Jos patarimai gali būti naudingi visiems tėvams, juk aklimatizacija – viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl tėvai, vykstantys į tolimas šalis, nesiryžta imti su savimi mažų vaikų. Tačiau tai ne taip baisu, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

"Mes su vyru esame užkietėję keliautojai, todėl visuotinai priimta taisyklė, skelbianti, jog su mažais vaikais nekeliaujama, mums netinka. Gimus Danieliui, iškart pradėjome svajoti apie bendrą šeimos kelionę, nors visi pažįstami bandė mus atkalbėti nuo šios minties.

Galbūt būtent veikiami visų šių patarimų, mes išsivežėme 3 mėnesių Danielių į pirmąją kelionę - į Krymą 10-iai dienų", - DELFI.ua pasakojo moteris.

"Prieš kelionę, kai mes jau viską buvome nusprendę, aš nuėjau pas savo pediatrą. Jo, žinoma, nenudžiugino mūsų planai pakeliauti ir jis daug kartų kartojo: „Tai jūsų reikalas, bet visokios tolimos kelionės tokiam mažyliui labai pavojingos“ ir t. t., ir pan. Bet pamatęs, kad manęs taip lengvai neišgąsdinsi, surašė mums sąrašą priemonių, kurias būtinai turėjome pasiimti su savimi – sudarė savotišką kelioninę motinos ir vaiko vaistinėlę.

Mūsų nuostabai, kelionę vaikas ištvėrė puikiai – daug miegojo, nesiaikštijo ir apskritai, atrodė, kad mašinoje jam labai patinka. Kryme jis taip pat jautėsi puikiai, nesirgo, apetitu nesiskundė ir miegojo labai gerai.

Reikia pasakyti, kad atostogos su kūdikiu labai skiriasi nuo mūsų su vyru įprasto poilsio – mes labai mėgstame visokias ekskursijas ir išvykas. Užtat atskleidėme kitokį poilsį – daug vaikščiojome parkuose ir pajūryje. Kelionė atgal taip pat buvo puiki, o reaklimatizacijos grįžus namo nereikėjo iš viso", - pasakojo jauna mama.

Kitą kelionę jiedu organizavo, kai kūdikiui jau buvo 7 mėnesiai. Ši kelionė buvo rimtesnė, nei Krymas, todėl tėvai vėl nusprendė pasikonsultuoti su pediatru.

"Jis dar kartą paskaitė man paskaitą apie tai, kad kelionės kūdikiams pavojingos, ypač skrydžiai lėktuvu. Man asmeniškai jis pasiūlė vienintelę šalį, tinkančią poilsiui su kūdikiu – Bulgariją, nes ten pakankamai švelnus klimatas, ir todėl ji idealiai tinka poilsiui su vaiku. Tačiau mes jau buvome išsirinkę Juodkalniją, ir atsisakyti savo planų neketinome. Jau dabar, kai ne kartą skridau su vaiku lėktuvu, susidariau taisykles, kurių laikiausi ir tą patį pirmąjį kartą. Su džiaugsmu pasidalinsiu savo patirtimi", - pasakojo mama.

1 patarimas. Prieš pat kelionę nemaitinkite kūdikio ir kažkiek laiko neleiskite jam užmigti, tai yra, reikia, kad prieš pat skrydį jis labai išalktų ir norėtų miego.

2 patarimas. Kūdikio maitinimo lėktuve sistema tokia: krūtimi (ar iš buteliuko) reikia pradėti maitinti lėktuvui pajudėjus, iki to, kai lėktuvas pradeda įsibėgėti, tai yra, reikia, kad visą tai laiką, kai lėktuvas kyla, kūdikis valgytų.

3 patarimas. Yra dar vienas niuansas – būtinai iš anksto sužinokite, koks vienos ar kitos oro linijų bendrovės siūlomas komforto lygis. Žinau, kad neretai salone būna karšta, o vaikui tai labai sunku ištverti fiziškai. Jei lėktuvas aukštos klasės, jame turėtų būti vadinamosios „vietos mamoms“, kuriose šalia pagrindinės sėdynės yra vieta, kurioje tvirtinamas lopšys.

"Kitu atveju vaiką teks laikyti ant rankų, o tai labai vargina, jei skristi tenka ilgai. Be to, registracijos metu jums su mažyliu turi būti pasiūlytos vietos priekyje. Beje, net jei vaikas skris jums ant rankų, jums vis dėlto teks sumokėti už jo bilietą, kainos skiriasi priklausomai nuo oro linijų bendrovės.

Atostogauti su vaiku nelengva. Minėtą kartą Juodkalnijoje 5-tą mūsų atostogų dieną vaikui pakilo temperatūra virš 38,5 ir prasidėjo sloga.

Kadangi mes gyvenome ne viešbutyje, o privačioje viloje, gydytojo teko ieškoti savarankiškai, ir mums labai padėjo vilos šeimininkas, kuris pats rado gydytoją, nuvežė pas jį ir net susitarė, kad jis mus priimtų nemokamai. Gydytojas apžiūrėjo Danielių ir pasakė, kad gerklė švari, ir nuramino mus, kad nesijaudintume, nes negalavimą greičiausiai sukėlė dygstantys dantys. Tikriausiai taip ir buvo, nes po kiek laiko dantys iš tiesų išlindo, o temperatūra ir sloga praėjo. Tai yra, iš viso vaikas sirgo 2 dienas.

Kitos mūsų kelionės tikslas buvo Egiptas (skridome savaitei), ir įdomiausia tai, kad ten kūdikis aklimatizavosi daug lengviau, nei labiau „europietiškoje“ Juodkalnijoje. Galbūt taip buvo dėl to, kad pas mus tuomet buvo žiema, o Egipte – idealus oras, nebuvo nei vėjo, nei didelių karščių.

Vandenį, užpilamas košytes ir stiklainiukus su vaikų maisteliu atsivežiau su savimi, o ten jam dar daviau vaisių, daržovių, neriebios žuvies ir mėsos – jis viską valgė ir nebuvo jokių skrandžio negalavimų. Kelionės įspūdžius šiek tiek aptemdė tai, kad grįžus iš Egipto (grįžome į šaltą vasario mėn.) Danieliui prasidėjo sloga.

Kalbant apie įspūdžių perteklių po atostogų, kai vaikai po kelionių blogai miega ar tampa nervingesni – šito mes nepajutome. Po kiekvienos kelionės pastebiu spartų šuolį vaiko raidoje – juk kitose šalyse jis gali viską apžiūrėti, kapstytis smėlyje, pliuškentis vandenyje, pamatyti daug naujo.

Dabar atėjo toks laikotarpis, kai nevyksiu su vaiku į šalis, į kurias reikia ilgai skristi arba važiuoti, nes jis jau nemiegos visą kelią, kaip darydavo dar būdamas kūdikis, o linksminti jį 4 valandas iš eilės gana sudėtinga. Ir žinoma, kol kas mus draudžiama keliauti į Indiją, kitas Azijos šalis ir pan. – dėl antisanitarinių sąlygų", - pasakojo mama.