Miesto puošėjai tikina, kad puošmena suderinta su kurorto vadovybe, o miestelėnai iš jos šaiposi.

Vieni dekoracija paprasčiausiai gėrėjosi ir džiaugėsi, kiti sakė, jog įrenginys primena bananą, dar kitų fantazija skriejo toliau.

Neseniai redakciją pasiekė palangiškių grupės pastebėjimas, esą fontano vietoje išdygusi dekoracija vandens čiurkšlių nė neprimena, ji asocijuojasi su... vyrišku pasididžiavimu.

Miesto puošėjų konkursą antrąjį kartą iš eilės laimėjusios vilniečių bendrovės „Adam Decolight” direktorius Nerijus Chmieliauskas tikina tokią nuomonę išgirdęs pirmąsyk.

Fontano imitacija tokia, kokia ir buvo numatyta

„Net nežinau, ką į tai atsakyti. Greičiausiai, tai – pačių kritikų neribotos fantazijos ar neišsipildžiusių lūkesčių padarinys“, -- sakė pašnekovas, akcentuodamas, kad taip kalbėti galima nebent iš pavydo, ir sieja šiuos pasisakymus su konkursą pralaimėjusiaisiais.

N.Chmieliauskas patikino, kad tokia fontano imitacija, kokia yra šiuo metu, nuo pat pradžių buvo pateikta Palangos miesto savivaldybės darbo grupei, planuojančiai miesto puošybos elementus. Tačiau puošėjų įmonės vadovas neatmeta, kad kitais metais ši dekoracija gali šiek tiek keistis.

„Pagal konkurso sąlygas esame įsipareigoję dalį miesto dekoracijos elementų keisti, kitą dalį palikti tokią pat. Jeigu teisingai atsimenu, fontano dekoracija yra tarp nuolatinių. Tačiau, jeigu palangiškiai pageidaus, galėsime ją kažkiek pakeisti“, -- sakydamas, kad pokyčiai įmanomi tik kitų metų pabaigoje, kalbėjo UAB „Adam Decolight” direktorius.

Anot N.Chmieliausko, fontano dekoraciją, kaip ir kitas Palangą Kalėdų bei Naujųjų metų laikotarpiu puošiančias nuolatines puošmenas, galima papildyti spalvine gama, vandens čiurkšlių imitacijų elementais. Taip pat puošėjai pasirengę padaryti šį dirbtinį fontaną labiau artimą natūraliajam – pridėti muzikos elementų.

„Tačiau tai turi nuspręsti Palangos savivaldybė. Savarankiškai keisti dekoracijų mes negalime“, -- baigdamas pokalbį sakė miesto puošybos konkurso laimėtojų vadovas.

Tikėjosi kitokio vaizdo

UAB „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Vidas Misikonis patvirtino pašnekovo žodžius – fontano imitacija yra tokia, kokia ir buvo suplanuota čia pastatyti. O puošybos elementai iš anksto buvo suderinti su miesto Savivaldybės administracija bei architektais.

„Tiesa, aš šią dekoraciją įsivaizdavau kiek kitokią: aukštesnę ir kitokios formos. Bet tai – tik mano susiformuotas vaizdas, ne daugiau. Vadovaudamiesi planais mes ir sukūrėme muzikuojančio fontano dangtį. Neslėpsiu, dabar džiaugiuosi, kad suformavome savotišką pakylą, o neuždengėme fontano plokščiai. Toks fontanas, kokį matome, plokščiame paviršiuje būtų atrodęs dar mažesnis ir ne toks įspūdingas“, -- pasakojo miestą prižiūrinčios bendrovės direktorius V.Misikonis.

Pašnekovas prisiminė, kad dabar miestą puošianti bendrovė konkurse susirungė su dar keturiais pretendentais. Nugalėtojas buvo atrinktas atsižvelgus į kainą bei siūlomų dekoracijų skaičių.

Potencijos Palangai reikia

Palangoje gyvenanti Lietuvos dizainerių sąjungos valdybos narė Elena Šniras neslepia pastebėjusi ir viešai nebijanti pasisakyti – dekoracija primena vienišą falą.

„Ši dekoracija – potencijos įsikūnijimas, -- juokiasi pašnekovė. – Nesakau, kad potencija yra blogai. Atvirkščiai -- Palangai potencijos irgi reikia“.

O kalbėdama rimtai dizainerė ir buvusi miesto dailininkė pastebi, kad ši dekoracija yra labai vieniša, reikėtų jos į bendrą miesto kompoziciją įjungiančių elementų.

„Jeigu sąžiningai, toje vietoje tikėjausi Kalėdų eglės. Kad ne tik miestiečiai, o ir kurorto svečiai Naujųjų Metų naktį galėtų čia ateiti, praleisti laiko. Dabar nežinau, ar kas ateis, -- leidosi į svarstymus E.Šniras. – Grožis, žinoma, yra subjektyvus suvokimas. Man asmeniškai dabartinė dekoracija primena lotosą, kelia asociacijas su Rytų kultūra. Bendrąja prasme, aišku, sveikintina, kad ši erdvė buvo išnaudota miesto puošybai, o jeigu investicijos atsiėjo nebrangiai, būtų galima sakyti, kad tai – gražu“.

Čia dizainerė priminė, kad nuo ateinančių metų pasaulio mastu bus bandoma pakeisti grožio prasmę: siekiant sumažinti vartotojiškumą, grožio etalonu taps tai, kas paprasta, taupu ir gali būti naudojama ne vieną kartą.

„Vis dėlto manau, kad puošėjams ar miesto puošyba užsiimantiems palangiškiams vertėjo susimąstyti ir apie tai, kad prie dabartinio „fontano“ atėjusieji gali nė nežinoti, kad vasaros metu čia šniokščia didžiausias muzikuojantis fontanas Lietuvoje. Reikėjo apie tai pagalvoti ir paskatinti atėjusiuosius į šią vietą sugrįžti dar kartą, šiltuoju metų sezono metu, kai šioje vietoje bus galima išvysti nepaprastą grožį ir užsisakyti, kad jis „pašoktų“ pagal pageidaujamą muzikos kūrinį. Abejoju, ar dabartinė dekoracija gali pakviesti į šią aikštę sugrįžti dar kartą“, -- neslėpdama kalbėjo E.Šniras.