Ralio organizatoriai įvertino B. Vanago triūsą pirmuosiuose greičio ruožuose ir po nesėkmingo 6-ojo etapo, kai lietuvis sugaišo pusantros valandos remontuodamas nulūžusį pusašį, šios dienos starte jį pastatė į jo tempui artimesnę 18-ąją poziciją.

„Labai džiaugiuosi dėl tokio teisėjų sprendimo pastatyti mus aukščiau. Bent jau galėjome važiuoti kaip žmonės. Dulkių šiek tiek gavome, bet dėl tokio jų kiekio skųstis tikrai negalėčiau. Panašu, kad sekmadienį starto pozicija bus dar geresnė“, – sako lenktynininkas.

Septintame etape B. Vanago ekipažas demonstravo puikų tempą visuose įskaitiniuose punktuose. Lenktynininkai nuo lyderio atsiliko 23 minutėmis ir  44 sekundėmis. Į Boliviją porai dienų persikėlę lenktynininkai šeštadienį iš viso sukorė 717 km, iš kurių 321 km sudarė greičio ruožas.

„Buvo labai techniškas greičio ruožas, kuriame teko tikrai nemažai padirbėti vairu. Kalnuose užklupo liūtis, todėl moliu grįsta kelio danga tapo be galo slidi. Dėl stipraus lietaus patvino upės, vietomis vos neplaukėm. Keista, kad neatšaukė greičio ruožo. Paskui pradėjo snigti, tad ir čia būdami gavome sniego. Visas greičio ruožas driekėsi 3,5 km ir kiek didesniame aukštyje virš jūros lygio, todėl baisiai skaudėjo ir tebeskauda galvą. Po finišo gavau vaistų, tad tikiuosi, kad skausmai praeis. Iš tikrųjų, dabar norisi tik kristi į lovą ir išsimiegoti“, - po lenktynių sakė B. Vanagas.

Nepaisant prastos savijautos, iškart po finišo pulti miegoti B. Vanagui nepavyks. Izoliuotame nuo komandos technikų ir pašalinių bivuake nakvosiantys lenktynininkai turės patys tvarkyti savąjį „Toyota Hilux“ visureigį. Šįkart, regis, rimtesnio remonto jam neprireiks: „Truputėlį bus darbo prie automobilio. Šiek tiek klausimų kelia greičių dėžė, bet mes esame suplanavę ją pakeisti iškart po šio savaitgalio, per poilsio dieną. Tad truputėlį pasikrapštysim, bet nieko rimto, kol kas viskas einasi gerai.“

Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos ekipažas finišavo 63-ioje pozicijoje. Ekipažas nuo lyderio atsiliko 3 val. 02 min. 50 sek.

3500 metrų aukštyje virš jūros lygio buvo sunku kvėpuoti, pylė lietus, o automobilis „Mebar“ vis klimpo pažliugusiose molėtose bekelėse, tačiau Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba septintojo Dakaro ralio finišą Ujūnyje vis dėlto pasiekė.

„Žalvario“ ekipažo tikslas buvo saugoti automobilį, mat nuo pat maratono pradžios jis vis streikuoja. Silpniausia vieta – priekinis pusašis – trasoje tvarkytas jau dukart.

Septintajame etape iš Ikikės į Ujūnį A. Juknevičius ir E. Duoba liko visiškai vieni. Nei jų mechanikų, nei kitų pagalbininkų Dakaro organizatoriai į Boliviją neišleido.

Niekas nekliudė važiuoti atskirai nuo Dakaro karavano, tačiau lenktynių dalyviams parinktas artimesnis sienos kirtimo maršrutas visiems kitiems buvo uždaras. Iki sienos būtų tekę važiuoti keliolika valandų per Andų kalnus, o ir į kitą Bolivijos pusę nei lenktynininkai. Todėl pagalba vis dėlto liko stovykloje Čilėje.

A. Juknevičius ir E. Duoba pakeliui į finišą buvo įstrigę pažliugusioje molingoje bekelėje, iš kurios juos ištraukė traktorius. Betraukiant trūko priekinių stabdžių žarnelė, kurios susitvarkyti patys lietuviai neturėjo galimybių.

Uždarame parke Ujūnyje „Žalvario“ lenktynininkai tvarkė kitas automobilio bėdas. Į šį parką buvo įleidžiami tik lenktynių dalyviai ir organizatoriai – niekas kitas neturėjo teisės ten patekti.

Septintame ralio etape startavo tik automobilių ir sunkvežimių ekipažai, o motociklininkai ir keturračių vairuotojai pirmieji gavo poilsio dieną.

