Rugpjūčio pradžioje Susisiekimo ministerija kartu su projekto partneriu AB „Lietuvos paštas“ pakvietė šalies institucijas ir verslo organizacijas išbandyti atnaujintą sistemos versiją ir aktyviau ja naudotis, o dar nebandžiusius E. pristatymo sistemos – prie jos prisijungti.

„Visi išbandžiusieji galėjo įsitikinti, jog E. pristatymo sistemos paslaugos turi daug privalumų. Jos operatyvios, patikimos, saugios ir naudingos tiek gyventojams, tiek visai valstybei. Elektroninius dokumentus ir pranešimus fiziniams ir juridiniams asmenims Lietuvoje ši sistema leidžia pristatyti „vieno langelio“ principu ir taip kurti pridėtinę vertę valstybei,“ – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Per metus valstybės institucijos išsiunčia beveik 5 mln. registruotų pašto siuntų. Tam išleidžiama beveik 5,5 milijonai eurų. Tuo tarpu E. pristatymo elektroninės dėžutės sukūrimas sistemoje ir jos naudojimas yra nemokamas.

„Siunčiant įprastu registruotu paštu dokumentas iki adresato gali keliauti iki 3 darbo dienų. Vidutinė dokumentų siuntimo E. pristatymo sistema trukmė – mažiau nei 1 sekundė, tad akivaizdu, jog naudojantis naująja sistema šalies fiziniai bei juridiniai asmenys gali sparčiau keistis dokumentais ir informacija taip išvengdami papildomo laiko ir sąnaudų reikalaujančio susirašinėjimo tradiciniu paštu“, – privalumus žymi ministras R. Sinkevičius.

Panašios elektroninės sistemos jau veikia keliose Europos valstybėse. Kurdama savąją Lietuva rėmėsi Vokietijos, Šveicarijos, Ispanijos ir Čekijos sėkminga patirtimi.
Siunčiant įprastu registruotu paštu dokumentas iki adresato gali keliauti iki 3 darbo dienų. Vidutinė dokumentų siuntimo E. pristatymo sistema trukmė – mažiau nei 1 sekundė.
Citata

Be abejo, išnaudoti visus E. pristatymo privalumus nebūtų įmanoma, jeigu nebūtų aktyvių šios sistemos naudotojų, kurie prisideda prie efektyvios valdžios kūrimo Lietuvoje. E. pristatymo paslaugas jau įvertino nemažai Lietuvos interneto vartotojų. Šiandien jomis naudojasi daugiau kaip 260 šalies institucijų – valstybės, savivaldybės įstaigos ir organizacijos, privataus sektoriaus bendrovės.

Prie E. pristatymas sistemos netrukus prisijungs ir dauguma savivaldybių – dešimtis elektroninių savivaldybių paslaugų bus galima gauti tiesiog internetu. Nebereikės specialiai vykti ir pateikti papildomus dokumentus, nes savivaldybės juos automatiškai patikrinimui gaus per E. pristatymo sistemą.

E. pristatymo paslaugos vartotoju nemokamai gali tapti bet kuris šalies fizinis asmuo ar institucija. Norėdamas tai padaryti,  fizinis asmuo ar juridinio asmens atstovas turėtų prisijungti prie E. pristatymo sistemos autentifikuojantis bet kuriuo iš šių būdų: elektronine bankininkyste, asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu, skaitmeninio sertifikavimo centro išduotu sertifikatu, VĮ Registrų centro sertifikatų centro išduotu elektroniniu parašu arba telekomunikacijų paslaugų teikėjų SIM kortelėse sukurtu sertifikatu.

Jei abi susirašinėjančios šalys yra E. pristatymo paslaugos naudotojos, ši paslauga gali visiškai pakeisti tradicinį susirašinėjimą paštu.

E. pristatymo sistema finansuojama Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis bei vykdoma pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemonę „Elektroninės valdžios paslaugos“.

E. pristatymo sistemos savininkas ir valdytojas yra Susisiekimo ministerija, kuri projektą įgyvendina kartu su partneriu – AB „Lietuvos paštas“. Didžioji lėšų dalis – 85 proc. sumos – skirta iš Europos Sąjungos fondo, likusią dalį finansavo Lietuvos Respublika.

Vyriausybė yra patvirtinusi Nacionalinės pažangos programą (NPP), kuri nubrėžia valstybės vystymosi žingsnius 2014–2020 metams. NPP numatyta gerinti viešųjų paslaugų kokybę, didinti jų prieinamumą visuomenei, kurti ir plėtoti visuomenei aktualias elektronines paslaugas.