Procentinis naujų automobilių rinkos per pirmąjį šių metų pusmetį prieaugis - vienas didžiausių per pastaruosius metus. Palyginimui priminsime, jog 2005 metų pirmojo pusmečio naujų automobilių rinka buvo pasiekusi tik 16 procentų augimą.

Jei iki metų galo išliks panašios tendencijos, rinkos analitikai prognozuoja, kad šiemet Lietuvoje gali būti parduota gerokai daugiau naujų automobilių negu pernai.

Lyderiai nesikeičia

Kelerių pastarųjų metų naujų automobilių pardavimo rinkos lyderiai - “Volkswagen” įgaliotieji atstovai - ir šiemet pasiryžę neužleisti nelengvai iškovotų pozicijų. Per pirmąjį 2006 metų pusmetį įregistruoti 1384 “Volkswagen” markės nauji automobiliai. Iš jų - 1053 asmeninės paskirties ir 331 lengvasis komercinis (analogišku laikotarpiu praėjusiais metais buvo įregistruoti 625 asmeninės ir 303 komercinės paskirties VW modeliai).

Su tokiais rodikliais “Volkswagen” užkariavo 15,9 procento šalies naujų automobilių rinkos ir daugiau nei dvigubai pranoko artimiausius konkurentus - japoniškų “Toyota” automobilių pardavėjus.

Beje, pastarosios markės keturračiai Lietuvos rinkoje užsikariauja vis solidesnes pozicijas. “Toyota” automobiliai, kuriems, pagal registracijos duomenis, atiteko antroji vieta ir kurių pardavėjai, lyginant su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, rinkos laiptais žengė vieną žingsnį aukštyn. Per pirmąjį šių metų pusmetį įregistruoti 669 “Toyota” automobiliai (7,7 procento rinkos).

Trečioje vietoje - “Škoda” (635 automobiliai, 7,3 procento rinkos). Čekiškų automobilių pardavėjai aplenkė į pirmąjį lyderių penketuką dar patekusius “Opel” (607 automobiliai ir 7,0 proc. rinkos) bei “Mitsubishi” pardavėjus, kurių siūlomų automobilių įregistruota 511 ir kuriems atiteko 5,9 proc. rinkos.

Mažėja prancūziškų automobilių populiarumas

Bene didžiausias netikėtumas pirmojo pusmečio naujų automobilių rinkoje - pirmasis lyderių penketukas per visą istoriją be prancūziškų automobilių, kurie dar neseniai, ypač “Peugeot”, turėjo nemenką paklausą. Jie rado sau vietą tik po šeštąją poziciją užėmusios “Ford” automobilių markės (461 ir 5,3 proc. rinkos).

Pirmąjį dešimtuką užbaigia atitinkamai “Renault”, “Citroen”, “Peugeot” ir “Mazda”, kuriems atiteko nuo 5,2 iki 4,3 procento šalies naujų automobilių rinkos.

Pagal paskirtį - nevienodai

Tik “Volkswagen” markės nauji automobiliai buvo paklausiausi tiek tarp skirtų asmeniniam naudojimui, tiek tarp komercinės paskirties.

Nors pagal įregistruotus per pirmąjį pusmetį asmeninės paskirties automobilius antroji - penktoji vietos atiteko “Toyota” (561), “Opel” (538), “Mazda” (367) ir “Renault” (358) automobiliams, populiariausių komercinės paskirties automobilių penketukas atrodo kiek kitaip. Šioje kategorijoje antri pagal paklausą buvo “Škoda” (296), treti - japoniški “Mitsubishi” (200), ketvirti - “Peugeot” (160) ir penkti - itališki “Fiat” automobiliai, kurių įregistruota 127.

Eilės ilgėja

Šalies kelių transportą registruojančios valstybės įmonės “Regitra” generalinis direktorius Ramutis Oleka, komentuodamas pirmojo pusmečio rezultatus pastebėjo, kad iš viso fiziniai bei juridiniai asmenys šiemet iki liepos 1-osios įregistravo beveik 172 tūkst. naudotų, bet pirmą kartą į šalį įvežtų lengvųjų automobilių (atitinkamu laikotarpiu pernai - 140,8 tūkst.).

“Ir naujų, ir naudotų lengvųjų automobilių registravome žymiai daugiau nei pirmąjį 2005-ųjų metų pusmetį.

Toks neprognozuotas transporto srauto padidėjimas lėmė tai, kad kai kuriuose įmonės filialuose norintiems automobilius registruoti klientams tenka laukti eilėje”, - sakė R.Oleka.