Panašiai savo veiklą prieš septynerius metus pradėjo ir liberalų lyderis, tuometis susisiekimo ministras, E. Masiulis, taip pat be ilgesnių apmąstymų, "paprastai", sugriaudamas nacionalines oro linijas Flylal, akivaizdu, užsienio kompanijos, pagrindinio konkurento, Air Baltic naudai...

Įdomu ir tai, kad liberalams artimi bankų ekspertai tuoj pat, po šio politinio sprendimo, paslaugiai siūlo parduoti Air Lituanicos skrydžių maršrutus, (spėkite kam?), aišku, Air Baltic.

Niekas nesiginčija, kol kas Air Lituanica veikla nėra pelninga, o nuostolinga. Tačiau Europoje ir ne tik daug stambesnės oro skrydžių kompanijos sunkiai suveda galą su galu. Bet argi tik pelningumas yra vienintelis kriterijus, kodėl šalims naudinga tokias kampanijas išlaikyt ar bent jau palaikyti? Akivaizdu, kad svarbu ir darbo vietos, pilotų kompetencijos išsaugojimas, ir skrydžių maršrutai, ir daugelis kitų dalykų.

Neseniai kalbėdamas apie užsienio investicijų reikalingumą, Vilniaus meras R. Šimašius pateikė keletą argumentų ką reikėtų daryti ir kuo šalies sostinė yra ar gali būti patraukli. Tarp svarbiausių minėjo Sodros lubų reikalingumą - nuolatinį liberalų ir Laisvos rinkos instituto keliamą argumentą.

Tačiau, dabar jau suprantu kodėl, nė neužsiminė apie daug svarbesnį klausimą - sostinės susisiekimą su kitais Europos miestais ir, visų pirma, oro transportu. Apie šią problemą užsienio investuotojai kalba nuolat ir seniai, dažnai tik todėl pasirenka Rygą arba Taliną. Jau tik todėl visiškai nesuprantama, kad mūsų liberalų "paprasti" veiksmai šioje srityje yra naudingi būtent latvių bendrovei... Ar miesto galvai svarbu investicijos į Vilnių, ar į kitus miestus?

Nenorėčiau tikėt, kad sprendimą dėl nacionalinio oro vežėjo panaikinimo liberalas R. Šimašius priėmė tik dėl mano minėtų samprotavimų, tačiau pirmieji Vilniaus galvos žingsniai, apart intensyvios tebesitęsiančios viešųjų ryšių kampanijos, optimistiškai nenuteikia. Einama lengviausiu, "paprastu", mūsų dešiniesiems būdingu, griovimo keliu, tai teisinant skolomis ir finansine padėtimi. Beje, gerai pamenu, kad dar prieš pirmininkavimą ES, tuometiniam Vilniaus merui A. Zuokui, pasiūlius steigti nacionalinio vežėjo bendrovę, kad kaip nors spręsti mūsų sostinės susisiekimo su kitais Europos miestais klausimus, būtent dešinieji, liberalai ir konservatoriai tam aršiausiai priešinosi. Nors jokios alternatyvos nė nesiūlė - tiesiog blogai, sakė jie, kad tai daro A. Zuokas.

Nesinori tikėti, kad ir toliau Vilniaus valdžia eis tokiu "paprastu" keliu - griaus, jei nežinos kaip spręst, perkels visus sprendimus į sostinės gyventojų kišenes ir užbaigs kadenciją, dūsaudami dėl "sunkaus" buvusios valdžios palikimo... Ar to tikėdamiesi vilniečiai išrinko sostinės vadovą?