Vasarą žieminių padangų stabdymo kelias – kone dvigubai didesnis

Kalbėdamas apie vasarinių ir žieminių padangų skirtumus, T. Laurinavičius sako, jog reikia žinoti, kad jos gaminamos iš skirtingų gumos mišinių, kurių savybės lemia saugų arba rizikingą važiavimą vienu ar kitu metų laiku.

„Žieminių padangų gumos mišinys yra labiau pritaikytas žemoms temperatūroms, protektoriaus raštas dažnu atveju būna grubesnis, o važiavimas – triukšmingesnis.

Vasarinių padangų mišinys, skirtingai nuo žieminių, jau pritaikytas aukštoms temperatūroms. Jos kuriamos ir gaminamos taip, kad jų pasipriešinimo riedėjimui bei šlapios dangos parametrai būtų kuo aukštesni“, – aiškina įmonės „Geros padangos“ direktorius.

Pasak jo, Lietuvoje labai populiarios minkšto mišinio žieminės padangos, skirtos šiauriniams kraštams.

„Vairuoti vasarą tokiomis padangomis, ypač kai būna aukšta temperatūra ar lyja lietus, yra tikrai didžiulis diskomfortas. Tokios padangos tampa nesaugios, nes jų stabdymo kelias esant šlapiai kelio dangai ir vyraujant aukštesnei temperatūrai yra daugiau nei dvigubai ilgesnis nei vasarinių padangų“, – įspėja T. Laurinavičius.

Jis pabrėžia, kad būtent todėl vasarinės padangos yra lygiai taip pat svarbios kaip ir žieminės, nes vasarinių padangų kuro, šlapios dangos bei triukšmo lygio parametrai yra kur kas aukštesni nei žieminių padangų.

„Tai reiškia, kad šiltuoju metų laiku važiuodami vasarinėmis padangomis ne tik užsitikrinsite didesnį saugumą, bet ir gana žymiai sutaupysite kuro. Nuvažiavus 100 kilometrų galima sutaupyti 0,3–0,5 litro kuro. Todėl, jei mėgstate keliauti ir per vasarą nuvažiuosite, pavyzdžiui, 15 tūkst. kilometrų, sutaupysite nuo 45 iki 75 litrų“, – teigia jis.

Taupymas gali virsti neplanuotomis išlaidomis

Kai kurie vairuotojai važinėja visus metus žieminėmis padangomis, nes neturi vietos, kur sandėliuoti kito sezono komplektą. Arba matydami, kad žieminės padangos jau susidėvėjo, nutaria jas „pribaigti“ važinėdami vasarą, o jau atėjus šaltajam metų laikui įsigyti naujas, žiemines.

T. Laurinavičius yra įsitikinęs, kad tokį vairuotojų pasirinkimą lemia klaidingas manymas, kad taip galima sutaupyti.

„Kaip minėjau, žieminės padangos, ypač minkštesnio mišinio, net ir naujos, vasarą yra ne tokios saugios. Ką bekalbėti apie sudėvėtas! Kol kelio danga sausa ir važinėjama tik mieste 50 km/h greičiu, turbūt didelio skirtumo nepajausite. Tačiau važiuodami didesnius atstumus didesniu greičiu ir ypač lyjant lietui, labai padidėja akvaplanavimo rizika“, – įspėja pašnekovas.

Jis sako niekam nelinkintis atsidurti situacijoje, kuomet automobilis per liūtį tampa absoliučiai nevaldomu.

„Žiemos metu padanga dar turi šiokį tokį sukibimą su ledo danga, tačiau kai gausiai palyta, to sukibimo išvis nelieka. Senų žieminių padangų protektoriaus likutis dažnu atveju būna tik 3 mm, todėl vandeniui paprasčiausiai nebėra kaip pasišalinti iš po ratų“, – aiškina T. Laurinavičius.

Pasak jo, naudojant padangas su labai mažu protektoriaus likučiu, gerokai dažniau tenka jas remontuoti, nes tokios „gaudo“ vinis ar kitus aštrius daiktus, pasitaikančius kelyje, o tai ne tik papildomos išlaidos, bet ir nepatogumai keliaujant.

„Savo darbe matome, kad padangas, kurių protektoriaus likutis pakankamas, tenka remontuoti gerokai rečiau ir tai sudaro ne daugiau kaip 20 proc. visų remonto atveju, o likę 80 proc. –

beveik plikos padangos”, – pasakoja T. Laurinavičius apie norėjusių sutaupyti neplanuotas išlaidas.

Sandėliavimo problema – ne argumentas nekeisti padangų

Bendrovės „Geros padangos“ vadovas sako, kad dalis vairuotojų vis dar prisimena sovietmetį, kai padangos buvo deficitas, ir visi važiuodavo su bet kuo, kas sukasi ir neleidžia oro. Iš tokių klientų vis dar tenka išgirsti: „Seniau važiuodavom su bet kokiom padangom, ir viskas buvo gerai.“

„Nereikėtų grįžti į tuos laikus, kai žiemą tekdavo važiuoti su vasarinėmis padangomis, tik pasikrovus maišą smėlio į bagažinę. Nepamirškime ir to, kad anuomet Vilniuje net prie dvylikaaukščių aikštelėse stovėdavo vos vienas kitas automobilis, ir eismas buvo šimtąkart mažesnio intensyvumo nei šiandien“, – primena T. Laurinavičius.

