Balandžio 15-18 d. prasideda antroji statybos ir interjero paroda „Supernamai 2015“, pristatanti visą gamą įdomių renginių ir statybos sektoriaus naujienų. Parodoje pirmą kartą lankytojai galės senoviniu būdu  pasigaminti ir net įsigyti molinę plytą, iš arti stebėti rąstų sukirtimo varžybas, kuriose varžysis geriausi Lietuvos rąstinių namų gamybos meistrai, apsilankyti vyksiančioje sodinukų mugėje, pailsėti VIP sodo zonoje. Taip pat parodos metu vyks apie 30 praktinių seminarų statybos ir būsto įrengimo temomis. 

Kalbinti dalyviai vienbalsiai tvirtina, kad parodos vis dar yra viena efektyviausių priemonių pristatyti savo produktus, medžiagas ir technologijas, užmegsti ryšių su potencialiais pirkėjais, surasti naujų verslo partnerių. 

O kad verslas iš dalyvavimo specializuotose parodose gauna realios naudos, rodo ne tik nemažėjantis tokių renginių dalyvių ir lankytojų skaičius, bet ir rinkos naujokų drąsa rengti naujas parodas bei paveržti dalį įmonių ir lankytojų iš rinkos senbuvių. 


Parodos padeda daugiau parduoti 

Vienoms įmonėms dalyvavimas parodose tėra prestižo reikalas, kitoms – intensyvios darbo dienos, per kurias dedami būsimos sėkmės pamatai. Kad jos teikia realią naudą, pripažino ne vienas kalbintas verslininkas. Kaip pasakojo Šiaulių bendrovės „Line-x“ savininkas Agnius Gideika, jo įkurta įmonė, parduodanti besiūlę šiltinimo medžiagą poliuretaną ir jo purškimo paslaugas, parodoms rengiasi itin atsakingai, nes per kelias dienas tinkamai informuoti būsimus klientus pavyksta bene geriausiai. 


Verslininkas teigė atkreipęs dėmesį, kad ne visi dalyviai kelia sau panašius tikslus. Kai kurioms įmonėms, ypač stambioms nekilnojamojo turto bendrovėms, dalyvavimas parodose, jo nuomone, tėra prestižo reikalas. Tuo metu mažai įmonei tokiame renginyje tenka suktis kaip vijurkui, nes kelių dienų sėkmingas darbas gali lemti jos metinius rodiklius. 


 „Pastebėjau, kad kai kurių bendrovių vadybininkai formaliai atsakinėja į lankytojų klausimus, pataria informacijos ieškoti įmonės interneto svetainėje. Pavyzdžiui, žmogus klausia, ar ilgai laikys koks nors konkretus daiktas, ir išgirsta atsakymą: „Kol kas niekas nesiskundė...“ 


 Mano manymu, tai itin blogas atsakymas. Ar kas darė tyrimą? Kokie jo rezultatai? Mūsų atsakymai į tokius klausimus yra labai konkretūs ir pagrįsti faktais. Keliame sau aiškius tikslus ir parodoje tikrai dirbame rimtą aiškinamąjį darbą“, - dėstė „Line-x“ vadovas. Tačiau jis pripažino, kad per penkerius įmonės veiklos metus požiūris į darbą parodoje taip pat keitėsi. „Iš pradžių tiesiog prekiavome produktu. 


Dabar labiau stengiamės supažindinti žmones su gaunamu efektu, aiškiname, kaip priimti tinkamus sprendimus, bandome "atverti akis“. Tikslingo pasirengimo ir darbo su lankytojais parodose rezultatai - akivaizdūs. „Jaučiame, kad klientų ir užsakymų daugėja“, - tikino verslininkas. 


Renkasi, kur dalyvauti 

Dvidešimt metų didžiosiose nacionalinėse ir regioninėse statybų parodose dalyvaujanti santechnikos ir patalpų klimato valdymo sprendimų tiekėja gyvenamųjų bei komercinių pastatų rinkai bendrovė „Uponor“ šiais metais iš kelių parodų rinkosi vieną vietą savo produkcijai pademonstruoti. „Paprastai prisistatome kartu su tiekėjais, o šiemet parodoje „Supernamai“ įrengsime atskirą savo įmonės stendą“, – aiškino „Uponor“ rinkodaros vadybininkė Raminta Narutavičiūtė.


Pasak jos, specializuotos parodos - puiki vieta supažindinti su naujovėmis ir tiesiogiai pabendrauti su visais, kurie domisi konkrečios įmonės produktais. „Kita vertus, ten sužinome žmonių nuotaikas, jiems aktualius klausimus. Į tai kreipiame dėmesį rengdamiesi būsimoms parodoms“, - kalbėjo vadybininkė. 


