„Mes protestuojame prieš viešą Kristaus veido dergimą, nes norime pasakyti, kad yra dalykų, kurių nevalia dergti niekam. Lygiai taip pat kaip niekam nevalia dergti trispalvės arba tėvo ir motinos atvaizdo viešai, tai taip pat negalima dergti ir Kristaus veido“, - aiškino ateitininkų atstovė Santa Kančytė.

Tuo tarpu Nacionalinio dramos teatro direktorius Martynas Budraitis teigia, jog R. Castellucci spektaklyje Jėzaus paveikslas nėra bjaurojamas bei pasiūlė pirmiau spektaklį pažiūrėti, vėliau jį vertinti. Anot direktoriaus, R. Castellucci yra gausiai apdovanotas režisierius, jo spektakliai priimami į prestižiškiausius festivalius, o jaunimas, pasak jo, veikiausiai yra suklaidintas politikų.

Spektaklio nematė, bet vertina

Paklausta, ar pati matė spektaklį, protestuotoja aiškino, jog svarbus pats faktas – spektaklyje naudojamas Jėzaus paveikslas ir į jį mėtomi daiktai, o pamatyti spektaklį jau nėra taip svarbu.

„Nebūtina matyti spektaklio, kad žinotum faktą, jog jame Kristaus veidas dergiamas. Net jeigu tai daroma, kaip teigia režisierius, kilniems tikslams, norint kalbėti apie dvasinius dalykus. Sakralių dalykų, simbolių esmė ir yra ta – jų negalima naudoti profaniškiems, tikslams, reklamai ar provokacijai“, - teigė S. Kančytė.

Jos teigimu, protestuotojai nenori uždrausti spektaklio, tačiau pageidautų, jog jame neliktų scenų, kuriose daiktai mėtomi į Renesanso laikotarpio dailininko Antonello da Messinos nutapytą „Išganytojo portretą“

M.Budraitis: iš ištraukų spręsti negalima

Pasikalbėti su protestuotojais išėjo ir Nacionalinio dramos teatro generalinis direktorius Martynas Budraitis. Jis klausė, iš kur protestuotojai žino, kad spektaklyje kaip nors dergiamas Jėzaus portretas.

„Aš turiu internetą, pasakysiu taip. Skaičiau kiek galima daugiau įvairių recenzijų, žiūrėjau scenas, kurias galima rasti „Youtube“, taip pat mačiau galutinio paveikslo nuotrauką, kaip jis atrodo spektaklio pabaigoje, skaičiau paties režisieriaus pasakojimą, kaip viskas vyksta“, - direktoriui sakė protestuotoja.

„Žiūrėkite, jūs išvardinate tokias priemones, bet aš tikrai žinau, kad internete tikrai nėra viso spektaklio, yra tik ištraukos. Noriu pasakyti, kad režisierius niekada neteigė, teigė atvirkščiai, kad jis nesiekia tyčiotis iš šventų dalykų ir tai nėra daroma spektaklyje ir išmatos nėra svaidomos į jokią pusę“, - teigė M. Budraitis.

Teatro generalinio direktoriaus teigimu, jokiame spektaklio epizode Jėzaus atvaizdas nėra ištepamas ir spektaklio pabaigoje jis nėra blogos būklės.

„Suprantate, teatras yra toks menas, iš ištraukos neįmanoma susidaryti tikro vaizdo. Tiesiog taip aklai kritikuoti, net ne kritikuoti , čia ne kritika, kritika reiškiama tik pasižiūrėjus spektaklį, tik tada įmanomas dialogas, o jūs einate į aklą, kurčią isteriją“, - sakė M. Budraitis.

Teatro direktorius sako manąs, kad menininkai neturėtų būti apriboti rinktis vienokias ar kitokias išraiškos priemones, nes tai pamatinė menininko laisvė. M. Budraitis atkreipė dėmesį, kad R. Catellucci yra ne šiaip koks diletantas, o pasaulyje plačiai žinomas ir gausiai apdovanotas režisierius. Jo spektaklis priimamas į prestižiškiausius teatrų festivalius.

Paklaustas, o jeigu menininkas scenoje sugalvotų nužudyti žmogų ir sakytų, jog tai menas, M. Budraitis atsakė, kad tai yra demagogija. Savo ruožtu ateitininkė S. Kančytė pareiškė, kad kai kuriems žmonėms Kristus yra brangesnis už jų pačių gyvybę.