Klaipėdos šaligatvių ir gatvių valytojai susikibo dėl sniego. Pirmieji piktinasi, kad kelininkai užverčia jau nuvalytus šaligatvius. Juos palaiko ir gyventojai. Gatvių valytojai tvirtina, kad taip elgiasi nepiktybiškai – jie neturi kito pasirinkimo.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Užpylė visą šaligatvį

Naikupės gatvėje gyvenantis Antanas Petrikis džiaugėsi, kad valytojai kiekvieną rytą nuvalo prie namų esančius šaligatvius. Anot jo, darbus atliekantis traktoriukas burzgia nuo ankstaus ryto.

„Rytą šaligatviai būna nuvalyti švariai, bet neilgam. Pravažiuoja gatvių valytojų mašinos, ir jie vėl užverčiami sniegu. Tada tenka klampoti po didžiausias pusnis. Net mūsų pačių nukasti pravažiavimai yra užverčiami. Sniege skęsta ir kelkraštyje palikti automobiliai“, – piktinosi gyventojas.

A.Petrikio nuomone, taip elgtis negalima: „Vieni nuvalo, o kiti teršia. Kažkokia nesąmonė. Kiekvienas rūpinasi savo teritorija ir toliau nemato. Kodėl kelininkai negali taip pasukti savo pjūklų, kad visas sniegas būtų pilamas ant skiriamosios žaliosios juostos?“ – klausė gyventojas.

Aptaško parduotuvių vitrinas

Uostamiesčio šaligatviais besirūpinančios įmonės „Klaipėdos želdiniai“ direktorius Gediminas Valašinas tvirtino, kad tai sena ir kiekvieną sezoną pasikartojanti problema, kurios niekas nenori spręsti.

„Labai kenčiame nuo sniego valytuvų. Nuvalome šaligatvius, o, pravažiavus mašinoms, jie vėl užpilami. Gaila darbo. Ypač kai žmonės patys nukasa sniegą nuo šaligatvių, o po kiek laiko vėl ant jų pilna sniego“, – apgailestavo vadovas.

G.Valašino teigimu, ypač daug tokių problemų kyla Tiltų, Priestočio, Kauno gatvėse. Anot jo, senamiestyje važiuodami kelininkai net vitrinas ar namų sienas aptaško šlapiu sniegu.

Žada sniegą mesti atgal

Direktorius tvirtino, kad dėl šios problemos buvo kalbėta ir su kelininkais, ankstesniais metais kreiptasi į savivaldybę, bet niekas nepasikeitė.

„Jei nepavyksta gražiuoju susitarti, imsimės kitokių priemonių, nors ir labai nenorime. Galvojame visą sniegą, kurį mums užvertė, mesti į gatvę. Gal, kai įvyks kokia avarija, savivaldybė rimčiau pažvelgs į šią problemą ir imsis ją spręsti“, – dėstė G.Valašinas.

Jo teigimu, valyti kelkraščius kelininkai turi kitokia technika, nors tai daro tomis pačiomis mašinomis.

„Pastarasis valymo būdas tinka užmiesčiui, bet ne miestui“, – teigė vadovas. Jis pastebėjo, kad pasitaiko ir piktybiškų privačių teritorijų valytojų. Iš aikštelių, degalinių jie sniegą suverčia ant šaligatvio.

Kitaip dirbti negali

Pasak pietinės miesto dalies gatves prižiūrinčios bendrovės „Žemkasa“ direktoriaus Dainiaus Zoko, vyksta amžina kova su šaligatvių valytojais kas, ką nugalės.

„Dalyvaudami konkurse jie turėjo žinoti, kad gali būti tokių atvejų, jog šaligatviai bus užversti sniegu. Tad skųstis neturėtų“, – teigė vadovas.

Pasak D.Zoko, suversti viso ant važiuojamosios dalies esančio sniego į skiriamąją juostą neįmanoma.

„Ir taip pusę sniego į ją suverčiame. Tačiau esantis pirmoje, antroje juostoje nori nenori patenka ir ant šaligatvių. Savivaldybė iš mūsų reikalauja, kad keliai būtų nuvalyti visu pločiu. Norint tai padaryti, turime važiuoti nemažu greičiu, kad sniego nebeliktų ant važiuojamosios dalies“, – aiškino vadovas.

Gresia purvinas dušas

Nuo valytuvų gali nukentėti ir šaligatviu einantys pėstieji. Viena klaipėdietė pasakojo, kad prieš kelias dienas vos nebuvo išmaudyta šlapiame, purviname sniege.

Moteris pasakojo, kad Manto gatvės pradžioje stovėjo prie bankomato ir norėjo pasiimti pinigų. Tuo metu pravažiavo gatves valanti mašina.

„Valytojai važiavo tokiu greičiu, kad šlapias sniegas nuo gatvės tiško ant šaligatvio. Vos neišsimaudžiau šaltame ir purviname šlapio sniego duše. Teko prisispausti prie pastato sienos, kad nesušlapčiau. Manau, kad kelininkai, valydami gatves, turėtų kultūringiau, ramiau važiuoti. Ypač dieną“, – pabrėžė moteris.

Pataria bėgti nuo valytuvo

D.Zokas pabrėžė, kad stengiamasi saugoti pėsčiuosius, kad jie nebūtų aptaškyti. Valytojai sumažina greitį, apie šlapią pavojų žmones įspėja pypindami. Tačiau pasitaiko visokių situacijų.

„Kartais žmonės nesupranta. Važiuoja penkios valymo mašinos, visos signalizuoja, kad pasitrauktų, o žmogus nesupranta, ko nori. Stovi ir žiūri prie kelio“, – pasakojo vadovas.

Pasak direktoriaus, sumažinti greitį ar sustabdyti mašiną ne visada pavyksta.

„Važiuoja 5–6 mašinos, iš paskos dar eilė. Jei staiga sustabdysi, įvyks eismo įvykis. Žmonėms patariame pamačius valytuvą pasitraukti kuo toliau nuo kelkraščio, kad nebūtų aptaškyti. Kelininkai negali išsaugoti kiekvieno žmogaus“, – teigė vadovas.

Direktoriaus teigimu, kelininkų mašinų didžiausias greitis – 40 km per val.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (32)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (19)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (85)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1119)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (52)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (64)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...