N.Bunkė: nusipirkau pačią saugiausią automobilinę kėdutę

 (153)
Natalija Bunkė, kartu su metų neturinčiu sūnumi automobiliu keliaujanti keletą kartų per savaitę, sako dedanti daug pastangų, kad pasirūpintų vaiko saugumu. Jauna mama savo automobilį pažymėjo specialiu lipduku, įsigijo 900 Lt kainavusią automobilinę kėdutę. Ši, anot dainininkės, yra labai svarbi, norint mažametį apsaugoti avarijos atveju.
Goda Alijeva ir Natalija Bunkė
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Aš manau, kad ėmiausi visų įmanomų atsargumo priemonių – nusipirkau pačią saugiausią automobilinę kėdutę, užsiklijavau lipduką „Vaikas automobilyje“, nuolatos stebiu, ar mano automobilis yra techniškai tvarkingas“, – pasakojo N. Bunkė.

Ji teigė, kad tėvai, vežantys savo vaikus ne specialiai tam pritaikytose kėdutėse, yra labai neatsakingi. Mažametį vežti prie sėdynės prisegtame lopšyje, pasak dainininkės, taip pat nesaugu.

Neatsargius tėvus siūlo auklėti didesnėmis baudomis

„Vaikas yra ne pigus malonumas. Galbūt valstybė galėtų kažkokias lengvatas taikyti. Juk automobilinė kėdutė yra būtina vežant vaiką. Ji iš tikrųjų nėra pigi. Mano kainavo gal 900 Lt – gana brangi, bet internete tokią padėvėtą galima nusipirkti už 300 Lt“, – dėstė dainininkė.

Jos įsitikinimu, automobilinė kėdutė yra būtina priemonė, reikalinga tam, kad avarijos atveju vaikas išliktų gyvas: „Tu vairuoji labai puikiai, bet jeigu kažkas iš eismo dalyvių trinktelėjo į tave ir vaiko galvelė nulūžo. Ką tada daryti? Man atrodo, kiekvienam tėvui gyvenime būtų skaudžiausias dalykas, jeigu vaikui kažkas atsitiktų. Aš nežinau, geriau man tai atsitiktų negu vaikui.“

N. Bunkės žodžiais tariant, už vaikų vežimą ne specialiai tam pritaikytose kėdutėse reikėtų didinti baudas, „kad tėvams net nekiltų tokia idėja“.

Gali lūžti kaklo slanksteliai

Lietuvos automobilininkų sąjungos projektų vadovė Eglė Kestenienė taip pat mano, kad mažamečių saugumui automobilinės kėdutės yra labai svarbios.

Ji atskleidė, kad kai kurie tėvai specialių kėdučių nenaudoja dėl kelių priežasčių: grėsmės nesuvokimo, atsakomybės stokos ir kėdutės kainos. Pašnekovė mano, jeigu šeimoje laukiama vaikelio ir planuojama jį vežioti – saugos kėdutė turi būti būtiniausių daiktų sąraše.

Projektų vadovė sakė, kad ne visi vaikai nori sėdėti specialioje kėdutėje – tėvai daro klaidą tenkindami mažamečio kaprizą. Anot jos, vaikai visuomet turi būti vežami saugos kėdutėse, net ir netoli važiuojant: jei vieną kartą mažamečiui leidžiama važiuoti ne kėdutėje, kitą kartą yra sunku paaiškinti, kodėl reikia laikytis taisyklių. Mokant vaikus saugaus elgesio automobilyje, labai svarbu yra nuoseklumas ir pastovumas.

„Kai kurios kėdutės neveltui yra brangesnės. Tokios yra saugesnės, minkštesnės, tvirtesnės konstrukcijos. Žinoma, prekybos centruose parduodamos kėdutės vienas, du – ir sulūžo.“

Perkant kėdutę svarbu įsitikinti, jog ji atitinka privalomus standartus ir turi tą patvirtinantį lipduką. Kėdučių kainos yra įvairios – kiekviena šeima gali pasirinkti pagal kišenę.

E. Kestenienė nepataria pirkti naudotų kėdučių, nes dažniausiai jos būna be įtvirtinimo instrukcijos ir nėra garantijos, kad kėdutė nebuvo patekusi į avariją.

„Kėdutė turi tikti ne tik konkrečiam vaikui, bet ir konkrečiam automobiliui. Ji ant sėdynės negali judėti“, – aiškino E. Kestenienė.

