Rusų konstruojama naujoji transporto priemonė – iš tiesų milžiniško dydžio lėktuvas. Kyla klausimų, ar šis lėktuvas galės pakilti į orą ir ar Rusija iš tikrųjų ketina jį konstruoti.
© Stopkadras

Kremliaus propagandinis kanalas „Russia Today“ praneša, kad naujasis lėktuvas projektuojamas pagal Rusijos karinės pramonės komisijos pateiktas specifikacijas, tačiau naujoji PAK TA transporto priemonė kažin ar galės vykdyti skrydžius viršgarsiniu greičiu ir tuo pačiu gabenti daug sveriančius krovinius.

Vis dėlto iki 2024 m. Rusija žada sukonstruoti net 80 PAK TA lėktuvų, praneša „The Business Insider“.

PAK TA lėktuvas – tai viena iš priemonių, skirtų modernizuoti Rusijos oro pajėgas per artimiausią dešimtmetį. Šiuo metu didžiąją Rusijos karinių oro pajėgų dalį sudaro dar Sovietų Sąjungoje pagaminti lėktuvai.

Rusija iki 2020 m. ketina oro pajėgų turimų lėktuvų atnaujinimui skirti 130 mlrd. JAV dolerių (121,76 mlrd. eurų).

Vis dėlto kol nėra pastatyti šio lėktuvo prototipai, nėra aišku, ar jie galės pakilti į orą ir iš tiesų atlikti jiems teksiančias praktines užduotis.

Kuriant Rusijos penktosios kartos naikintuvą T-50 susidurta su problemomis dėl lėktuvo dizaino.

Indijos oro pajėgos savo ruožtu praneša, kad net ir vėlyvajame projekto vystymo etape vis dar nepavyksta pašalinti jungtinės Rusijos ir Indijos komandos sukonstruoto T-50 modelio su radiolokacijos priemonių neatpažinimo sistemomis ir varikliu susijusių problemų.

„Business Insider“: Rusija nori įtikinti, kad stato milžiniško dydžio superlėktuvą
© Stopkadras

Šis lėktuvas labai nepraktiškas. Dėl savo dydžio ir numatytos 200 tonų naudingosios apkrovos jis gali tūpti tik ant labai ilgo ir tvirto nusileidimo tako, kuris turėtų būti nutiestas specialiai šio tipo lėktuvui.

Maža to, šis lėktuvas sunaudoja neįtikėtinai daug degalų, o tai pat dar labiau apriboja oro uostų, kuriuose šis lėktuvas galėtų leistis ir iš kurių galėtų kilti, skaičių. Be to, dėl milžiniško sparnų mojo šis lėktuvas – lengvai aptinkamas priešininko pajėgų taikinys.

Sunku įsivaizduoti, kas būdamas blaivaus proto patikėtų 200 tonų krovinį gabenti šiam neįtikėtinai griozdiškam lėktuvui.

Jei šio lėktuvo prototipas vis dėlto pakiltų į dangų, tai jau taptų didžiuliu pasiekimu, jau nekalbant apie 80 vienetų, kuriuos ketinama sukonstruoti vėliau.

Kol kas šis lėktuvas – tai tik Rusijos įgeidis, kuris taip pat gali būti ir dalis propagandinio plano, skirto išaukštinti Kremliaus modernizacijos vykdymą ir sukurti įspūdį, kad Rusijos karinė pramonė yra pajėgi, nors iš tiesų taip nėra.

„Business Insider“: Rusija nori įtikinti, kad stato milžiniško dydžio superlėktuvą
© Stopkadras

Net jei PAK TA lėktuvas – tai tik ne itin gudrus Kremliaus triukas, šio naujojo lėktuvo modelis atrodo gana įspūdingai. Štai keletas faktų, kuriuos Maskva praneša apie naująjį lėktuvą, kuriam tikrai netrūksta žavesio, kuris realybe galėtų tapti nebent tik tolimoje ateityje, o galbūt ir niekada.

PAK TA lėktuvą kuria Rusijos aviacijos įmonė „Iljušin“.

Teigiama, kad naujos kartos orlaivis galės skristi viršgarsiniu greičiu, gabenti iki 200 tonų krovinio ir įveikti 7 tūkst. kilometrų atstumą.

Numatyta PAK TA naudingoji apkrova 80 tonų didesnė už didžiausio JAV krovininio lėktuvo „C-5 Galaxy“ naudingąją apkrovą.

„Russia Today“ praneša, kad PAK TA gali gabenti „400 T-14 Armata“ sunkiuosius tankus, nors sunku įsivaizduoti, kam galėtų prireikti sutalpinti 400 tankus į lėktuvą.

Planuojama šiame lėktuve sumontuoti dujų turbininį variklį, o taip pat ir du elektra varomus ventiliatorius. Lėktuvo sparnų užpakalinės dalies paviršius generuos kryptingą trauką. Žinoma, viso to bus galima tikėtis, jei bent vienas iš šių lėktuvų bus sukonstruotas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Artėjančio rudens prognozė: šalnos ir šalčiai – dar rugsėjį (42)

Rugsėjį jau galime sulaukti šalnų ir šalčių, tiesa, bent sniego tikimybė, laimei, išlieka...

T. Janonis. „Valstiečiai“, apsidairykite, kas vyksta jums už nugaros (11)

Valdantiesiems šokinėjant iš laimės, kad pavyko pradėti urėdijų reformą, urėdai laiko...

Lietuviai vėl atakuoja Kremliaus propagandos ruporus: priminė Rusijai nemalonius faktus (454)

Rugpjūčio 23-oji Lietuvoje minima kaip Juodojo kaspino diena , prisimenant 1939 m. rugpjūčio...

ES piliečiai Jungtinėje Karalystėje priblokšti: gavo įspėjimą apie deportaciją (18)

Aukštas pareigas užimanti Londono Queen Mary universiteto istorikė Dr. Eva Johanna Holmberg...

Prezidento rinkimai: centro dešinėje prognozuojama tikra mėsmalė (24)

Centro dešinėje, kuriai sąlyginai galima priskirti liberalių ir konservatyvių politinių jėgų...

A. Užkalnis. Baikime beprotybę dėl mokyklų (156)

Jūs tik pažiūrėkite, kas darosi kiekvienais metais šalyje, artėjant rugsėjo pirmajai. Ant...

Kelionių planuotojai įspėja apie esminius „Wizzair“ pasikeitimus (21)

Pigių skrydžių bendrovei „ Wizzair “ nuo rugpjūčio 15 d. pakeitus savo taisykles, vien tik...

Kirpėjos verdiktas: po atostogų neprižiūrėtus plaukus teks nurėžti

Maloniai šildanti saulė , plaukus kedenantis lengvas vėjas, maudynės atviruose vandens...

Gydytojas rezidentas atvirai: kas paverčia gydytojus cinikais, ligoniais ir emigrantais (76)

Tai yra atviras laiškas, skirtas Lietuvos visuomenei, Kauno gyventojams, LR Vyriausybei ir Sveikatos...

Plagiato skandalas: J. Statkevičius prašo visuomenės padėti rasti iš jo vardo uždirbančius sukčius (19)

Dizaineris Juozas Statkevičius jau kelias savaites bando išsiaiškinti sukčius, besikraunančius...