Atnaujino namą ir už šildymą pradėjo mokėti mažiau

 (7)
Akį traukiantys, šiek tiek tamsinti balkonų stiklai gražiai pabrėžia šviesų vieno iš Akmenėje modernizuoto daugiabučio fasadą. Savo elegancija išsiskiriantis daugiabutis prieš metus buvo atnaujintas ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Apie modernizacijos kelią, kurį teko nueiti siekiant tobulo rezultato, žino tik šio namo gyventojai.
Namo renovacija sumažina sąskaitas už šildymą
© DELFI

Taupantys – laiko neskaičiuoja

Puošnus daugiabutis buvo baigtas modernizuoti pernai pavasarį. Daugiabučio bendrijos pirmininkė Rima Seniūnienė sako, jog nors praėjusi žiema – oficialiai pirmoji iki galo atnaujintame name, modernizacijos naudą gyventojai spėjo pajusti ir užpernai, kai iki šalčiausio metų laiko buvo pabaigti svarbiausi šiltinimo darbai.

Šią žiemą namo gyventojai už šildymą mokėjo iki 4 kartų mažiau negu anksčiau. Bendrijos pirmininkė atkreipia dėmesį, kad mažesnės sąskaitos už šildymą buvo pagrindinis modernizacijos tikslas, ir tik pradėjus svarstyti modernizacijos idėją, pasirodė, jog visi gyventojai sutinka, jog namą reikia atnaujinti iš pagrindų – pakeisti ne tik radiatorius ir šildymo sistemą, bet ir kitus vamzdynus. Taip pat įstiklinti balkonus ir papildomai – už savo lėšas – suremontuoti senas laiptines.

Pažinojo ne rangovus, o jų darbus

Kai buvo sutvarkyti visi reikalingi dokumentai ir suderintas investicijų planas, atnaujinimo darbų pirkimui buvo paskelbtas konkursas. R. Seniūnienė atsimena, kad konkurse dalyvaujančias statybos įmones stebėjo atidžiai: „Galima sakyti, kad mums pasisekė, nes tuo metu – 2013 m. – rangovų trūkumas nebuvo didelis. Konkurse modernizuoti mūsų namą dalyvavo įmonė ir iš Panevėžio, ir iš Mažeikių. Pastaroji ir laimėjo.“

Pašnekovė neslepia, jog nors konkursą laimėjo įmonė iš kito miesto, gyventojai jaudulio dėl būsimos modernizacijos kokybės nejautė: „Laimėjo įmonė, pasiūlysi priimtiniausią kainą. Tačiau mums buvo ramu, nes tai ne vienintelis dalykas, kurį apie ją žinojome. Mūsų mieste ši kompanija jau dirbo prie kelių objektų ir šia prasme jie jau buvo žinomi. Kai pradėjome bendradarbiauti, pastebėjau, kad dirbama išties labai kokybiškai – tiek darbų prasme, tiek bendravimo. Kai su gyventojais visais klausimais kalbasi ir patys vadovai, rezultatas – itin geras.“

Gyventojai turėtų domėtis net kokybiškais darbais

Atsimindama, kaip vyko modernizacijos darbų priežiūra, bendrijos pirmininkė skuba patikinti – atostogų jai pačiai dėl vykstančių darbų priežiūros imti nereikėjo: „Pasišneki ryte, pasišneki vakare, ir ramu. Aišku, reikia pažymėti, kad labai pasitikėjome savo techniniu prižiūrėtoju ir jis tikrai nenuvylė. Gyventojai taip pat buvo labai geranoriški ir visuomet, kai galėdavo, darbus stebėjo“, – pasakoja R. Seniūnienė.

Ji priduria, kad nepaisant gerų ryšių su techniniu prižiūrėtoju ir statybos įmone, gyventojų priežiūra – būtina. „Manau, kad žmonės, stebėdami, kaip atnaujinamas daugiabutis, ir patys daugiau sužino, o tai reiškia, kad jei ateityje kils problemų, bus daug lengviau atsekti, kas įvyko. Be to, ne paslaptis – apie modernizaciją visiems tenka išgirsti visko, tad daug ramiau, kai atliekamus darbus matai savo akimis“, – įsitikinusi bendrijos pirmininkė.

Projektas „2000 renovuotų daugiabučių“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją