Lietuviai gerokai nusileidžia latviams seksualinių partnerių skaičiumi. Beveik pusė lietuvių (43 proc.) ir 27 proc. latvių turi 1-2 partnerius. 6-10 partnerių turi 19,5 proc. latvių ir 11 proc. lietuvių. Beveik 14 proc. latvių mėgaujasi seksu su daugiau nei 21 partneriu, Lietuvoje tokia gausa pasigirti gali 9 proc.

Latvių teigimu, mylisi jie taip pat dažniau nei lietuviai. Kasdien tą daro vos 4 proc. mūsų tautiečių ir 10 proc. kaimynų. Daugiausia lietuvių (21 proc.) mylisi vieną kartą per savaitę, o trečdalis (33 proc.) latvių mylisi 2-3 kartus per savaitę.

Seksualieji latviai labiau ir saugosi: tik 16 proc. jų lytinių santykių metu nenaudoja apsaugos priemonių. Lietuvoje taip besielgiančiųjų – net 43 proc. Abiejose tautose populiariausia apsaugos priemonė – prezervatyvas: jį naudoja 28 proc. lietuvių ir 58 proc. latvių.

Tačiau lietuviai romantiškesni už latvius: 75 proc. mūsų tautiečių savo santykiuose pageidautų daugiau romantikos nei sekso, Latvijoje romantikų – 53,3 proc. Partnerio patirtis lovoje už jo patrauklumą svarbesnė 64 proc. lietuvių ir 75 proc. latvių. Mūsų kaimynai daugiau žiūri erotinius filmus bei TV laidas (atitinkamai 54 proc. ir 36 proc.), gerokai dažniau naršo pornografiniuose interneto tinklalapiuose (53 proc. ir 22 proc.) ir domisi virtualiuoju seksu (57 proc. ir 9 proc.).

„Nors apklausos rezultatai pernelyg nenustebino, tačiau seksualinio elgesio skirtumai tarp temperamentu ir mąstymu panašių latvių bei lietuvių kiek netikėti. Tam įtaką greičiausiai daro religiniai dalykai: daugelis latvių yra protestantai. Tai liberalesnis tikėjimas nei katalikybė, kuri yra reiklesnė žmogaus elgesio motyvams“, - sakė individualiosios psichologijos analitikas, seksologas Viktoras Šapurovas. Anot jo, tai, kad seksualiniu požiūriu lietuviai yra pakankamai santūrūs, nėra blogai. „Žmonių seksualiniai santykiai turi būti ganėtinai romantiški“, - įsitikinęs seksologas.

Seksualumas pastaruoju metu yra vienas iš dažniausiai komunikacijoje naudojamų kriterijų, be kurio neapsieina nei verslas, nei žiniasklaida. Prekės ženklų su seksualumo motyvais gausu visuose komunikacijos kanaluose: spaudoje, televizijos laidose bei filmuose, internete. Tad informacija apie gyventojų požiūrį į seksualumą bei jam įtaką darančias priežastis komunikacijos specialistams yra itin vertinga ir būtina.

Atliekant apklausą Lietuvoje ir Latvijoje, naudota „Euro RSCG Worldwide“, kuriai priklauso „Big Idea Group“, tinklo metodika ir klausimynas. Apklausą Lietuvoje atliko tyrimų agentūra RAIT. Jos metus internetu apklausta 500 Lietuvos gyventojų nuo 18 metų.

Apklaustųjų pasiskirstymas atitinka Lietuvos gyventojų pasiskirstymą pagal amžių, lytį, gyvenamąją vietovę. Apklausa atlikta 2011 m. balandžio mėnesį.