar tikrai sensta džiazo publika? Kokią įtaką džiazo sėkmei, jo laisvei turi šiuolaikinės vadybos priemonės? Ar tikrai džiazas – vien vyriškų talentų zona? Apie tai bus kalbamasi Lietuvos nacionalinio dramos teatro fojė. Čia grįžta jau anksčiau sėkmingai išbandyta diskusijų platforma „Vilnius Mama Jazz paraštės“.
2015 metų "Vilnius Mama Jazz paraščių" akimirka
© Organizatorių nuotr.

Tokios atviros ir ne sykį karštos diskusijos pagrindinės atlikėjų scenos „paraštėse“ – vienintelio Lietuvoje festivalio praktika. Prie apskrito stalo savo nuomonėmis dalijasi muzikologai, kritikai, akademikai, prodiuseriai, žurnalistai, intelektualai ir muzikai.

Pirmoji diskusija skiriama džiazo publikai. JAV atlikti tyrimai parodė, kad džiazo auditorija sensta. Apie pusė džiazo fanų – penkiasdešimtmečiai. Galbūt naujai publikai formuotis trukdo džiazo elitiškumas, o spontaniškumas liko istorijai? Koks šiandienos tipinio klausytojo portretas? Apie tai kalbėsis prof. Egidijus Aleksandravičius, muzikologas Dovydas Bluvšteinas, tinklaraštininkė Daina Dubauskaitė ir džiazo muzikantas Vladimiras Tarasovas. Diskusiją moderuos Linas Kontrimas. Diskusiją „Džiazo publika: sensta ar vystosi?“ kviečiame stebėti lapkričio 18 dieną.

Lapkričio 19-osios popietę diskusijų platformoje – vadybininko ir muzikanto santykių drama. Specialiai moderuoti šią temą iš Olandijos atvyksta vadybininkė Aušra Listavičiūtė. Pasaulyje įprasto vadybininko ir muzikanto tandemo sėkmės istorijų labai nedaug. Maža rinka diktuoja savą problematiką, o tarptautinės rinkos išmanymas reikalauja ilgametės patirties ir įdirbio. O galbūt aukštosios mokyklos, rengiančios vadybininkus, nespėja su laiku? Kodėl talentingam organizatoriui lengviau organizuoti ir valdyti daugiatūkstantinio biudžeto festivalį, bet ne kvartetą? Lapkričio 19 dieną diskusijoje „Džiazas ir vadyba: įmanoma sajunga?“ savo nuomone dalinsis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinio direktoriaus pavaduotoja, dėstytoja Laima Vilimienė, muzikantas Liudas Mockūnas ir prodiuseris, vadybininkas Lauras Lučiūnas.

2015 metų "Vilnius Mama Jazz paraščių" akimirka
2015 metų "Vilnius Mama Jazz paraščių" akimirka
© Organizatorių nuotr.

Trečiojoje diskusijoje – itin mažai Lietuvoje tyrinėtas moters vaidmuo džiaze. Diskusija vyks lapkričio 20 dieną. Moterys džiaze dalyvavo nuo jo ištakų, tačiau buvo lydimos tamsaus seksizmo, prietarų ir stereotipų šešėlio. Nepaisant to, jų įtaka muzikai – milžiniška. Visada suklūstame išgirdę Carlos Bley, Alice Coltrane, vokalo korifėjų, muziką. Tačiau nėra retas atvejis festivalio programoje neišvysti nė vieno moteriško vardo. Dažniausia jos – vokalistės, kartais – pianistės, retai – kontrabosistės ar būgnininkės. Panaši padėtis ir Lietuvoje. Dėl kokių istorinių ir socialinių aplinkybių stereotipai gajūs iki šiol? Apie tai – Margaritos Jankauskaitės moderuojamoje diskusijoje „Džiazas be moterų?“. Dalyvaus portalo delfi.lt vyr. redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė, džiazo muzikantė ir pedagogė Justė Sakalytė bei muzikas V. Tarasovas.

