Kita vertus, ar tik turint didžiules lėšas galima organizuoti sėkmingą reklaminę kampaniją? Specialistai įsitikinę, kad jos efektyvumas nepriklauso nuo išleistų pinigų kiekio. Reklamą galima pradėti nuo kelių šimtų litų. Esą viską lemia kūrybiškumas ir išradingumas. Tačiau komunikacijos strategiją būtina pasirinkti dar prieš sukuriant įmonę.

Reklama gimsta ne piniginėje, bet galvoje?

„Paprastai dar prieš sukuriant įmonę yra apgalvojama, kaip bus skleidžiama žinia klientams, partneriams tiek apie pačią įmonę, tiek apie jos teikiamas paslaugas arba gaminamą produkciją. Vis dėlto laimi tie, kurie iš karto paskaičiuoja reklamos išlaidas“, - DELFI kalbėjo viešųjų ryšių agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ vadovas Linas Kontrimas.

Anot jo, egzistuoja toks požiūris, kad dalį pelno reikia skirti reklamai. Kitaip tariant, kuo didesnis pelnas, tuo didesnės ir reklamos išlaidos. Vis dėlto, L. Kontrimo žodžiais tariant, nišiniam verslui, kai jo klientai yra aiškiai įvardijami ir mažai kintantys, nėra būtina reklamai skirti vis didesnę augančio pelno dalį. Ji nėra nekvestionuojamas dalykas. Esą šiai reikia subręsti ir aiškiai žinoti tikslus.

Kalbant apie jos efektyvumą, pašnekovas pabrėžė, kad išleistų pinigų kiekis sėkmės negarantuoja – daug svarbiau gera idėja: „Labai daug sėkmingų reklaminių kampanijų buvo įgyvendinta turint nedidelį biudžetą. Ir priešingai – kiek pinigų nueina veltui, jei sukuriama prasta reklama. Reklamos turi gimti ne piniginėje, bet galvoje. Daroma klaida, jei reklama perkama tik todėl, nes ją turi kiti.“

Mykolas Katkus
Viešųjų ryšių agentūros „VRP|Hill & Knowlton valdybos pirmininkas Mykolas Katkus taip pat teigė manantis, kad apie produktų komunikaciją reikia galvoti prieš kuriant bet kokią įmonę. Jo nuomone, reklamai skiriamų lėšų suma priklauso nuo įmonės veiklos pobūdžio ir konkurencijos.

Na, o smulkioms ir vidutinėms įmonėms M. Katkus pirmiausia patarė išmėginti skaitmeninę komunikaciją, netradicinę reklamą, ryšių su visuomene priemones ir tik tada svarstyti apie reklamą žiniasklaidoje.

Pradėti reklaminę kampaniją galima turint kelis šimtus litų

„Reklamai išleidžiamų pinigų suma negali nulemti jos efektyvumo. Žymiai svarbiau nei reklaminės lėšos yra suvokti savo klientą, gaminti kokybišką paslaugą ir produktą, atitinkantį vartotojo lūkesčius. O po to eina reklama. Kol nėra kokybiško produkto, apie ją nėra ko galvot. Reklama turi turėti labai aiškų objektą. Po to turi būti sudarytos sąlygos žmogui patogiai tą daiktą įsigyti. Reklama yra tik vienas iš elementų“, - teigė Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.

Jo manymu, dažniausiai pasitaikanti klaida, kai reklamos sklaidai skiriama daug lėšų neatlikus išankstinio tyrimo, kuris atskleistų auditoriją. Tiesa, G. Šeputis pažymėjo, kad taip žymiai dažniau suklysta pradedantieji verslininkai.

Renkantis reklamos agentūrą pašnekovas patarė gerai išanalizuoti ankstesnius kompanijų darbus. Jei šie pasirodo patrauklūs, reiškia, agentūra verta dėmesio.

Pradėti reklamuotis galima turint kelis šimtus litų. Tačiau, viešųjų ryšių specialisto nuomone, tokiu atveju kreiptis į komunikacijos specialistus neverta – geriau pasikliauti savo jėgomis: „Internete reklamą galima pradėti nuo kelių šimtų litų. Viskas priklauso nuo to, kokiu mastu tu nori ją organizuoti. O biudžetas gali būti iki keliolikos milijonų. Viskas priklauso nuo to, kiek ji bus vykdoma, kokie jos tikslai. Minimumą pasakyti sunku. Dėl kelių šimtų litų kreiptis į reklamos agentūrą nėra protinga.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)