Su nostalgija prisimenu laikus, kai į Vilnių galima buvo nuskristi per vieną valandą. Iš Palangos oro uosto buvo vykdomi skrydžiai per Kauną. Pasikeitė ne tik šimtmetis, bet ir tūkstantmetis, o štai susisiekimas tarp svarbiausių Lietuvos miestų tik prastėja. Bet norėčiau papasakoti apie vieną konkrečią savo kelionę. Ji įvyko rugsėjo 28 dieną.

Sėkmingai ir vos per keletą valandų grįžusi iš daugiau nei tūkstantį kilometrų nutolusios šalies, sėdau į ekspresą „Vilnius-Klaipėda“. Labai nusivylėme, kai pamatėme, koks autobusas 16 val. mūsų laukė aikštelėje – mažytis „kupriukas“.

Autobuse trūko erdvės, sekmadienio popietę vyko daug keleivių. Sėdynės buvo siauros, nepatogios, visos ilgos kelionės metu teko nori nenori liestis prie kaimyno. Bet visas košmaras prasidėjo autobusui pajudėjus.

Spigino dar kaitri rugsėjo popietės saulė. Autobuso priekyje įtaisyto termometro stulpelis vis kilo. Apie Kauną jis jau pasiekė plius 31 laipsnį. Kondicionierius neveikė. Mano jauna kaimynė ėmė baimintis, jog apalps. Tik pravažiavus Kauną vairuotojas teikėsi įjungti kondicionierių. Turbūt pamatė, kad keleiviai jau ima nusirenginėti iki pat apatinių. Vargino ir visos kelionės metu garsiai leidžiamas radijas. Sutinku, galima jo kokią valandžiukę ir pasiklausyti, bet kam kankinti keleivius triukšmu visas 4 valandas? Po tokios varginančios kelionės man pasidarė labai bloga. Tik turėtų vaistų dėka pavyko išvengti apalpimo.

Dabar jau visiems laikams „atsižegnoju“ nuo kelionės tokiu, atsiprašant, ekspresu. Bilietas už jį tikrai brangus, o patogumas – abejotinas. Teko važiuoti ekspresais ir kitose Europos šalyse. Ten – patogūs dideli autobusai, jokių vairuotojo privačių „diskotekų“, ilgai kelionei keleiviai aprūpinti geriamuoju vandeniu, autobuse veikia tualetai. Viso šito „Vilnius-Klaipėda“ eksprese (per Kryžkalnį) nebuvo. Dėl teisybės reikia pasakyti, kad kai laukėme Vilniuje savo autobuso, iš tolimesnės aikštelės pajudėjo autobusas į Birštoną. Didelis, erdvus. Su keliais keleiviais. Kelionė trunka tik vos daugiau nei valandą.

Keista, kad maršrute „Vilnius-Klaipėda“ net nekvepia pažanga. Tiesa, kursuoja traukiniai, bet apie jų greitį verčiau patylėti. Važiuojant per Šiaulius, tenka daryti nemažą lanką... Keista, kad per daugiau nei dvidešimt metų nebuvo pasirūpinta bent pradėti tiesti tiesioginę greitųjų traukinių liniją iš Klaipėdos į Kauną. Mūsų šalis neturtinga, tad svajoti apie tai, kad susisiekimas Lietuvoje būtų kaip Belgijoje arba Prancūzijoje, kad kursuotų tokie greitaeigiai traukiniai kaip „Eurostar“, tikriausiai neverta, bet bent kažkokia pažanga ir pas mus, mūsų susisiekimo linijoje turi įvykti.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!