Žinoma, pats Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) lyderis Algirdas Butkevičius rinkėjams neskambinėjo. Naudojantis apmokėta telemarketingo paslauga, gyventojams ištransliuotas įrašytas pranešimas, kuriame A. Butkevičius ragina sekmadienį ateiti prie balsadėžių ir, žinoma, nepagailėti balsų LSDP kandidatams.

Tokią agitaciją didelė dalis „klientų“ gavo nedavę savo sutikimo, tačiau socdemai tikina niekam nenusižengę.

Numerius surinko patys

Jei jums „paskambino premjeras“, turbūt susimąstėte, iš kur jis gavo jūsų numerį. LSDP atsakingasis sekretorius ir kandidatas į Vilniaus mero postą Gintautas Paluckas DELFI teigė, esą numerius rinko patys socdemai.

„Numeriai atrenkami ir naudojami tie, kuriuos mūsų partijos nariai surinko per mūsų simpatikų kontaktų rinkimo akciją, kuri prasidėjo prieš praėjusių metų Europos Parlamento ir prezidento rinkimus. Renkame savo draugus, pažįstamus, artimuosius. Surinkome daugiau nei 30 tūkst. numerių“, - kalbėjo G. Paluckas.

Pasak jo, numeriai „išrūšiuoti“ pagal savivaldybę, ir „elektroninis premjeras“ vilniečiams skambino agituodamas už patį G. Palucką, Kauniečius ragino balsuoti už Orintą Leiputę – ir taip toliau.

Sutikimo negavo. Ir nereikia?

Reklamos įstatyme nustatyta, kad „reklama telefonu, telefaksu, teleksu, elektroniniu paštu gali būti teikiama tik reklamos vartotojo sutikimu arba jo prašymu“. Tai viena iš priežasčių, dėl kurių pastaruoju metu beveik neegzistuoja, pvz., „Tele2“ skambučiai, kviečiantys „Omnitel“ klientus į savo tinklą – ir atvirkščiai.

G. Paluckas neslepia, kad tikrai ne visi premjero „skambučių“ sulaukę žmonės davė tam sutikimą. Bet, anot jo, rinkimų agitacijai ši taisyklė negalioja – mat taikomas kitas įstatymas.

„Čia yra ne reklama – čia yra rinkimų agitacija. Ir tuos dalykus reglamentuoja Rinkimų įstatymas. O Reklamos įstatymas šneka apie visai kitą dalyką. Jei pasižiūrėsite Rinkimų įstatymo 8 straipsnį, ten yra pasakyta, kas draudžiama. Skambinti telefonu ar siųsti SMS žinutę nėra draudžiama“, - tikino G. Paluckas.

Pasak jo, rinkimų agitacija reguliuojama kitaip nei telemarketingas ar komercinė reklama.

Pašnekovas įsitikinęs, kad „elektroninis premjeras“ jokiems įstatymams nenusižengė. „Mes taip pat turime teisininkų, skaitome teisės aktus. Turime, ką tuo klausimu pasakyti“, - reziumavo G. Paluckas.