Pasak jo, vietos stoka padangoms laikyti taip pat neturėtų būti problema: „Padangų sandėliavimas šiandien jau įprasta paslauga, kurią teikia daugelis įmonių. Pavyzdžiui, UAB „Geros padangos“ teikia padangų pasaugos paslaugą, kuri 7 mėnesiams kainuoja nuo 30 iki 40 eurų už komplektą.“

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad automobilis yra padidintos rizikos transporto priemonė, tad jeigu ją įsigyjame, tai ir prižiūrėkime tinkamai, kad galėtume eisme dalyvauti saugiai, nekeldami pavojaus savo, savo šeimos bei aplinkinių sveikatai ir gyvybei.

Naudingi patarimai, kurie padės sutaupyti laiko ir pinigų

T. Laurinavičius sako, kad šiandien padangų keitimas atima tiek pat laiko, kaip kelionė pas kirpėją vyriškam kirpimui:

„Eilėse laukti nereikia, nes padangų montavimui galima registruotis internetu www.gpadangos.lt

Lengvųjų automobilių padangų, kurių ratlankių diametras yra iki R18, montavimas užtrunka iki 20 minučių, visureigių – iki 30 minučių.“

Taupantiems laiką jis pataria padangas keisti tose įmonėse, kurios siūlo registraciją elektroniniu būdu – galėsite patys pasirinkti tinkamą laiką, pasikeitus planams ar aplinkybėms, greitai atšaukti vizitą. Taip pat gausite patvirtinimus bei priminimus į el. paštą ar telefoną.

Kad padangų keitimas būtų ne tik greitas, bet ir kokybiškas, T. Laurinavičius ragina prieš renkantis įmonę pasidomėti jos teikiamų paslaugų visuma:

„Rekomenduoju rinktis tas vietas, kuriose ne tik montuojamos padangos, bet ir teikiamos visos su automobilio ratais susijusios paslaugos: padangų montavimas-balansavimas, prekyba padangomis, ratlankių lyginimas, padangų remontas, padangų utilizavimas.

Mūsų įmonė pakartotinius darbus, tarkim, perbalansavimas, jei padangos buvo pirktos ir montuotos bei balansuotos pas mus, atlieka nemokamai. Gamyklinio broko pasitaiko labai retai, tačiau jei su juo ir susidursite, išvengsite papildomų išlaidų. Viską darydami vienoje vietoje sutaupysite ir laiko, nes visi nesklandumai bei problemos sprendžiami čia ir dabar“, – apie nenumatytus atvejus pasakoja T. Laurinavičius.

Jis sako, kad jo vadovaujamoje įmonėje visuomet įvertinama ir montuojamų, ir nuimamų padangų būklė.

„Jei matome, kad padangos nudilusios netolygiai, informuojame klientą kad reikėtų pasidaryti ratų suvedimą. Jei padangos nebetinkamos naudoti – nemokamai priimame senas padangos utilizavimui“, – teigia T. Laurinavičius.

Jis atkreipia dėmesį, kad LR įstatymuose numatyta, jog visi padangų platintojai privalo priimti tiek senų padangų (tokio pat dydžio ir paskirties), kiek klientas nuperka. Tas pats įpareigojimas galioja ir autoservisams. Jie privalo nemokamai priimti tiek padangų, kiek yra montuojama automobiliui.

„Jei už šią paslaugą prašoma papildomai susimokėti, vadinasi, ši įmonė dirba neskaidriai“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

T. Laurinavičius pastebi, kad vis dar yra žmonių, kurie patys keičiasi padangas, ir apgailestauja, kad senas padangas išmėto pamiškėse ar pakelėse. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės yra įrengtos savivaldybėse, kiekvienas Lietuvos Respublikos gyventojas per metus gali nemokamai ten priduoti 4–5 padangas.

Apsispręsti padeda kainos ir klientų atsiliepimai

Besirenkantiems vietą, kur keisti padangas, T. Laurinavičius pataria pasidomėti kitų klientų patirtimi ir pasiskaityti atsiliepimus internete – apie ne vienerius metus rinkoje veikiančias įmones jų tikrai apstu.

Žinoma, ne mažiau aktualios ir paslaugų kainos.

„Kaip ir visų paslaugų, taip ir padangų montavimo-balansavimo, kainos per pastaruosius kelerius metus šiek tiek didėjo. Mūsų įmonėje per 5 metų laikotarpį jos augo ne daugiau nei 15 proc. Tokį pokytį didžiąja dalimi lėmė išaugusios naudojamų medžiagų, elektros energijos bei kitų komunalinių paslaugų kainos“, – aiškina T. Laurinavičius.

Montavimo-balansavimo kainos skiriasi, priklausomai nuo automobilio tipo – lengvasis ar visureigis – bei ratlankio diametro. Pavyzdžiui, padangų komplektas lengvajam automobiliui (montavimas-balansavimas-uždėjimas) su ventilių keitimu bei svareliais šį sezoną kainuoja: R15 – 35 eur; R16 – 40 eur; R17 – 45 eur; R18 – 50 eur; R19 – 55 eur; R20 – 60 eur; R21–R26 – 70 eur. Visureigiams kaina padidėja 5–10 eurų už komplektą.