Merginos, apsirengę akivaizdžiai per didelėmis vyriškomis striukėmis... Kas tai?

Manau, belgai tikrai persistengė. Sutinku, kad tokiame filme nereikia rodyti naujojo Gedimino prospekto, tačiau, manau, kad filmavimui buvo galima parinkti ir geresnių vietų. Šios filmo dalies pabaigoje merginos atsisveikina su tėvais ir turi vykti į Kiprą.

Deja, užuot nuvažiavusios į oro uostą, jos sėda į seniai mūsų pamirštą rusiškąjį ZIL autobusą ir siauru vingiuotu kapinių keliuku patraukia į... Kiprą?

O dabar pagalvokite apie belgus (ir kitus užsieniečius), kurie matė šį serialą. Dauguma jų nėra buvę Lietuvoje, nėra susipažinę su mūsų istorija, nieko apie mus nežino. Lietuvos jie negali vertinti objektyviai.

Jiems susidaro įspūdis, kad Lietuvoje, be apgriuvusių sovietinių pastatų ir GAZ autobusų, daugiau nieko nėra. Neseniai teko kalbėtis su lietuvaite, gyvenančia Norvegijoje. Ji pasakojo, kad žmonės jos klausinėja apie Lietuvą, turizmą ir pan. Tačiau kol kas neketina pas mus atvykti, „kol nesumažės kriminalų“...

Iš tikro akivaizdu, kad daugybė užsieniečių nieko nežino apie Lietuvą, o tokie filmai kaip „Matrioškos“, kuriuose Lietuva rodoma tik iš pačios blogiausios pusės, pasaulyje sukuria labai blogą mūsų šalies įvaizdį.

Todėl reikėtų pradėti rūpintis Lietuvos įvaizdžiu, reklamuoti mūsų šalį. Juk net Latvija CNN kanalu reklamuojama kaip „šalis, į kurią 2/3 turistų sugrįžta antrą kartą“. O ar matėte Čekijos reklamą per įvairius užsienio kanalus? Nenuostabu, kad Čekija per metus sulaukia apie 100 mln. užsienio turistų! (Lietuva apie 3,5 - 4 mln).

Žinoma, Čekija labai skiriasi nuo Lietuvos, tačiau Lietuva taip pat yra (turėtų būti!) labai patraukli užsienio turistams. Ir vis dėlto kol kas galime tik pasvajoti ir apie dešimtadalį Čekijoje apsilankančių turistų...

Lietuva, užsieniečių akimis, ir toliau lieka lūšnynų, skustagalvių banditų ir nelegalių emigrantų šalimi. Dažniausiai dėl to, kad trūksta objektyvios informacijos. Todėl manau, kad spręsdami kasdienes problemas taip pat turėtume pasirūpinti ir savo įvaizdžio kūrimu užsienyje.

Lietuva būtinai turi sukurti savo reklaminę kampaniją - reklamuotis užsienio televizijose (BBC, CNN ir pan.), naujienų tinklalapiuose ir spaudoje. Būtina sukurti naują turizmo informacijos tinklalapį (manau, kad dabartinis www.travel.lt nėra labai patrauklus).

Tik tokios nemaža investicijų pareikalausiančios priemonės, mano galva, padės pritraukti daugiau turistų. O kol kas (nors ir gaila pripažinti) Lietuva ir toliau lieka tik “matrioškų” tėvynė...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!