Spaudos konferencijoje Rusijos vadovas Vladimiras Putinas sakė, kad paliaubos įsigalios nuo sekmadienio.

Tačiau jis įspėjo, kad išlieka vis dar daug kitų neišspręstų klausimų, pavyzdžiui, Ukrainos ir Rusijos sienos nustatymas, Rytų Ukrainoje gyvenančių rusakalbių teisės ir kariuomenės išvedimas bei sunkiosios ginkluotės patraukimas.

Susitarimo tekstas:

1) Nedelsiant ir visiškai nutraukti ugnį konkrečiuose Ukrainos Donecko ir Luhansko sričių rajonuose ir nuo 2015 metų vasario 15 dienos 00 val. 00 min. (Kijevo laiku) griežtai laikytis šio susitarimo.

Abiems pusėms vienodu atstumu atitraukti visą sunkiąją ginkluotę, kad būtų sukurta mažiausiai 50 km saugumo zona tarp 100 mm ir didesnio kalibro artilerijos, 70 km saugumo zona tarp salvinės ugnies sistemų ir 140 km saugumo zona tarp salvinės ugnies sistemų „Tornado-S“, „Uragan“, „Smerč“ bei taktinių raketų sistemų „Točka U“.

- Ukrainos kariams nuo dabartinės kontakto linijos;
- konkrečių Ukrainos Donecko ir Luhansko sričių rajonų ginkluotoms formuotėms nuo kontaktinės linijos, numatytos 2014 metų rugsėjo 19 dienos Minsko memorandume.

2) Aukščiau paminėtos sunkiosios ginkluotės atitraukimas turi prasidėti ne vėliau kaip antrą dieną po ugnies nutraukimo ir baigtis per 14 dienų. Šį procesą stebės ESBO, palaikoma Trišalės kontaktinės grupės.

3) Paliaubų režimo laikymąsi ir sunkiosios ginkluotės atitraukimą stebės ir tikrins ESBO nuo pirmosios atitraukimo dienos, pasitelkusi visas būtinas technines priemones: palydovus, bepiločius skraidymo aparatus, radijo lokacines sistemas ir kita.

4) Pirmąją dieną po atitraukimo turi prasidėti dialogas dėl vietos rinkimų organizavimo, kurie atitiktų Ukrainos įstatymus ir Ukrainos įstatymą „Dėl laikinos vietos savivaldos tvarkos konkrečiuose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose“, taip pat šių rajonų ateities, paremtos aukščiau minėtu įstatymu.

Nevilkindama, bet ne vėliau kaip per 30 dienų nuo šio dokumento pasirašymo, Ukrainos Aukščiausioji Rada turi patvirtinti rezoliuciją, pažymėdama teritoriją, kurioje galioja ypatingas režimas, paremtas įstatymu „Dėl laikinos vietos savivaldos tvarkos konkrečiuose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose“ ir linija, numatyta 2014 metų rugsėjo 19 dienos Minsko memorandume.

5) Suteikti malonę ir amnestiją, priimant įstatymą, kuris draustų persekioti ir bausti asmenis, dalyvavusius konkrečių Ukrainos Donecko ir Luhansko sričių departamentų įvykiuose.

6) Paleisti ir apsikeisti visais įkaitais bei neteisėtai laikomais asmenimis, vadovaujantis principu „visi už visus“. Šis procesas vėliausiai turi baigtis penktąją dieną po (ginkluotės) atitraukimo.

7) Užtikrinti saugų humanitarinės pagalbos pagal tarptautinį mechanizmą pristatymą, saugojimą ir dalijimą.

8) Apibrėžti metodus, kaip visiškai atkurti socialinius ir ekonominius saitus, įskaitant tokius socialinius pervedimus kaip pensijų išmokėjimas ir kitos išmokos (pajamos ir įplaukos, periodinis komunalinių sąskaitų apmokėjimas, mokesčių mokėjimas pagal Ukrainos įstatymus).

Šiuo tikslu Ukraina atkurs savo bankų sistemos segmento nuo konflikto nukentėjusiuose rajonuose valdymą, ir, galbūt, pritaikys tarptautinį mechanizmą tokioms operacijoms palengvinti.

9) Visoje konflikto zonoje atkurti ir Ukrainos vyriausybei visiškai perleisti valstybės sienos kontrolę. Tai turi prasidėti nuo pirmos dienos po vietos rinkimų ir baigtis po visiško politinio sureguliavimo (vietos rinkimų konkrečiuose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose, paremtų Ukrainos įstatymu ir Konstitucijos reforma) iki 2015 metų pabaigos, su sąlyga, kad bus įgyvendintas 11 punktas – konsultuojantis ir pritariant konkrečių Donecko ir Luhansko sričių rajonų atstovams Trišalės kontaktinės grupės ribose.

10) Iš Ukrainos teritorijus išvesti visas užsienio karines formuotes, karinę įrangą ir samdytus kovotojus, stebint ESBO. Nuginkluoti visas neteisėtas grupuotes.

11) Įgyvendinti konstitucinę reformą Ukrainoje iki 2015 metų pabaigos įsigaliojant naujai Konstitucijai, kurios vienu iš svarbiausių elementų bus decentralizacija (atsižvelgianti į konkrečių Donecko ir Luhansko sričių rajonų savitumą ir suderinta su šių rajonų atstovais), taip pat iki 2015 metų pabaigos priimti nuolatinius įstatymus dėl ypatingo konkrečių Donecko ir Luhansko sričių rajonų statuso, atsižvelgiant į priemones, nurodytas išnašose.

12) Remiantis Ukrainos įstatymu dėl laikinosios vietos savivaldos tvarkos atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose, klausimai, susiję su vietos rinkimais, bus aptariami ir derinami su atskirų Donecko ir Luhansko sričių rajonų atstovais Trišalės kontaktinės grupės formatu. Rinkimai bus rengiami remiantis atitinkamais Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) standartais, stebint ESBO Demokratinių institucijų ir žmogaus teisių biurui.

13) Suintensyvinti Trišalės kontaktinės grupės veiklą, įskaitant ir atitinkamų Minsko susitarimų aspektų įvykdymui skirtų darbo grupių suformavimą. Šios grupės atspindės Trišalės kontaktinės grupės sudėtį.

Pastabos:

Šios priemonės pagal Ukrainos įstatymą dėl laikinosios vietos savivaldos tvarkos atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose apima:

1) atleidimą nuo bausmės vykdymo, persekiojimo ir diskriminacijos asmenis, susijusius su įvykiais atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose;

2) teisę į kalbinį tapatumą;

3) vietos savivaldos institucijų dalyvavimą skiriant prokuratūrai pavaldžių institucijų ir teismų vadovus atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose;

3) galimybę centrinėms vykdomosios valdžios institucijoms sudaryti su atitinkamomis vietos savivaldos institucijomis susitarimus dėl ekonominio, socialinio ir kultūrinio vystymosi atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose;

4) valstybės skiriamą paramą socialiniam ir ekonominiam vystymuisi atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose;

5) centrinių valdžios institucijų talkininkavimą, skirtą atskirų rajonų Donecko ir Luhansko srityse bendradarbiavimui su Rusijos Federacijos regionais;

6) liaudies milicijos dalinių sukūrimą vietos tarybų sprendimu, siekiant užtikrinti viešąją tvarką atskiruose Donecko ir Luhansko sričių rajonuose;

7) Ukrainos Aukščiausiosios Rados skirtuose priešlaikiniuose rinkimuose išrinktų vietos tarybų deputatų ir valdininkų įgaliojimai negali būti panaikinti anksčiau laiko.