2015 metais pradėta rengti diskusijų platforma susilaukė itin palankaus atgarsio ir meno profesionalų palaikymo. Diskusijas tiesiogiai transliavo ir įrašinejo kanalas LRT Kultūra. Įrašai visiems prieinami portalo lrt.lt mediatekoje. Diskusijas moderavo LRT radijo žurnalistė Jolanta Kryževičienė („Džiazas ir medijos“), prof. Leonidas Donskis („Klasika ir džiazas. Draugai ar amžini varžovai?“) ir Julijus Grickevičius („Koks dabartinis džiazo adresas?“). Diskusijose dalyvavo V. Tarasovas, Petras Geniušas, Rūta Prusevičienė, Gintautas Kėvišas, Jūratė Kučinskaitė, L. Mockūnas, Liutauras Janušaitis, Leonardas Pilkauskas, Zigmas Vileikis ir kiti.

"Vilnius Mama Jazz paraščių" programa
"Vilnius Mama Jazz paraščių" programa
© Organizatorių nuotr.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kultūra

„Vasaros ritmu“: Rasos šventės paslaptys ir „Skaitymo iššūkis“ aktyviems

Šioje laidoje kviečiame priimti Lietuvos bibliotekininkų skaitytojams metamą „Skaitymo iššūkį“; prisimename, kokia prasmė slypi Rasos šventės tradicijose bei lankomės Vytauto Kasiulio dailės muziejaus parodoje „Viena–Breisgau Freiburgas–Paryžius“.

G. Orwello romanas „1984-ieji“ buvo „pranašiškas“, sako rašytojo sūnus (8)

Brodvėjuje per naujo miuziklo, pastatyto pagal George'o Orwello antiutopinį romaną „1984-ieji“ (Nineteen Eighty-Four), premjeroje tarp žiūrovų buvo ir ypatingas svečias – rašytojo sūnus.

Į parodą įsiveržęs nekviestas svečias ant kojų sukėlė apsaugos tarnybą

Pilies menėje sparnais plakančiam čiurliui atrodė, kad langas, pro kurį galima pasiekti dangų yra štai tame paveiksle. Iš vakaro įsibrovęs į Panemunės pilies erdvę, paukštelis naktį ant kojų sukėlė pilies apsaugos tarnybą ir pirmasis išvydo menininko Justino Vaitiekūno tapybos parodą, kuri čia buvo atidaryta vakar vakare.

Į Lietuvą atvyksta muzikantas klajūnas S. Larsenas

Stu Larsenas – muzikantas klajūnas. Jis neturi nuolatinio adreso, neturi darbo, sukaupto turto ar pinigų – tik daug dosnių draugų visame pasaulyje, kurie leidžia jam nakvoti ant grindų ar sofos, kai jis vyksta į savo nesibaigiančias keliones.

Arkivyskupas T. Matulionis: šventumo paženklinta kankinystė (8)

Šį sekmadienį, birželio 25-ąją Vilniuje, Katedros aikštėje, – istorinis įvykis – arkivyskupo Teofiliaus Matulionio beatifikacijos iškilmės.
OKT teatras
W
HAMLETAS
2017 liepos 29 d. 21.30 val.
Režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklis „Vestuvės“, pastatytas atsispiriant nuo vokiečių klasiko Bertoldo Brechto pjesės, tapo vienu sėkmingiausių pastarojo laiko OKT/Vilniaus miesto teatro pastatymų. Jau per pirmąjį sezoną „Vestuvės“ parodytos rekordiškai daug – net 50 kartų. 51-asis kartas aktorių laukė Sankt Peterburge rengiamo festivalio „Raduga“ scenoje.
Oskaro Koršunovo teatro vasara: vestuvės Sankt Peterburge, laidotuvės Madride
2017 birželio 20 d.