Dar prieš etapą organizatoriai pranešė, kad laukia klaidus ir painus etapas. Vėliau buvo pranešta, kad septintame etape gausu purvo ir balų.

Pirmas šiame etape finišavo argentinietis Orlando Terranova, kuris sunkią distanciją įveikė per 3 valandas 31minutę 18 sekundžių. Antras finiše pasirodė Yazeedas Alrajhi, kuris atsiliko 2 minutėm, 20 sekundžių. Trečias finišavo Bernhardas Ten Brinke, kuris nuo lyderio atsiliko 2 minutėm, 28 sekundėm.

Ketvirtas liko kaimyninės Lenkijos lenktyninkas Krzysztofas Holowczycas, kuris nuo lyderio atsiliko dviem minutėm ir 57 sekundėm, o penktas finišavo iš penktos pozicijos ir startavęs ispanas Nani Roma, 4 minutėm ir 2 sekundėm atsilikęs nuo pirmos vietos.

Bendrosios įskaitos Dakaro lyderis Nasseras Al-Attiyah iš Kataro šiame etape liko tik septintoje vietoje, mat taupė savo automobilį. Jis nuo lyderio atsiliko 9 min. ir 48 sek.

Automobilių įskaita

1. Orlando Terranova Argentina „Mini“ 3 val. 31 min. 18 sek.
2. Yazeedas Alrajhi Saudo Arabija „Toyota“ atsilieka 2 min. 20 sek.
3. Bernhardas Ten Brinke Olandija „Toyota“ 02:28
4. Krzysztofas Holowczycas Lenkija „Mini“ 02:57
5. Nani Roma Ispanija „Mini“ 04:02
6. Ginielis de Villiersas Pietų Afrika „Toyota“ 06:50
7. Nasseras Al-Attiyah Kataras „Mini“ 09:48
8. Stephane'as Peterhanselis Prancūzija „Peugeot“ 10:43
9. Robby Gordonas JAV „Gordini“ 10:48
10. Vladimiras Vasilyevas Rusija „Mini“ 13:32
15. Benediktas Vanagas Lietuva „Toyota“ 23:44
63 Antanas Juknevičius Lietuva „Mebar“ 3:02:50

Sunkvežimių įskaitoje pirmas finišavo Alesas Loprais iš Čekijos su MAN sunkvežimiu. Jis distanciją įveikė per 4 val. 4 min. 54 sek. Antras liko olandas Gerardas de Rooy'us, trečioje vietoje – Andrey'us Karginovas iš Rusijos.

Sunkvežimių įskaita

1. Alesas Loprais Čekija MAN 4 val 04 min. 54 sek.
2. Gerardas de Rooy'us Olandija „Iveco“ atsilieka 5 min 39 sek.
3. Andrey'us Karginovas Rusija „Kamaz“ 05:49
4. Dmitry Sotnikovas Rusija „Kamaz“ 07:17
5. Ayratas Mardeevas Rusija „Kamaz“ 08:14

Sportininkų laukia karštas sekmadienis: lenktyninė technika bus pastatyta į izoliuotą bivaką. Į jį negalės patekti komandų mechanikų brigados, todėl visus būtinus remonto darbus prieš sekmadienio startą privalės atlikti patys lenktynininkai.

Pirmąją šių metų Dakaro savaitę automobilių lenktynininkai užbaigs įveikdami iš viso 510 km ilgio dviejų dalių greičio ruožą ir grįždami į Čilės miestą Ikikę. Sekmadienį ryte palikę bivuaką Ujūnyje, aštuntą Dakaro etapą dalyviai pradės 472 km greičio ruožu iki Bolivijos-Čilės sienos. Didžiuliais druskožemio plotais garsėjančiame Bolivijos mieste organizatoriai parengę įspūdingą starto procedūrą – prie linijos rikiuosis ir į greičio ruožą sykiu pajudės po 10 automobilių. Tai daryti leidžia gamtinės sąlygos, mat sportininkai startuos didžiausioje pasaulyje Ujūnio druskos lygumoje.

Pasiekęs Čilės teritoriją, lenktynių karavanas padarys trumpą pertrauką ir patrauks Ramiojo vandenyno pakrantės link, o ten, Ikikės miesto apylinkėse, dalyvių dar lauks likusi trumpa 38 km greičio ruožo dalis. Iš viso sekmadienį jie nuvažiuos daugiau kaip 800 km, po kurių visą pirmadienį galės skirti poilsiui ir nuodugniai technikos diagnostikai bei remontui.

Poilsio diena automobilių ir sunkvežimių komandų laukia pirmadienį.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!