„Šiais metais mes norime pakeisti eismo organizavimą Olandų ir Žirmūnų žieduose. Pakeisti – tai yra įvesti papildomą informaciją vairuotojams tiek kelio ženklais, tiek ženklinimu, taip mažindami kofliktinių taškų skaičių pačioj sankryžoj, nes esame stebėję ir nustatę, kad dažnas vairuotojas važiuodamas žiedu tik tada pradeda rinktis savo važiavimo kryptį, o ne prieš sankryžą. Mūsų tikslas buvo sukurti ir įdiegti informacinę sistemą prieš įvažiuojant į žiedą, kad vairuotojas pasirinktų savo važiavimo maršrutą per sankryžą prieš žiedą, tai yra užsiimtų tą eismo juostą, kuri jam reikalinga toliau tęsti kelionę“, - teigia Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Naujovė iš esmės susideda iš trijų pakopų – tai dar gerokai prieš žiedinę sankryžą stovintys dideli geltoni ženklai, detaliai informuojantys apie esmo tvarką šiame žiede, tada prieš pat įvažiuojant į žiedą vairuotojams bus dar kartą ženklais primenama, kokiomis kryptimis bus galima judėti įvažiavus į žiedą iš tam tikros juostos, ir galiausiai ženklinimas pačiame žiede neleis vairuotojams kaitalioti juostų pačioje žiedinėje sankryžoje, ko iki šiol KET iš esmės nedraudė.

„Mes eliminuojam galimybę pačioj sankryžoj keisti eismo juostas. Tai vienas iš tų būdų, kaip mažinti, tarkime, konfliktinių taškų skaičių ir mažinti avarijų skaičių, tai yra techninių avarijų, kur būna persirikiuojant susikabina automobiliai ir to pasekoje susidaro automobilių spūstys, trikdžiai“, - aiškina T. Kamaitis.

Tie vairuotojai, kuriems žiedas tebėra tamsiausias miškas, turėtų pirmiausia suvokti, kad žiedinėje sankryžoje galioja tie patys principai kaip ir paprastoje sankryžoje: iš pirmos juostos - į dešinę ir tiesiai, iš antros – tiesiai ir į kairę.

„Tai jūs susipažįstat su kelio ženklais prieš žiedą ir matysit, kad, tarkime, iš pirmos eismo juostos galima važiuoti į dešinę žiedinėj sankryžoj arba tęsti kelionę toliau tiesiai, tai va jūs pasirenkat pirmą eismo juostą ir važiuojate ja“, - pasakoja pašnekovas.

Anot jo, persirikiuoti iš vienos juostos į kitą žieduose neleis ir ištisinės juostos, pagal jas vairuotojas bus nuvedamas į tą išvažiavimą, kurį pasirinko dar prieš įvažiuodamas į žiedinę sankryžą.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistai pasitelkę srautų modeliavimo programas paskaičiavo, kad naujoji ženklinimo sistema turėtų pagerinti Žirmūnų ir Olandų žiedų pralaidumą maždaug 20-čia procentų, o tai yra beveik 7 šimtais automobilių daugiau per vieną valandą. Naujasis ženklinimas padarys du minėtus žiedus pralaidesnius ir viešajam transportui.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (101)