Kasmet savo mylimųjų, tėvų ir vaikų grįžtančių namo nesulaukia šimtai lietuvių. Lietuvos kelių direkcijos duomenis, praėjusiais metais Lietuvos keliuose ir gatvėse žuvo 241 žmogus.

Tuo tarpu Europos Komisijos (EK) duomenys dar labiau kelia nerimą. Skelbiama, kad praėjusiais metais ES keliuose žuvo 26 000 žmonių. Tai 5 500 mažiau negu 2010 m. Tačiau, palyginti su 2014 m., padėtis ES nepagerėjo. Be to, EK skaičiavimais ES keliuose buvo sunkiai sužeisti maždaug 135 000 žmonių. Apskaičiuota, kad su žūtimis ir sužeistaisiais keliuose susijusios socialinės išlaidos (reabilitacijai, sveikatos priežiūrai, materialinės žalos atlyginimui ir t. t.) sudarė ne mažiau kaip 100 mlrd. eurų.

EK ataskaitoje pažymima, kad Lietuva - viena iš šalių, kuriose fiksuojami didžiausi žūčių keliuose rodikliai. 2015 m. Lietuvoje milijonui gyventojų teko 82 žūtys (Latvijoje – 94, Estijoje – 50), o ES vidurkis – 51,5 žūtys milijonui gyventojų. Palyginti su praėjusiais metais, Lietuvoje šis skaičius sumažėjo 10 proc., o 2010 – 2015 metų laikotarpiu – 19 proc.

Nedžiugina ir naujausi Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenys. Pagal juos, Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas.

Pernai Lietuvoje 100 tūkst. žmonių teko 10,6 mirčių kelyje, o 4,6 – vykstant automobiliu. PSO statistika rodo, kad Latvijos keliuose bendras mirtingumas pernai siekė 10, o Estijoje – 7. Mirtingumu tarp automobilių vairuotojų Lietuva pernai aplenkė ne tik Latviją (4,2) ir Estiją (3,5), bet ir kaimyninę Lenkiją (4,4), kuri pastaraisiais metais nemažai investavo į kelių atnaujinimą ir eismo sąlygų gerinimą.

Bendradarbiaudamas su atsakingomis institucijomis DELFI portalas jau antrą kartą pristato projektą „Saugus eismas“, kuriuo siekiama ne tik prisidėti prie visų eismo dalyvių sąmoningumo ugdymo, situacijų keliuose ir gatvėse gerinimo, bet ir pateikti naudingą informaciją skaitytojams apie Kelių eismo taisykles, jų pokyčius, analizuoti skaudžiausius eismo įvykius, pateikti ne visada malonius ekspertų vertinimus, viešinti ir skatinti netoleruoti chuliganiško elgesio keliuose, reaguoti į vairuotojams kylančius klausimus, problemas ir analizuoti avaringumo situaciją įvairiose Lietuvos vietose.

Avarijų statistika - nėra tik skaičiai, kasmet skaudūs eismo įvykiai suluošina tūkstančio žmonių gyvenimus ir viskas jau niekada nebūna taip pat. Agresyvių, KET nesilaikančių pažeidėjų vaizdai, kraujas, ašaros, į metalo gniaužtus virstantys automobiliai - ne įdomus veiksmo filmas, o nesuvaidinta ir šokiruojanti Lietuvos kelių ir gatvių realybė.

Visas projekto naujienas galite rasti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)