Aki Takase, šiuo metu gyvenanti ir kurianti Vokietijoje, yra laimėjusi net 8 Vokietijos kritikų apdovanojimus „Preis der Deutschen Shallplattenkritik“. Ypač ją išgarsino savitai interpretuotos džiazo klasikų Duke‘o Ellington‘o, Thelounious‘o Monk‘o, Eric‘o Dolphy‘o kūrinių interpretacijos. Šių džiazo muzikos legendų kūrinių motyvai buvo girdimi ir pirmajame festivalio koncerte.

Vos įžengusi į salę, pirmaisiais prisilietimais prie klaviatūros, A. Takase išbudino laukimo snaudulio apimtą publiką, įsivyravo absoliuti tyla, retkarčiais sutrikdoma fotoaparatų klaksėjimo. Trumpi melodingi motyvai, sąmonėje randantys blankius prisiminimus, ėmė maišytis su laisva improvizacija, kartais artėjančia prie absoliučios abstrakcijos. Improvizacijų metu nuo klausytojų paslepiama melodija, pianistės vis iškeliama naujais skambesiais.

Vienu svarbiausių savo mokytojų ir įkvėpėjų Aki Takase vadina Thelonious‘ą Monk‘ą, kurio kūrinių motyvais leido džiaugtis ir klausytojams Vilniuje. Jam skirtoje kompozicijoje, liūdną tango primenančią melodiją staiga keitė įtampą keliantis ritmas. Prie festivalio muzikos įpratusių klausytojų nestebino grojimas fortepijono stygomis, tačiau japonė į kompoziciją įjungė būgnus primenantį metalinį skambesį, kurį keitė trumpi, šypseną keliantys aštrūs epizodai, turintys swingo bruožų ir primenantys auksinius nebyliojo kino laikus.

Vakarą neabejotinai vainikavo pirmasis bisas, kurio metu Aki Takase pamažu išskleidė lyrinę kompoziciją, vedamą džiugių natų. Jas pertraukė stambūs žemi intarpai, galiausiai užleidę vietą ramiai pabaigai.
Tačiau muzikos ištroškę žiūrovai nebuvo linkę paleisti solistės, tad japonei į sceną teko lipti trečią kartą ir vakarą užbaigti trumpa komiška improvizacija.

Festivalio organizatoriai neklydo teigdami, jog Aki Takase muzika reikalauja ypatingo susikaupimo ir įsiklausymo. Atlikėjos sėkmę neabejotinai rodė gausios žiūrovų šypsenos, paliekant trumpo stebuklo vieta virtusią salę.

Tekstą parengė DELFI Piliečio reporteris „Vilnius Jazz“ festivalyje Andrius Balčiūnas. Nuotraukos – DELFI Piliečio fotografės „Vilnius Jazz“ festivalyje Eglės Maceinaitės bei DELFI skaitytojo Maksim Mirošnikov.