Jie aktyviai teikė prašymus priskirti jiems vieną iš ekologiškų transporto priemonių vietoje dyzeliu varomų autobusų, kurių dalis uostamiesčio viešojo transporto parke vis mažėja.

Šią savaitę į uostamiestį iš Ispanijos atgabentas paskutinis šiųmetės partijos autobusas. Naujosios transporto priemonės paruoštos eksploatuoti. Dar vienas autobusas – hibridinis, varomas ir SGD, ir elektra – šiemet gautas kiek anksčiau ir jau vežioja klaipėdiečius.

Naujosios transporto priemonės skirtos pagal Klimato kaitos specialiąją programą. Pernai KLAP 12-a naujų ekologiškesnių autobusų įsigijo pasinaudojusi ES fondų paramą. Dar devynis ekologiškus autobusus bendrovė yra įsigijusi savo lėšomis.

Šiuo metu iš 70 KLAP autobusų, aptarnaujančių reguliariuosius miesto maršrutus, ekologiški yra 33.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ prognozėmis, šiemet net penktadalis visų Klaipėdos didžiųjų autobusų ridos teks ekologiškam transportui.

KLAP generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės teigimu, nors iš pradžių bendrovės vairuotojai neskubėjo girti naujųjų autobusų, laikas ir patirtis paskatino pakeisti nuomonę – atvykstant naujajai partijai, daugelis darbuotojų teiravosi apie galimybę „persėsti“ iš senesnės kartos dyzelinio autobuso į naująjį.

Ekologiški autobusai patrauklūs ne tik švara ir gražiomis spalvomis: jų vairuotojo vieta – patogesnė, joje įdiegta ir individuali klimato kontrolės sistema, įrengtos stebėjimo kameros, padedančios vairuotojui matyti keleivių judėjimą išorėje ir viduje.

Autobusai turi ir keleivių skaičiavimo sistemą – ši įranga padės transporto organizatoriams labai tiksliai sužinoti keleivių srautus.

Nuo pernai Klaipėdoje pradėjusių kursuoti naujų dujomis varomų autobusų šie skiriasi ir tuo, kad yra trijų durų, turi langus su stiklo paketais, tad turėtų būti šiltesni žiemą.

Naujieji autobusai gerina ne tik viešojo transporto įvaizdį, bet ir objektyviuosius rodiklius: 2012–2013 m. dėl techninių gedimų nutrauktų reisų skaičius mažėjo 20 proc.

Anot „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus Gintaro Neniškio, viešasis transportas nuolat populiarėja – statistikos duomenimis, net 43 proc. klaipėdiečių į darbą vyksta autobusais. 2013-aisiais klaipėdiečiai miesto viešuoju transportu keliavo 34,6 mln. kartų.

Modernus ir greitas viešasis transportas, Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko įsitikinimu, yra būtinas šiuolaikiško Europos miesto atributas. „Komfortiški autobusai, plačiai aprėpiantis maršrutų tinklas, mažiausios važiavimo kainos – neginčijami Klaipėdos viešojo transporto sistemos pranašumai, – sakė meras. – Džiugu, kad šį sąrašą papildo ir aplinkai draugiškos technologijos autobusai, derantys su sveiko bei „žaliajam“ transportui prioritetą teikiančio miesto siekiais.“

Be „Klaipėdos autobusų parko“ uostamiesčio viešojo transporto maršrutus, kuriais važiuoja didieji autobusai, aptarnauja du privatūs vežėjai. Dar keturi privatūs vežėjai aptarnauja maršrutus, kuriais važiuoja mažesnieji bei mikroautobusai. Iš viso mieste, neskaitant privačių mikroautobusų, keleivius vežioja 140 didžiųjų ir 30 mažos talpos autobusų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)