Pasak liudininkų, parlamento vadovo automobilio greitis galėjo siekti apie 170 kilometrų per valandą, rašo „Kauno diena“.

Tuo tarpu praėjusią savaitę susitikęs su prezidentu Valdu Adamkumi V. Muntianas didėjantį avarijų skaičių įvardijo kaip labai rimtą problemą ir patikino, kad iš atostogų sugrįžę įstatymų leidėjai skubiai sugriežtins baudas už eismo taisyklių pažeidimus.

Pasak paties Seimo pirmininko, jis nekontroliuojąs savo vairuotojo: "Aš nevažiavau taip, mane vežė taip. Aš neaiškinu, kaip vairuotojui važiuoti, jis važiuoja taip, kaip nori. Važiuodamas turiu kuo užsiimti".

V.Muntianas važiavo namo

Seimo pirmininkas Viktoras Muntianas nelinkęs prisiimti atsakomybės dėl žiniasklaidoje paskelbtos informacijos apie itin dideliu greičiu jį vežusį automobilį.

Dėl to daugiausia aiškintis tenka Vadovybės apsaugos departamentui (VAD), „aptarnaujančiam“ Seimo pirmininką.

Be to, paaiškėjo, jog Seimo pirmininkas skubėjo ne į susitikimą su rinkėjais Kėdainiuose, kaip skelbta anksčiau, o važiavo į Kėdainius namo.

Kaip rašo dienraštis „Kauno diena“, praėjusio ketvirtadienio pavakarę su įjungtais švyturėliais autostrada Kauno link nušvilpė pilkas BMW, vežantis Seimo pirmininką Viktorą Muntianą į Kėdainius.

Dienraščio žurnalistams pats V.Muntianas tąkart patvirtino, jog važiavo į susitikimą su rinkėjais.

„Esant tarnybiniam būtinumui, Seimo pirmininko automobilis galėjo nesilaikyti Kelių eismo taisyklių”, - pirmadienį priešpiet teigė parlamento vadovo atstovė spaudai Dalia Baliutavičiūtė.

Tačiau oficialioje praėjusio ketvirtadienio Seimo vadovo darbotvarkėje jokie susitikimai su rinkėjais nebuvo numatyti, apie V.Muntiano susitikimą su rinkėjais DELFI teigė nieko negirdėję ir kai kurie kalbinti kėdainiškiai.

Pradėjus konkrečiau domėtis vadinamuoju „tarnybiniu būtinumu“, t.y. Seimo pirmininko susitikimu su rinkėjais, į kurį taip skubėta galimai viršijant greitį, paaiškėjo, jog tokio susitikimo iš tiesų nebuvo.

Anksčiau žurnalistams teigęs, jog nekontroliuoja jį vežiojančių vairuotojų, pirmadienį V.Muntianas tvirtino, jog greitis negalėjo būti viršytas, nes skubėti nebuvo kur - jis tiesiog važiavęs namo.

Pasak liudininkų, parlamento vadovo automobilio greitis galėjo siekti apie 170 kilometrų per valandą. Tiesa, šis greitis nebuvo fiksuotas radarais, o tik kitų eismo dalyvių spėjimais, todėl ir VAD atstovai tikina, jog greičio viršijimo faktas – nėra įrodytas.

Kaip pirmadienį teigė V.Muntiano atstovė spaudai Dalia Baliutavičiūtė, Seimo pirmininką vežantis automobilis priskiriamas Specialiųjų transporto priemonių kategorijai, todėl, remiantis Vyriausybės aptvirtintomis Kelių eismo taisyklėmis, transporto priemonė su įjungtais žybčiojančiais švyturėliais ir garso signalais, gali nepaisyti šiose taisyklėse nustatyto važiavimo greičio, jei tai netrukdo kitų eismo dalyvių saugumui.

VAD vienas vadovų Rymantas Mockevičius DELFI pirmadienį teigė, jog Seimo pirmininką vežiuojantį automobilį vairuoja patyrę vairuotojai profesionalai, kurie įvertina situaciją ir pasirenka tinkamą greitį, jei tai nekelia grėsmės aplinkiniams.

Be to, anot R.Mockevičiaus, teiginiai apie viršytą greitį šiuo atveju taip pat esą galį būti išlaužti iš piršto.

„Kas dabar gali paskyti, ar buvo važiuojama 100 km/val, ar 150 km/val., ar 170 km/val . greičiu? Ir kas tie liudinininkai?”, - svarstė R.Mockevičius.

R.Mockevičiaus teigimu, dėl VAD vairuotojų kaltės iki šiol nebuvo sukelta nei viena avarija, tiesa, prieš kelis metus į tuometinį parlamento vadovą Artūrą Paulauską vežusį Seimo pirmininko automobilį buvo įvažiavęs kitas lengvasis automobilis, tačiau kaltininkė šiuo atveju buvo pastarojo automobilio vairuotoja.

Reikia rodyti pavyzdį

"Nereikia manyti, jog galva duota tam, kad darytum ką nori. Jeigu esi vienas pirmųjų šalies asmenų, privalai rodyti pavyzdį, nes į tave lygiuojasi kiti", - teigė Žmogaus teisių stebėjimo instituto (ŽTSI) valdybos pirmininkas Kęstutis Čilinskas.

Tiesa, automobiliams su įjungtais mėlynais švyturėliais, vežantiems svarbius valstybės asmenis, leidžiama pažeisti kai kurias kelių eismo taisykles, bet, K. Čilinsko įsitikinimu, mūsų valstybės galvos, palyginti su kitų šalių politikais, šia teise ypač linkusios piktnaudžiauti.

Kaip rašo “Kauno diena”, kitų aukštų valstybės pareigūnų tarnybiniai automobiliai jau yra patekę į rimtesnius incidentus keliuose - viršytas greitis 2002 m. pareikalavo parlamentaro Rimanto Ruzo gyvybės, 1999 m. socialdemokratas Juozas Olekas partrenkė ir mirtinai sužalojo du vyrus, žemės ūkio ministrės Kazimiros Prunskienės sukeltoje avarijoje taip pat žuvo žmogus - 45 metų moteris.