Ji teigė, kad Vokietijoje ADAC Technikos centre buvo atlikti specialūs bandymai. Atlikus tyrimą nustatyta, kad avarijos metu iš savo vietos skriejančio vaiko svoris padidėja nuo 20 iki 50 kartų, trimečiui, prisegtam suaugusių saugos diržais, gresia kaklo slankstelių lūžis.

Mama nelaimingo atsitikimo metu, pasak pašnekovės, nėra pajėgi savo vaiką išlaikyti rankose – nuo smūgio lekiantis mažametis gali ne tik susižaloti pats, bet ir sužeisti kitus transporto priemonėje esančius žmones.

KET pakeitimai: svarbu ne vaiko amžius, bet jo ūgis

Lietuvos automobilininkų sąjungos projektų vadovė teigiamai vertina naujai įsigaliojusią mažamečių vežimo tvarką: „Labai džiaugiuosi, kad nuo balandžio 1 d. yra pakeistos kelių eismo taisyklės. Nuo šiol vaikai specialioje kėdutėje arba ant specialaus paaukštinimo turi būti vežami iki tol, kol jų ūgis bus 135 cm. Didelė klaida, kad vaiką specialioje sėdynėje veža iki 3 metų, o po to jį prignybia suaugusiųjų saugos diržais.“

Pašnekovės nuomone, vaikų amžius neturi didelės reikšmės – daug svarbiau jų ūgis ir svoris.

Vokietijoje atliktas bandymas parodė, kad viršutiniam diržui juosiant vaiko kaklą, smūgio metu yra didelė tikimybė, jog kaklas bus stipriai pažeistas. Jei apatinis diržas juosia mažamečio pilvą, šiam avarijos metu staigiai įsitempus gali būti pažeisti vidaus organai.

E. Kestenienė teigė, kad saugos diržai turi juosti petį ir klubų sritį. Todėl vežant vyresnius vaikus būtina naudoti specialius paaukštinimus, kurie pakelia vaiką iki reikiamo aukščio, tam, kad saugos diržai jį teisingai apjuostų.

Specialus projektas „Saugus eismas“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Saugus eismas

Instruktorius priminė apie sugriežtėjusią tvarką: kelios taisyklės, kurių nežinantys liks be teisių (212)

Kada paskutinį kartą skaitėte Kelių eismo taisykles? DELFI paprašė, kad vairavimo instruktorius primintų nuo 2017 metų sausio 1-osios įsigaliojusius pasikeitimus, kurie ne vienam turėtų sukelti minčių: gal geriau pasivaikščiosiu.

Moteris pasidalino skaudžia patirtimi: su gimtadieniu likimas padovanojo avariją (20)

Greitį mėgstantiems vairuotojams ne visada pakanka išgirsti perspėjimą kelyje būti atsargiems – kai kuriems šios klaidos pasekmes tenka išgyventi savo kailiu, jog pradėtų rūpintis savo ir kitų saugumu. Panevėžietė Kristina Ostrauskienė nusprendė pasidalinti savo skaudžia patirtimi ir tikisi, jog kiti vairuotojai pasimokys iš svetimos klaidos.

Nerami savaitė keliuose: sužeistuosius skaičiuoja dešimtimis (10)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per savaitę, rugpjūčio 4–10 d. (penktadienį–ketvirtadienį), šalies keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 77 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis: 84 metų pėsčioji (eismo įvykis įvyko pėsčiųjų perėjoje).

Parodė, kas nutinka neprisisegus ant galinės sėdynės (13)

Neseniai atlikta Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) tyrimų organizacijos Draudimo instituto greitkelių saugumui (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) studija parodė, kad šokiruojantis skaičius suaugusių žmonių nesivargina užsisegti saugos diržų, kai sėdi galinėse keleivių sėdynėse.

Egzaminų klausimai: kur dažniausiai klysta būsimieji vairuotojai? net du trečdaliai klumpa ties vienu ženklu (61)

Kokias egzaminų temas būsimiems vairuotojams sekasi perprasti sunkiausiai? Kokie yra sunkiausi ir lengviausi A, B, C, D vairavimo kategorijų egzaminų klausimai? Kiek mokiniai vidutiniškai užtrunka spręsdami Kelių eismo taisyklių (KET) testus ir kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą siekia įgyti daugiausiai bei mažiausiai vairuotojų? Tai išsiaiškinome peržvelgę vienos didžiausių vairavimo teorijos mokymosi svetainės www.ketbilietai.lt statistiką.
LIETUVOS KELIUOSE IKI: Rugpjūčio 17D.
2017 2016
Eismo įvykių 2026 1842
Žuvo 118 108
Sužeista 2415 2195