Pernai „Siemens“ arenoje pirmą kartą surengta nemokama paroda „Supernamai“ pritraukė daug lankytojų, tad joje dirbusiems įmonės darbuotojams teko ypač sparčiai suktis. „Nors paroda nauja, žmonių srautai buvo tikrai dideli. Naudą pajutome iškart – radome naujų klientų, suinteresuotų šalių. Manome, kad paroda mums buvo labai sėkminga“, - tikino "Uponor" atstovė. Anot jos, parodose, į kurias įėjimas būna mokamas, daugiausia lankosi asmenys, ketinantys statyti arba artimiausioje ateityje atnaujinti būstą ir ieškantys labai konkrečios informacijos. Tuo metu nemokamai lankytojus viliojantys renginiai pritraukia ir tuos gyventojus, kurie būstą planuoja statyti tolimesnėje ateityje. Dažnam jų paroda padeda apsispręsti dėl būsimų projektų. 


 „Tai gerai, nes kartais žmonės įsirengia sistemą ir tik vėliau sužino, kad esama ir kitų galimybių, galbūt - geresnių. Pavyzdžiui, pasirenka neblogą šildymo sistemą, bet nepasirūpina tinkama valdymo kontrole, ir panašiai“, - dėstė R. Narutavičiūtė. 


Pirmas blynas neprisvilo 

Biologinius nuotekų valymo įrenginius gaminančios, montuojančios ir prižiūrinčios įmonės „August ir Ko“ komercijos direktorius Raimondas Kalina sako, kad statybų parodos padeda net tik pristatyti naujus produktus, bet ir didinti tiesioginį pardavimą. „Į tokias parodas ateina žmonės, kurie statosi būstus. Jiems mūsų produkcija reikalinga, nors kartais galbūt ir nežinoma. Parodose pristatome veikiančius įrenginius, tad lankytojai akivaizdžiai įsitikina jų nauda.  


Tie, kurie labai skuba, čia pat pasirašo pirkimo ir pardavimo sutartį“, - pasakojo R. Kalina. Įmonė „August ir Ko“ nuotekų valymo įrenginius yra sumontavusi daugiau kaip 10 tūkst. individualių namų, gyvenviečių, mokyklų, kavinių, motelių ir kituose objektuose Lietuvoje, Baltijos šalyse, Europos, Azijos bei Afrikos šalyse. „Valymo sistemas įrengiame ir kaimo sodybose, kur vienu metu gyvena iki 30-100 žmonių. Gaminame įvairaus našumo įrenginius“, - tvirtino pašnekovas. „August ir Ko“ jau kelis dešimtmečius demonstruoja savo produkciją įvairiose specializuotose parodose, rengiamose Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje, o pernai ryžosi dalyvauti ir pirmą kartą "Siemens" arenoje organizuotoje statybų ir interjero parodoje „Supernamai“. Paroda pateisino lūkesčius, tad įmonė dalyvaus ir šiais metais.  


Antrą kartą vyksiančių „Supernamų“ organizatorės statybų žiniasklaidos kompanijos „Supernamai“ direktorius Darius Jokubauskas aiškino, kodėl nepritrūko drąsos rengti statybų, interjero, pastatų techninės įrangos ir aplinkotvarkos parodą Lietuvoje, kur jau antrą dešimtmetį panašius renginius organizuoja kitos įmonės. Juk daugelis bendrovių dalyvauja visose parodose, tad tikimybė, kad jos atsilieps į dar vieną kvietimą, galėjo atrodyti pernelyg optimistinė. Pasak D. Jokubausko, „Supernamai“ jau šešerius metus dirba su statybos sektoriaus įmonėmis, valdo kelias statybų žiniasklaidos interneto svetaines, leidžia periodinį specializuotą statybų žurnalą „Supernamai“, parodų katalogus, kelerius metus rengė radijo ir televizijos laidą „Supernamai“. 


 „Vienu metu pajutome, kad subrendome organizuoti ir specializuotą statybų parodą“, - pridūrė jis. Praėjusį pavasarį Vilniaus „Siemens“ arenoje vykusi pirmoji paroda praėjo sėkmingai. Joje dalyvavo 188 įmonės, apsilankė daugiau kaip 41 tūkst. žmonių. „Nuo pagrindinio konkurento atsilikome tik 3 tūkstančiais“, - tikino D. Jokubauskas. „Supernamų“ vadovas neslėpė ambicingo tikslo – aplenkti konkurentus ir tapti lankomiausia statybų paroda Lietuvoje. Organizatorius pabrėžė, kad jo optimizmas pagrįstas: parodos lankytojams įėjimas nemokamas, o tai nemenkas stimulas užsukti ir žvalgytis net kelias dienas iš eilės. Vieną dieną - užmegzti kontaktą su viena kompanija, kitą – jau pasirašyti sutartį ar susitikti su kitos įmonės atstovais. 


Pernykščio renginio sėkmę, anot D. Jokubausko, rodo ir tai, kad iš 30 pernai Lietuvoje vykusių parodų „Supernamai“ pagal ekspozicijų naudingąjį plotą pateko tarp dešimties, o pagal lankytojų ir dalyvių skaičių – tarp penkių rinkos lyderių. Dar vienas „Supernamų“ sėkmės ženklų - šiemet kai kurios įmonės dalyvauja jau ne dviejose didžiausiose statybų parodose, bet renkasi vieną. 


Daugiau informacijos apie parodą: www.supernamai.lt