Tačiau svarbu paminėti, kad sutarčių, sudaromų naudojant nuotolinio ryšio priemones (įskaitant internetinę prekybą) atveju, teisės aktų nuostatos pranašumą suteikia vartotojui, t.y. internetiniam pirkėjui.

Prieš sudarydami sutartį internetinėje erdvėje vartotojai iš esmės neturi galimybių pamatyti prekių ir įvertinti teikiamų paslaugų pobūdžio, todėl vartotojų interesus elektroninės komercijos srityje ginantys teisės aktai įtvirtina vieną iš svarbiausių vartotojų teisių apsaugos ypatumų – teisę atsisakyti internetinėje erdvėje sudarytos pirkimo-pardavimo sutarties.

Šią teise internetinis pirkėjas gali pasinaudoti raštu įspėjęs pardavėją per septynias darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos, – kai parduodamas daiktas arba nuo sutarties sudarymo dienos, kai teikiamos paslaugos.

Reikšminga paminėti, kad situacijose, kada internetiniam pirkėjui iki prekių pateikimo momento nebuvo perduota informacija, reikšminga sutarčiai sudaryti ir vykdyti (šis aspektas buvo nagrinėtas ankstesniame straipsnyje, todėl plačiau nedetalizuojamas), pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties per tris mėnesius nuo sutarties sudarymo dienos.

Šių nuostatų tikslas yra apsaugoti internetinio vartotojo teises. Internetinio pardavėjo interesų apsaugą iš dalies garantuoja teisės aktuose numatyta taisyklė, kad internetinis pirkėjas negali pasinaudoti prieš tai aptarta teise atsisakyti sutarčių, kurios sudarytos dėl garso ir vaizdo kūrinių ir fonogramų bet kokiose vaizdo ar garso laikmenose, kompiuterių programų tiekimo, jei pirkėjas pažeidė pakuotės apsaugą; laikraščių, žurnalų ar kitų periodinių leidinių tiekimo; dalyvavimo žaidimuose ir loterijose.

Įstatymų leidėjas numato pirkėjo teisės atsisakyti internetinėje parduotuvėje sudarytos sutarties įgyvendinimo tvarką, kurios esminis bruožas, kad internetinis pirkėjas savo teise gali pasinaudoti, jei daiktas nebuvo sugadintas ar jo išvaizda iš esmės nepasikeitė.

Pažymėtina, kad daikto ar jo pakuotės išvaizdos pakeitimai, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą daiktą, negali būti vertinami kaip esminiai daikto išvaizdos pakeitimai.
Praktikoje internetiniai pardavėjai, siekdami apsisaugoti nuo galimos rizikos, standartinėse sutarties sąlygose stengiasi apriboti internetinio pirkėjo galimybę atsisakyti sutarties numatydami tam tikras mokėtinas sumas, jei pirkėjas pasinaudoja savo teise.

Tokios sutarties sąlygos teisės aktų nuostatų prasme būtų laikomos negaliojančiomis, nes numatyta, kad pardavėjas neturi teisės suvaržyti ar apriboti pirkėjo teisės atsisakyti sutarties papildomais įsipareigojimais ar įmokomis, arba bet kokiu kitu būdu (CK 6.367 straipsnio 3 dalis). Internetinis pardavėjas turėtų atsižvelgti ir į tai, kad gavęs pirkėjo pranešimą, kurio atsisakoma nuo sutarties, per penkiolika dienų privalo atsiimti daiktą ir grąžinti pirkėjui už daiktą sumokėtas sumas.

Internetinis pardavėjas turi pirkėjui grąžinti jo įmokėtas sumas be jokio papildomo mokesčio. Manytina, kad vienintelis galimas vartotojo mokestis (jam atsisakius sutarties) yra tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos. Kitu Europos Sąjungos valstybių narių teismų praktikoje pabrėžiama, kad internetinis pardavėjas negali imti papildomo mokesčio už tai, kad pirkėjas (pasinaudojęs teise atsisakyti sutarties) tam tikrą laiką naudojosi daiktu.

Tačiau pripažįstama, kad šios nuostatos nedraudžia nustatyti vartotojui pareigą mokėti kompensaciją už šio daikto naudojimą tuo atveju, jei jis būtų pasinaudojęs daiktu tokiu būdu, kuris neatitiktų sąžiningumo principo ar dėl tokio daikto naudojimo be pagrindo praturtėtų. Šių nuostatų esminis tikslas yra sureguliuoti santykius tarp internetinio pirkėjo ir pardavėjo taip, kad visiškai nebūtų panaikintos ar apribotos pirkėjo galimybės atsisakyti internetinėje erdvėje sudarytos sutarties.

Nepaisant to, kad internetinėje plotmėje sudaromos pirkimo-pardavimo sutartys sulaukia išskirtinio įstatyminio reguliavimo, tačiau joms taip pat taikomos ir bendrosios vartojimo pirkimo-pardavimo sutarčių nuostatos. Internetinės parduotuvės turėtojui yra svarbu žinoti bendrąsias pirkėjo teises, todėl toliau jos aptariamos išskiriant esminius momentus.

Internetiniam pardavėjui aktualios teisės aktų nuostatos, numatančios parduodamų daiktų kokybę, todėl pažymėtina, kad parduodamo daikto savybės atitinka sutarties sąlygas jeigu daiktas tinka naudoti tam, kam tokios rūšies daiktai paprastai naudojami – atitinka kokybinius rodiklius, kurių galima tikėtis atsižvelgiant į daikto prigimtį bei gamintojo, jo atstovo ar pardavėjo viešus pareiškimus dėl daikto kokybės (CK 6.363 straipsnio 3 dalis).

