Abi šalys tikisi sulaukti ne tik jau numatytų, bet dar ir papildomų lėšų.

„TEN-T" programoje dokumentų rengimui ir techniniam projektui Lietuvai numatyta skirti 2,7 mln. eurų iki 2009 metų.

„Šio memorandumo pasirašymas yra labai svarbus dėl to, kad mes galėsime naudoti lėšas iš TEN-T programos", – penktadienį spaudos konferencijoje sakė Lietuvos susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius.

„Rail Baltica" sienos tarp Lietuvos ir Lenkijos kirtimo taškas išliks toks pat, koks yra ir šiuo metu – ties Mockavos ir Trakiškių gyvenvietėmis.

Lietuva iki liepos ketina paskelbti konkursą dėl projekto rangovo parinkimo, o iki metų pabaigos planuojama baigti „Rail Baltica" projektavimo darbus.

Tuo tarpu Lenkijos transporto ministras Jerzy Polaczek penktadienį tvirtino, kad Lenkija „Rail Baltica" darbus laiko prioritetiniais 2007-2013 metais, kuriems iš daugiau nei 4 mlrd. eurų, skiriamų geležinkelių modernizavimui, ketinama skirti apie 100 mln. eurų.

Tačiau kol kas lieka neaišku, kada Lenkija pradės modernizuoti geležinkelio vėžes, anot jos transporto ministro, iki 2013 metų ketinama nutiesti dalį "Rail Baltica" vėžės, tačiau neaišku, kurią.

Lenkija dar ketina atlikti papildomą palyginamąją analizę, kad būtų pasirinkta optimaliausia geležinkelio vėžių vieta jos teritorijoje.

„Mūsų bendras interesas paskatinti krovininio transporto judėjimą, taip pat padaryti atitinkamas išvadas remiantis medžiaga, kurią turi pateikti Lenkijos-Lietuvos darbo grupės dėl logistikos terminalo statybos", – tvirtino J. Polaczek. Lietuva geležinkeliui „Rail Baltica" numačiusi skirti 500 mln. Lt iš 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos. Pagal dabartinį projektą, iki Kauno ketina nutiesti europinę geležinkelio vėžę, kuria traukiniai važiuotų iki 200 km/val. greičiu, o nuo Kauno iki Latvijos sienos geležinkelio bėgius ketinama rekonstruoti, kad traukiniai galėtų važiuoti iki 160 km/val. greitį.

Tikimasi, kad geležinkelio tiesimas nuo Lenkijos pasienio turėtų prasidėti 2009 m., o pirmieji traukiniai šia atkarpa galėtų pajudėti apie 2015 m.

„Rail Baltica" europinėmis geležinkelio vėžėmis turėtų sujungti Helsinkį ir Varšuvą per Lietuvą, Latviją ir Estiją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją