Pusė Dakaro jau įveikta – komandos įsikūrė Bolivijos sostinėje La Pase. Pirmadienio rytą vietos laiku ekipažų laukia sunkiausias maratoninis etapas be jokios techninės pagalbos. Vienintelis Dakare kovą tęsiantis lietuviškas ekipažas su Antanu Juknevičiumi priešakyje neslepia – artėja tikrų tikriausias košmaras.
Dakaras Bolivijoje
© G.Kropio nuotr.

Lemiamas pasiruošimas

Didžiausią patirtį Dakaro raliuose turintis A. Juknevičius žino, kad maratoniniam etapui reikia ypač kruopštaus pasiruošimo.

„Darbai vyksta. Daugiausiai dėmesio skiriame visai vairo sistemai – vairo stiprintuvas, vairo kolonėlė, vairo redukcinė dėžutė. Žodžiu viskas, kas susiję su vairo mechanizmu. Iš pernai turime negeros patirties, todėl šiemet vairo sistemą patobulinome.

Kol kas ji mums atlaikė pusę Dakaro. Tai jau yra gerai. Mums yra labai svarbu, kad ji atlaikytų ir kitą pusę. Aš turiu dėl to fobiją, nes pernai dėl to praradau šešias valandas ir aišku labai pabloginau savo pozicijas. Šiemet labai norisi, kad ta sistema mūsų nepavestų“, - DELFI teigė A. Juknevičius.

Dėmesys prieš sudėtinga etapą skiriamas ir kitoms sistemoms.

„Vairo sistema Dakare gauna didžiules apkrovas. Važiuojant didžiuliu greičiu – 150-170 km/val. - per akmenis vairo mechanizmas gauna daug smūgių ir juos sugeria. Vairo sistema gauna nežmoniškas apkrovas, todėl mes viską keičiame tam, kad būtume saugesni.

Taip pat keičiame sankabą, nors ji yra gera, bet pusę Dakaro jau pravažiavo. Turime mes tų sankabų. Pernai aš visą Dakarą pravažiavau su viena sankaba, na o šiemet nutarėme pasikeisti. Greičių dėžės nekeičiame, nes ji puikiai dirba. Keičiame visus tepalus“, - pasakojo pilotas.

Kol kas ekipažo „Toyota Hilux Overdrive“ didesnių bėdų išvengė. A. Juknevičius atsakomybės nevengia – kol kas dėl visų bėdų buvo kaltas jis pats.

„Ištiko tos problemos, kurių autorius esu aš pats. Žinote, kardanas šiaip sau nenusisuka. Tai buvo mano vairavimo pasekmė. Kur trenki voži, tai pats esi kaltas. Tokių dalykų buvo, bet neplanuotų gedimų nebuvo. Kol kas viskas laiko“, - neslėpė A. Juknevičius.

Košmaras

Pirmadienį Dakaro karavanas iš La Paso pajudės į Uyuinį. Iš viso ekipažams teks įveikti 622 km, iš kurių 300 km bus greičio ruožai. Po šio etapo mechanikų pagalba nebus galima, o antradienį iš Uyuinio miesto lenktynininkai pajudės į Argentinos Saltos miestą (892 km, 492 km greičio ruožas).

„Tai yra visų lenktynininkų košmaras, nes gedimo atveju be mechanikų pagalbos važiuoti į priekį įsivaizduojate ką reiškia. Per dvi dienas teks įveikti beveik 1000 km. Ir tuos kilometrus važiuoti su sugedusia mašina, jei išvis gali važiuoti... Tai yra loterija. Jei likimas siųstų gedimą per maratono dieną, tai nubrauktų visus tavo šansus“, - neslėpė A. Juknevičius.

Į maratoninį etapą „Craft Bearings“ ekipažas pasiims ir papildomų atsarginių dalių.

„Dedamės papildomą reduktorių, dedamės du pusašius jei įprastai vežamės vieną. Vežamės granatas, taip pat pasiimsime daugiau traukių. Gal net pasiimsime vairo stiprintuvą ir vairo kolonėlę. Ne tiek jie daug sveria – blogiausiu atveju aš galėsiu pats sutvarkyti automobilį. Aš savo automobilyje galiu vežtis detales ir pats tvarkytis. Aišku, tai yra papildomas svoris, bet man svarbu pasiekti finišą“, - teigė A. Juknevičius.

Nesustoja lyti

Vos Dakaro karavanas atvyko į La Pasą – pasipylė lietus. Bivuakas vėl skendo purvuose, nors situacija buvo kiek geresnė, nei prieš tai buvusiame bivuake, į kurį apskritai buvo sudėtinga įvažiuoti.

Tačiau dėl lietaus išlieka galimybė, kad pirmadienio etapas gali būti atšauktas.

„Pastaruoju metu čia daug lijo, tai laukia purvai, akmenys, kalnų serpantinai. Viskas čia, Bolivijoje, yra suprantama, nes jau trečius metus Dakaras čia vyksta. Mes jau daugmaž žinome, ko tikėtis. Greičio ruožai sudėtinga, bet įdomūs. Mes tiesiog pasiruošiame. Man geriau, kai Dakaras vyksta. Kuo ilgiau jis vyks, kuo mažiau atšaukinės, tuo mes daugiau šansų turėsime vytis ir kopti į viršų, bei atsikovoti ką praradome dėl paskutinių nesėkmingų dienų. Kiekvienas sutrumpinimas mums yra nenaudingas. Mes nieko nebijome ir pasiruošę priimti tai, kas bus duota“, - DELFI teigė A. Juknevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ispanijoje įvykdyta dar viena ataka: nušauti penki teroristai, vilkėję mirtininkų liemenes sužeisti septyni žmonės (149)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

Antiglobalizmas – naujasis kvailių socializmas (44)

Remiantis nusistovėjusia ekonomikos teorija, globalizacija „pakelia visas valtis“ ir turi...

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (16)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Lėktuvnešio apsauga kelia abejonių: ant jo nutūpęs dronas liko nepagautas (30)

„HMS Queen Elizabeth“ lėktuvnešis – naujas, modernus ir didelis Jungtinės Karalystės...

Apklausa: konservatoriai jau lenkia valstiečius

Opoziciniai konservatoriai pagal populiarumą aplenkė valdančiąją Lietuvos valstiečių ir...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (4)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos nusileido pirmasis keleivinis lėktuvos (10)

Vilniaus oro uoste po daugiau nei mėnesį trukusios kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: 13 žmonių žuvo, apie 100 sužeisti sunkvežimiui taranavus minią atnaujinta 6:54 (804)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Siūlo iššūkį: 30 dienų be cukraus ar kavos ką galima pasiekti (52)

30 dienų be cukr aus, miltų ar kav os. 30 dienų iš eilės nueiti po 8 tūkst. žingsnių ar...