Studentės svajonė – ugdymo įstaiga, kurioje laisvai reiškiasi ir sveiki, ir negalią turintys vaikai

Iki mokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos II kurso studentė Ivona Soroko trykšta džiaugsmu ir, rodos, yra tikrai laiminga, nes rado savo gyvenimo kelią. Mergina tik patvirtina, kad savo ateitį sieja su švietimu.
© Asmeninio albumo nuotr.

„Pagrindinis ir svarbiausias vaidmuo, kurį atliksiu ateityje, yra susijęs su pedagogo, ugdytojo darbu. Tokią „kaukę“ turėsiu nešioti kiekvieną dieną. Norėčiau, kad tai taptų mano gyvenimo būdu. Amerikiečių rašytojas ir mokytojas Johnas Schlatteris sakė: „Man per vieną dieną tenka pabūti aktoriumi, draugu, slauge, gydytoju, treneriu, pamestų daiktų ieškotoju, pinigų skolintoju, taksistu, psichologu, tėvu, pardavėju, politiku, paslapčių saugotoju“. Tokia yra tiesa. Mokytojas, auklėtojas, ugdytojas tau gali pakeisti beveik bet ką, todėl aš labai tikiuosi, kad ir pati galėsiu išbandyti šiuos vaidmenis, saugoti ir perteikti visas vertybes ir tiesas“, –  sako Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentė.

Ivonos nuomone, svarbiausia pedagogo darbe – ugdyti dorinius jausmus, savimonę, savarankiškumą, auklėti ir šviesti jaunąją kartą. Visa, kas geriausia, turi būti atiduota vaikams. Juk vaikai – tautos ateitis.

LEU nusprendė vis daugiau investuoti į pedagogų rengimo kokybę ir kurti inovatyvią studijų infrastruktūrą. Siekiant šio tikslo, 2015 metais duris atvers universitetinis vaikų darželis. Jis teiks ne tik vaikų priežiūros ir jų ugdymo paslaugas, tačiau ir veiks kaip vaikų ugdymo tyrimų, inovacijų kūrimo ir įgyvendinimo laboratorija. Universitetinis vaikų darželis bus kuriamas ir vystomas kaip šiuolaikiška studentų praktikų bazė.

Ivona sako, kad labai norės atlikti praktiką naujame Lietuvos edukologijos universiteto vaikų darželyje. „Visų pirma jame norėčiau atlikti praktiką dėl to, kad universitetas – jau žinoma ir širdžiai jauki vieta. Antra, manau, kad darželis bus modernus ir šiuolaikiškas, vaikai bus ugdomi pagal naujausias programas, o tokių įstaigų Lietuvoje dar nėra daug“, –  sako studentė.
Viena iš pagrindinių šio darželio naudų, kurią įžvelgia studentė, yra ta, jog čia bus dar viena vieta sostinėje, kur studentai galės atlikti praktiką. O ateityje gal ir dirbti. Naujoje įstaigoje atsiras ir naujų darbo vietų „šviežiai iškeptiems“ pedagogams arba modernias idėjas pasiryžusiems įgyvendinti darbuotojams.

„Manau, kad universiteto darželis yra puiki idėja, ypač dabartiniams studentams, nes, mokydamiesi apie šiuolaikišką vaikų ugdymą, turėsime galimybę teorines žinias pritaikyti praktiškai“, – pasakoja ji.

Mergina sako, kad šiandien jauni tėveliai stovi eilėse, jog jų atžala gautų vietą bent viename Vilniaus darželyje. Jos nuomone, didžiausias pranašumas yra tas, kad tai yra universiteto darželis, kuriame pirmenybę leisti savo vaikučius turės LEU studentai ir darbuotojai. „Dar labai viliuosi, kad šiame darželyje bus daug jaunų pedagogų, kurių šiuolaikiškos mintys bus orientuotos į vaiką, o naujos idėjos laisvai ir lengvai įgyvendinamos“, – teigia studentė. 
Ivona neatmeta galimybės įkurti ir savo darželį. Visų pirma dėl to, kad Vilniuje ypač trūksta šių ugdymo įstaigų. „Iš tiesų šiuo metu labai domiuosi vis populiarėjančiais „Lauko darželiais“ ir specialiųjų poreikių vaikų ugdymu. Galbūt ateityje norėčiau sukurti tokią integruotą įstaigą ar erdvę, kurioje sveiki ir negalią turintys vaikai kartu laisvai galėtų save atskleisti“, – sako ji.
Pasak studentės, svarbiausi principai, dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais, yra kūrybiškumas, kantrybė, atsidavimas savo darbui, atsakingumas, lankstumas, komunikabilumas, charizmatiškumas ir meilė vaikams. 

