Toks menas sukelia mums nemalonių jausmų, per jį mokomės iš arti pažvelgti į tai, kas mums nepatinka ar ko nesuprantame. Priešingu atveju šio įpročio neišsiugdytume.

Suvokti kūrėjo perspektyvą – neįkainojamas gebėjimas. Susitapatindamas su kūrėju, žiūrovas mato pasaulį jo žvilgsniu, per jo prizmę.

Dalis meno kritikų teigia, kad šiuolaikinis menas neskatina kalbėti apie socialinę atsakomybę. 2014-ųjų lapkritį leidinyje „New York Times“ A. O. Scottas parašė straipsnį, kuriame svarstė, „koks buvo ir koks turėtų būti meno indėlis šiuo politinių akligatvių, rasinės įtampos ir ekonominės krizės metu“. A. O. Scotto nuomone, šiuolaikinis menas neskatina sąmoningumo. Jis pateikė 10 paveikslų kopijų, rodančių, kad menininkai žvelgia kita kryptimi.

Vis dėlto atidžiau įsižiūrėjus į šiuolaikinius meno kūrinius, A. O. Scotto teorijai nesinori pritarti.

Vienas garsiausių yra Kerry Jameso Marshallo triptikas „Heirlooms and Accessories“, eksponuojamas Čikagos šiuolaikiniame meno muziejuje. K. J. Marshallą įkvėpė garsi 1930 metų nuotrauka – dvigubas linčas Indianoje. Triptike, kaip ir originale, įamžintos moterys, tiesa, nusisukusios nuo niūraus reginio.

K. J. Marshallas teigė, kad žmogžudysčių brutalumas jį pribloškė, tačiau labiausiai sukrėtė ramus liudininkių elgesys. Moterų veiduose atsispindėjo išraiška, kad jos nesusijusios su linču.

Pavadinime esantis žodis „bendrininkas“ turi dvigubą prasmę – dalyvaujantys linče yra dvigubos žmogžudystės bendrininkai. Na, o „palikimas“ – iš kartos į kartą perduodamas objektas. K. J. Marshallo atveju tai – baltieji amerikiečiai su rasinės neteisybės, žiaurumo palikimu.

„Heirlooms and Accessories“ taip pat rodo, kad meno kūrinys suteikia mums progą susimąstyti apie sudėtingus klausimus, į kuriuos nėra paprastų atsakymų.

Apžiūrėti ir aptarti meno kūrinius, kurie turi sukrėsti, nuginkluoti ar nuliūdinti, – tolygu sudėtingų kasdienos klausimų aptarimui. Meno kūriniai padės mums efektyviau komunikuoti, pažvelgti į nesmagius, tačiau neišvengiamus socialinius scenarijus. Taip lavinama mūsų vizuali inteligencija, mes žiūrime ir apie tai kalbame, kad ir kaip sunku būtų žiūrėti į šiuos meno kūrinius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)