Pažymėtina, kad minėti reikalavimai taikomi visoms vartojimo pirkimo-pardavimo sutartims (įskaitant sudarytas internetinėje erdvėje), nepriklausomai nuo to, ar yra įtraukti į konkrečios sutarties sąlygas. Internetiniam pardavėjui reikšminga žinoti, kad vartojimo pirkimo-pardavimo sutarties atveju laikoma, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantija pagal įstatymą).

Ši nuostatai reiškia tai, kad parduodamas daiktas neturi paslėptų trūkumų, dėl kurių daikto pirkėjas negali naudoti tam tikslui, dėl kurio pirko, arba dėl kurių nebūtų daikto pirkęs arba už jį tiek mokėjęs. Įstatyminis garantijos galiojimo terminas yra dveji metai, nuo prekių pateikimo dienos. Per ši laikotarpį internetinis pardavėjas įpareigojamas atsakyti už atsiradusius daikto trūkumus.

Situacijose, kada parduodama nekokybiška prekė vartotojas gali pasinaudoti įstatyminiais savo teisių gynimo būdais.

Internetinis pirkėjas gali reikalauti pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu; atitinkamai sumažinti prekės kainą; per protingą terminą neatlygintinai pašalinti trūkumus; atlyginti prekių trūkumų pašalinimo išlaidas (jei pardavėjas per protingą terminą nepašalino trūkumų, o pirkėjas juos pašalino pats ar kitų asmenų padedamas).

Vietoj nurodytų reikalavimų internetinis pirkėjas gali vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtą kainą (CK 6.363 straipsnio 8 dalis).

Teisės aktai nustato svarbią taisyklę, kad per šešis mėnesius nuo prekės perdavimo vartotojui išaiškėję trūkumai, laikytini buvusiais prekės perdavimo metu, ir pirkėjas šių aplinkybių neturi įrodinėti, tačiau pardavėjas gali jas nuginčyti. Internetinis pardavėjas, prieš tenkindamas pirkėjo reikalavimus turi atsižvelgti į paties pirkėjo elgesį sudarant bei vykdant sutartį.

Ar pirkėjas naudojosi daiktu pagal paskirtį, ar trūkumai atsirado dėl paties vartotojo, ar trečiųjų asmenų veiksmų. Įvertinus šias aplinkybes internetinis pardavėjas gali iš dalies atsisakyti tenkinti vartotojo reikalavimus, tačiau šių nuostatų taikymo nereikia absoliutinti ir jomis piktnaudžiauti praktikoje.

Kitas svarbus aspektas, kurį turi žinoti internetine prekyba užsiimantis pardavėjas, kad teisės aktų nuostatos deklaruoja pirkėjui teisę apsigalvoti dėl nupirktos tinkamos (kokybiškos) prekės reikalingumo ir ją pakeisti kita preke arba grąžinti (CK 6.362 straipsnis). Ši vartotojo teisė nesiejama su prekės trūkumais ar kitokiais sutarties pažeidimais iš pardavėjo pusės.

Internetinis pirkėjas, įsigijęs tinkamos kokybės daiktą per keturiolika dienų (jei pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino) gali prašyti pakeisti įsigytą prekę kitos spalvos, dydžio, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo daiktais, o jei pardavėjas tokio reikalavimo negali įvykdyti – sutartį nutraukti ir grąžinti pinigus. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pirkėjas, norėdamas grąžinti prekę, turi pateikti dokumentą, kuris patvirtintų prekės įsigijimą, jei toks nėra išlikęs arba nepateikiamas, prekė keičiami tik pardavėjui sutikus.

Prieš keičiant prekę, ar grąžinant sumokėtas sumas, reikia įvertinti, ar prekė nebuvo naudojama, ar ji nesugadinta ir nėra praradusi prekinės išvaizdos. Prekės pakuotės išvaizdos pakeitimai, kurie būtini norint apžiūrėti prekę, nėra laikytini esminiais.

Pažymėtina, kad įstatymų leidėjas numatė tam tikras prekių (kokybiškų) kategorijas, kurios nėra keičiamos. Išskirtinos kosmetikos, parfumerijos, fotografijos, poligrafinės pramonės, apatinio trikotažo, brangakmenių ir tauriųjų metalų, mechaninių įrenginių, vaizdo ir garso priemonių, ir kt. kategorijos (detalus nekeičiamų prekių sąrašas išdėstytas 2001-06-29 LR Ūkio ministro įsakymu dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo).

Apibendrinant vartojimo pirkimo-pradavimo internetinėje erdvėje vykdymo ypatumus internetinis pardavėjas turi atsižvelgti į tai, kad teisės aktai numato vartotojo (pirkėjo) teisių apsaugos prioritetą. Internetinis pardavėjas, norėdamas apsisaugoti, nuo nepageidaujamų finansinių nuostolių, internetinės parduotuvės tinklalapyje, turi aiškiai išdėstyti prekių kokybės standartus, numatyti pakankamai aiškią naudojimosi daiktais instrukciją, ar bent jau pažymėti, kad daiktai naudojami pagal įprastas savybes.

Aktualu numatyti taisykles, kaip daiktai yra keičiami, kaip grąžinamos vartotojo sumokėtos lėšos (jei iškiltų tokia situacija), informaciją apie prekių kokybę bei garantinį aptarnavimą (jei toks yra suteikiamas). Standartinėse sutarties sąlygose išdėstyti aplinkybes, kada atitinkami veiksmai laikytini netinkamu prekių naudojimu.