Ivona pastebi, kad visuomenėje vis daugiau kalbama apie į vaiką orientuotą ugdymą, todėl situacija šioje srityje, jos nuomone, tikrai gerėja. „Žinoma, visada gali būti geriau, ypač, kai daug vaikų visoje Lietuvoje neturi galimybės gauti vietų ugdymo įstaigoje“, – sako ji.
Tėveliams būsima pedagogė rekomenduotų daugiau domėtis savo vaikų ugdymu: aktyviai dalyvauti ikimokyklinės įstaigos veikloje, lankytis įvairiausiuose seminaruose, kiekvieną dieną su vaikais praleisti daugiau nei 7 minutes savo brangaus laiko (pagal 2009 m. UNICEF atliktą tyrimą Lietuvoje tėvai savo vaikams per parą vidutiniškai skiria tik maždaug 7 minutes dėmesio).
Ivona mokėsi trijose mokyklose, todėl jai teko susidurti su įvairiausiais pedagogais. Studentė, paprašyta papasakoti apie įdomiausius mokytojus, paminėjo savo pirmąją darželio auklėtoją Ingridą, su kuria iki šiol palaiko šiltus santykius, ir mokytoją Ireną, kuri pirmoji padarė įtaką merginos ugdymui pradinėse klasėse. „Tiesiog vieni pedagogai dirba dėl malonumo, ir tai atsispindi jų akyse ir darbuose. Kiti kiekvieną rytą į darbą vaikšto kaip į katorgą. Tai labai jaučiasi, ypač mokiniams. Iš tiesų paskutinėse klasėse pajutau tą glaudų ryšį beveik su visais pedagogais, nes su dauguma tikrai bendravome kaip kolegos ar net draugai. Manau, tai ir yra svarbiausia būnant mokytoju“, – sako ji.

„Mokykloje man labiausiai sekėsi kalbos, ypač gramatika, šokiai ir sportas. O dešimtoje klasėje labai pamėgau istoriją. Galbūt net ne dėl datų ir karų, o dėl mokytojos, kuri tikrai yra iš tų retų pedagogų, turinčių pašaukimą“, – pasakoja mergina.

Ivona prisimena, kad studijų pasirinkimas jai nebuvo sunkus. „Jau seniai žinojau, kad tikrai būsiu mokytoja. Vaikystėje dažnai girdėdavau, kad man tik mokytojai ir būti. Visada vaidindavau, kad kažką aiškinu, rašau, mokau“, – šypsodamasi prisimena mergina. Ji prisipažįsta, kad vaikai visada buvo jos silpnoji vieta, todėl neabejodama ir pasirinko šias studijas. LEU studentė matė savo ateitį tarp vaikų ir tvirtai tikėjo, kad to pasieks, o jos svajonėms bus lemta išsipildyti. 
Ivona, rašydama prašymą į universitetą, pildė tik vienintelę vietą į LEU. Mergina tuo labai džiaugiasi. „LEU pasirinkau dėl to, kad tai vienintelis universitetas Vilniuje, kuris vykdo mano studijuojamą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą. Esu iš sostinės, todėl net negalvojau išvykti studijuoti į kitą miestą“, –  sako vilnietė.

Ji su džiaugsmu tvirtina, kad studijų metu kiekviena diena yra ypatinga. „Svarbiausia, žinoma, kaip tu pats žiūrėsi į savo studijas. Man čia iš tiesų smagu ir šilta, nes geranoriški dėstytojai, naujausia informacija, galimybė aplankyti ne vieną ir ne dvi ugdymo įstaigas, draugiškas kursas, galimybė „paragauti“ tikro studentiško gyvenimo. Kiek pats nori ir stengiesi, tiek ir gauni. Studijos iš tiesų man, kaip asmenybei, suteikia daugiau noro tobulėti ir siekti savo svajonių, ateities tikslų. Svarbiausia nestovėti vietoje. „Po bakalauro studijų galvoju apie magistrantūrą, o vėliau... Nežinau. Gal džiaugsiuosi savo darželiu“, – šypsodamasi ateities planus dėsto mergina.

Reklama
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją