Lotus“ komandos inžinierių išradimas gali tapti didžiausia šių metų F-1 technikos naujove

 (2)
Naujas „Lotus“ komandos, pernai dar vadintos „Renault“, inžinierių išradimas gali tapti didžiausia šių metų „Formulės-1“ technikos naujove, tvirtina sporto ekspertas Giorgio Piola. Specialisto teigimu, pernai nesėkmingai su į priekį nukreiptais išmetamaisiais vamzdžiais eksperimentavusi ekipa savo 2012 metų automobiliuose ketina sumontuoti prošvaisos balansavimo sistemą.
F-1 automobilių lenktynės
© LaPresse/Scanpix

Ja bu išlaikomas tinkamas automobilio priekio aukštis stabdant ir greitėjant, taip užtikrinant idealų sparno veikimo efektyvumą bei dar labiau sumažinant atstumas nuo dugno iki kelio dangos.

Sistema, kaip rašo kitas „Formulės-1“ apžvalgininkas Jamesas Allenas, pagrįsta hidraulika ir nėra automatinė – ją stabdymo ir greitėjimo metu turi įjungti pats lenktynininkas. Naujovę „Lotus“, G. Piolos teigimu, išmėgino dar lapkritį vykusių jaunųjų lenktynininkų bandymų metu.

Įtaiso poveikis iš dalies panašus į, kaip įtariama, lanksčius „Red Bull“ ir „Ferrari“ ekipų automobilių priekinius sparnus, tiesiosiose beveik prisispaudžiančius prie kelio paviršiaus, tačiau stabdant grįžtančius į įprastą padėtį.

Naujovė taip pat šiek tiek primena 2005–2006 metų šios komandos pergales „Formulės-1“ čempionatuose, kaip manoma, lėmusią masės amortizatorių sistemą.

Pabrėžiama, kad dėl šiame sezone įsigaliosiančių naujovių – uždraudus galinio difuzoriaus apipūtimą išmetamosiomis dujomis bei sumažinus nosies aukštį – automobilio priekinės dalies veikimo efektyvumas bus kaip niekada svarbus.

Galima pridurti, kad kelia abejonių, ar įtaisas atitinka taisyklėms – jis gali būti palaikytas uždraustu judančiu aerodinamikos elementu. Taigi, sezonas gali vėl prasidėti vienų komandų grasinimais užprotestuoti kitų technikos naujoves.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

F-1

Antroje treniruotėje Monake tempą diktavo S. Vettelis, debiutantas L. Strollas sudaužė automobilį

„Formulės-1“ antroje Monako GP laisvoje treniruotėje ketvirtadienį greičiausią ratą įveikė ir sąrašo viršuje atsidūrė „Ferrari“ žvaigždė Sebastianas Vettelis. Jo pagrindinis konkurentas Lewisas Hamiltonas su „Mercedes“ gerokai atsiliko. Tai leidžia „Ferrari“ ekipai pasvajoti apie pirmą pergalę Monake po 16 metų pertraukos.

L. Hamiltonas buvo greičiausias Monako GP etapo pirmose treniruotėse

Ketvirtadienį Monako trasos asfalto danga galėjo būti ir geresnė, tačiau pirmos treniruotės metu pilotai nesėdėjo boksuose, nors padangos ir mašinos šiais metais yra platesnės, o Monako gatvelės liko siauros. Prie to lenktynininkams teko adaptuotis.

M. Verstappenas Zandvorto trasoje pasiekė greičiausio rato rekordą

Sekmadienį, gegužės 21 d., F1 komandos „Red Bull“ lenktynininkas Maxas Verstappenas Nyderlandų Zandvorto trasoje pasiekė rato apvažiavimo rekordą.

„McLaren“ ir „Honda“ bendradarbiavimą tęs ir 2018 metais (2)

„McLaren“ pasilieka vienintele komanda, kuri šiame sezone dar neuždirbo nė vieno taško. Iš dalies gerų rezultatų nebuvimas yra aiškinamas nepatikimomis ir nekonkurencingomis „Honda“ jėgainėmis, kurios montuojamos į „McLaren“ bolidus.

„IndyCar“ lyderis sekundę išgyveno mirties siaubą – avarijoje jam sutrupintas dubuo (5)

Indianapolyje vykusiose „IndyCar“ treniruotėse šių lenktynių lyderis 38 metų prancūzas Sebastianas Bourdais atsidūrė per plauką nuo mirties. Greičiausiai ratą įveikęs lenktynininkas važiuodamas 300 km/val. greičiu nesuvaldė bolido ir trenkėsi į apsauginę sienelę. Iš virtusio ir užsidegusio automobilio jį gelbėtojai traukė apie 10 minučių.