Paklausus, kokią transporto priemonę siūlytų diegti Vilniuje žvelgdami į 30 metų perspektyvą, net 55 proc. respondentų atsakė, kad rinktųsi metropoliteną.
Taip pat tyrimas atskleidė, kad net 64 proc. apklausos dalyvių sausio mėnesį manė tiltų ir estakadų statybas esant efektyviausiomis priemonėmis mažinant transporto spūstis. Antroje vietoje pagal efektyvumą tyrimo dalyviai įvardino metropoliteno statybas (33 proc. respondentų), trečioje vietoje- greituminių autobusų linijų įdiegimą (23 proc. respondentų).
Manoma, kad po vasaros atostogų miestą užgriuvus dar didesnėms spūstims, Vilniečių nuomonė gali koreguotis, nes iki rugsėjo mėnesio buvo įgyvendinti keli dideli infrastruktūros projektai Vilniaus mieste. Tačiau dėl nepakankamo jų efekto, miestiečiai ims galvoti apie efektyvesnius transporto spūsčių sprendimo būdus, tarp jų- vis didesnį pagreitį įgyjantį metropoliteno projektą.
Primename, kad vidutinė metropoliteno kaina tik 30 proc. skiriasi nuo anksčiau siūlyto tramvajaus, tuo tarpu pervežimo greitumas, patogumas, saugumas lenkia bet kokią kitą miesto transporto sistemą. Planuojama, kad metro Vilniuje atsiras po 2015 metų. Pradžioje siūloma tiesti 3 linijas. Pirmoji jungtų vakarinę miesto dalį su Centru. Antroji- šiaurinius mikrorajonus su Centru ir Senamiesčiu. Projektą galėtų finansuoti Europos Sąjunga.