Nuolat stebimas didėjantis vyresnių žmonių skaičius internete skatina vis labiau domėtis šia sociodemografine grupe, jos įpročiais ir pomėgiais.

Analizuojant kelių mėnesių „gemiusAudience“ tyrimo duomenis pastebima, kad interneto vartotojai ne tik vis dažniau naršo internetą, bet ir praleidžia internete vis daugiau laiko. Pavyzdžiui, spalio mėnesį vienas lankytojas internete vidutiniškai praleido 13 val. 52 min., ir tai yra 2 valandomis ir 37 minutėmis ilgiau nei prieš pusmetį, balandžio mėnesį.

Išaugo ir vidutinis vieno lankytojo apsilankymų skaičius – spalio mėnesį vienas lankytojas internete lankėsi 47 kartus (arba 3 apsilankymais daugiau nei balandžio mėnesį) ir peržiūrėjo vidutiniškai 1030 tinklalapių (arba 59,2% daugau nei balandį). Įdomu tai, kad skirdamas vis daugiau laiko internetui ir peržiūrėdamas vis daugiau puslapių, vidutinis internautas vieno puslapio peržiūrai skiria vis mažiau laiko - vidutinė puslapio peržiūros trukmė spalio mėnesį siekė 48 s ir, lyginant su balandžiu, šis laikas sutrumpėjo 14 s.

Populiariausių interneto svetainių dešimtukas per praėjusį pusmetį keitėsi nežymiai. Tvirtas pirmąsias pozicijas išlaikė Delfi.lt, One.lt, Zebra.lt ir Autoplius.lt portalai.

10 populiariausių svetainių pagal lankytojų (realiųjų vartotojų) skaičių

NrSvetainėsLankytojai (realūs vartotojai)Pasiekiamumas
1delfi.lt761 58072.43%
2one.lt652 69062.07%
3zebra.lt444 98842.32%
4autoplius.lt421 10840.05%
5lrytas.lt304 22928.93%
6draugas.lt256 78524.42%
7klase.lt245 13423.31%
8omni.lt170 43716.21%
9supermama.lt169 55116.12%
10kompiuterija.lt152 99814.55%

Šaltinis: Gemius Baltic, gemiusAudience, 2006 m. spalis

Nagrinėjant, kaip per pastarąjį pusmetį kito interneto lankytojų sociodemografinė struktūra, galima būtų išskirti šias pagrindines tendencijas: moterų ir vyrų dalis interneto auditorijoje buvo ir yra maždaug vienoda - apie 50%, o bene labiausiai kito interneto auditorijos sudėtis pagal amžių. Mažėjo 15 – 24 metų amžiaus internautų dalis (nuo 43,1% balandį iki 39,7% spalį) ir didėjo 45 metų ir vyresnių lankytojų dalis internete (nuo 18,0% balandį iki 20,6% spalį).

Ir nors šie, vyresni nei 45 metų, internautai sudaro kol kas penktadalį visos auditorijos, tačiau jų skaičius laipsniškai auga: prieš dvejus metus jų buvo dvidubai mažiau (12,4% 2004 metų spalio mėnesį). Dėl tokio vyresnių internautų dalies nuolatinio augimo reklamuotojai vis daugiau dėmesio skiria šios auditorijos elgsenos ir poreikių analizei.

Reitingas, sudarytas pagal auditorijos dalies rodiklį (kuris parodo kokią svetainės lankytojų dalį sudaro tam tikra tikslinė grupė) atskleidžia, kad vyresni nei 45 metų amžiaus interneto lankytojai kai kuriose svetainėse sudaro ketvirtadalį visų tos svetainės lankytojų. Kaip rodo „gemiusAudience“ tyrimas, vyresnio amžiaus žmonės mieliau renkasi dalykinio pobūdžio svetaines - vyresnių internautų dalis yra didžiausia svetainėse, kurių turinys susijęs su verslu, finansais, teise; gan didelę lankytojų dalį vyresni žmonės sudaro ir naujienų portaluose.

10 svetainių, kuriose 45 metų amžiaus ir vyresnių lankytojų auditorijos dalis yra didžiausia

NrSvetainėsAuditorijos dalisLankytojai (realūs vartotojai)Puslapių atidarymai
1tax.lt25.75%17 163558 697
2valstybes-zinios.lt25.41%5 05658 212
3infolex.lt24.17%17 712176 994
4lrytas.lt24.16%73 5014 222 342
5jt.lt23.67%2 63766 281
6omni.lt22.47%38 305980 872
7elta.lt22.24%4 03095 409
8delfi.lt21.99%167 49124 243 605
9vz.lt21.05%4 37571 677
10moteris.lt21.02%5 43850 536

Šaltinis: Gemius Baltic, gemiusAudience, 2006 m. spalis

Nors vyresnių žmonių lankomų svetainių tematika labiau susijusi su darbu, nei su pramogomis, besijungiančių iš darbo ar iš namų skaičius tarp vyresnių žmonių yra beveik vienodas (iš darbo - 68,2%, iš namų - 65,0%). Analizuojant internete besilankančių vyresnių vartotojų sociodemografiją galima pastebėti, kad tarp vyresnio amžiaus internautų yra daugiau (nei vidutiniškai internete) žmonių su aukštuoju / aukštesniuoju išsilavinimu, užimančių vadovo ar specialisto / tarnautojo pareigas.

Palyginimui, vyresnio amžiaus internautų su aukštesniuoju išsilavinimu yra 32,7% (vidutiniškai internete 18,5%), su aukštuoju - 45,3% (vidutiniškai internete 25,7%); specialistų / tarnautojų yra 52,6% (vidutiniškai internete 33,3%), o aukščiausio / vidutinio lygio vadovų yra 16,2% (vidutiniškai internete 9,8%).

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją