Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas šį klausimą aptarė su Nyderlandų ministru pirmininku Marku Rutte. Kremlius praneša, kad šis pokalbis vyko Nyderlandų iniciatyva. 

Rusijos federalinė oro transporto agentūra savo ruožtu pažėrė kaltinimų Kijevui, kad iki šios katastrofos oro erdvė virš konflikto zonos nebuvo uždaryta, rašo newsru.com. Nyderlandų generalinė prokuratūra paskelbė galimus kaltinimus, kurie bus pateikti paskelbus tyrimo rezultatus. Pranešama, kad katastrofos kaltininkams bus pateikti kaltinimai nužudymu ir galimai kariniais nusikaltimais. 

Pasaulinė bendruomenė ir oficialūs atstovai ir toliau aptarinėja iniciatyvas suformuoti tarptautinį tribunolą dėl lėktuvo katastrofos. Malaizija Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Tarybai pateikė atitinkamo projekto rezoliuciją. Remiantis pranešimais žiniasklaidoje, JT Saugumo Taryba gali surengti balsavimą dėl šios rezoliucijos jau liepos 21 d. JAV žuvusių lėktuvo keleivių artimieji pateikė ieškinį prieš buvusį separatistų lyderį, savarankiškai pasiskelbusios Donecko liaudies respublikos „gynybos ministrą“ Igorį Strelkovą (Girkiną), nes jie mano, kad būtent šis asmuo kaltas dėl katastrofos. Ieškovai reikalauja 900 mln. JAV (817,51 mln. eurų) dolerių kompensacijos. 

Malaizijos oro linijų lėktuvo katastrofa Donecko srityje įvyko 2014 m. liepos 17 d. MH17 reisą iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą vykdžiusiame lėktuve buvo 298 žmonės, visi jie per katastrofą žuvo. Šių metų gegužės mėn. ekspertai užbaigė lėktuvo katastrofos vietoje vykdytas paieškas. Keleivinio lėktuvo nuolaužos, keleivių palaikai ir jų asmeniniai daiktai nugabenti į Nyderlandus. 

Specialistų pateikiamais duomenimis, lėktuvas numuštas į jį paleidus raketą, tačiau nuomonės dėl to, kokio tipo raketa tai buvo ir kas kaltas dėl įvykusios tragedijos, skiriasi. Vakarai laikosi pozicijos, kad lėktuvas numuštas iš zenitinės raketų sistemos „Buk“, paleidus iš jos raketą „žemė-oras“ iš separatistų kontroliuojamos teritorijos. Apsišaukėlės „Donecko liaudies respublikos“ separatistai savo ruožtu kategoriškai neigia prisidėję prie šios tragedijos ir tikina, kad jie neturi priešlėktuvinės gynybos sistemų, iš kurių būtų galima numušti tokiame aukštyje skrendantį lėktuvą. 

Kremliaus pateikiama informacija, V. Putinas ir M. Rutte aptarė lėktuvo katastrofos tyrimą ir akcentavo abiejų pusių susidomėjimą dėl rezultatyvaus šio tyrimo įvykdymo. 

Kaip teigiama Kremliaus paskelbtame pranešime, V. Putinas detaliai išaiškino Rusijos poziciją dėl kelių valstybių, tarp kurių yra ir Nyderlandai, keliamų iniciatyvų kontrproduktyvumo. Turimi omenyje siūlymai suformuoti tarptautinį tribunolą, kuris atliktų baudžiamąjį tyrimą dėl asmenų, prisidėjusių prie Malaizijos oro linijų lėktuvo katastrofos. 

„Buvo akcentuojama, kad norint priimti sprendimą dėl teisminių mechanizmų ir kaltųjų patraukimo atsakomybėn būtina užbaigti tarptautinį tyrimą, kuris turi būti detalus ir objektyvus, o taip pat ir nepriklausomas. Be to, šis tyrimas turi būti vykdomas pagal 2014 m. liepos 21 d. Rusijos iniciatyva priimtą JT Saugumo Tarybos rezoliuciją 2166“, - teigiama Kremliaus pranešime. 

„Taip pat dėmesys atkreipiamas į žiniasklaidoje pasirodančių „versijų“ nepriimtinumą, nes šios versijos yra akivaizdžiai politizuotos. Taip pat pokalbio metu apsikeista nuomonėmis dėl Rusijos ir Nyderlandų bendradarbiavimo perspektyvų. Susitarta ir toliau palaikyti kontaktus įvairiais lygmenimis“, - teigiama pranešime.

DELFI primena, kad trečiadienį pasirodė nutekinti Malaizijos lėktuvo katastrofos Ukrainoje tyrimo duomenys. Kaip jau skelbta, JAV pareigūnai padarė išvadą, kad MH17 skrydį vykdžiusį lėktuvą numušė raketa. Galutinė tyrėjų rengiama ataskaita dar nėra paviešinta, tačiau CNN pavyko gauti pirminį tyrėjų ataskaitos variantą. Nyderlandų tyrėjai teigia, kad įrodymai liudija, jog prorusiški separatistai numušė keleivinį lėktuvą. 

Kaip rašė CNN, lėktuvas nukrito separatistų kontroliuojamoje Rytų Ukrainos teritorijoje. Dviejų su tyrimu susipažinusių šaltinių pateikiama informacija, pirminis Nyderlandų saugumo valdybos parengtos ataskaitos variantas buvo išsiųstas atitinkamoms tarnyboms visame pasaulyje, įskaitant JAV transporto saugumo valdybą, Federalinę aviacijos administraciją ir „Boeing“ bendrovę.  Pirminis tyrėjų ataskaitos variantas – tai kelių šimtų puslapių dokumentas. Remiantis su tyrimu susipažinusio šaltinio pateikiamais duomenimis, ataskaitoje įvardijamas konkretus raketos, kuri numušė Malaizijos oro linijų lėktuvą, tipas, o taip pat ir raketos trajektorija.  

Kitas su tyrimu susipažinęs tyrėjas teigė, kad ataskaitoje pateikiama lėktuvo skrydžio eiga minučių tikslumu. Be to, šaltinis informuoja, kad ataskaitoje ne tik pateikiama tiksli informacija apie vietą, iš kurios raketa buvo paleista, tačiau taip pat ir pateikiami duomenys, liudijantys, kad raketą į lėktuvą paleido prorusiški separatistai.  Abiejų šaltinių teigimu, pagal šią ataskaitą dalis kaltės dėl įvykusios tragedijos gula ir ant Malaizijos oro linijų bendrovės pečių.