Bijo tik stipraus vėjo

Į Baltijos jūros bangas A. Mekionis ketina šokti šeštadienį priešpiet ir per 4-5 val., priklausomai nuo bangavimo, vėjo krypties ir stiprumo, kitų aplinkybių, pasiekti Daniją. Atstumas, kurį jis rengiasi įveikti, - beveik 7,9 km.

Kaip A. Mekionis pasakojo DELFI, savaitgalį numatomas panašiems žygiams ne itin tinkamas oras: vandens temperatūra – 17-19 laipsnių, lietus. „Tai negąsdina, svarbiausia, kad vėjas nebūtų stiprus“, - kalbėjo pašnekovas.

Jis ketina plaukti palei šiaurinę Oresundo tilto pusę. Telekomunikacijų strateginio vystymo konsultantu dirbantį vyrą turėtų lydėti valtis, kurioje bus medikas ir gelbėtojas.

A. Mekionis teigė nesantis profesionalus plaukikas, tačiau vylėsi, kad patirties nepritrūks. Savo žygiui jis pradėjo rengtis pernai vasarą, treniruodamasis po tris kartus per savaitę, iš pradžių – baseine, o nuo pavasario vidurio – jūroje. Tiesa, pašnekovas neslėpė, kad tokio ilgo atstumo jam dar neteko plaukti.

Paklaustas, kodėl plaukimui pasirinko ne kurį nors vandens telkinį Lietuvoje, A. Mekionis sakė mūsų šalyje neradęs itin įsimintinos vietos. Be to, nuo 2004 m. Švedijoje gyvenantis vyras panoro atkreipti lietuvių dėmesį į švedų iniciatyvas ekologijos srityje.

Ilgiausias tiltas tarp dviejų valstybių

A. Mekionis – ne vienintelis, kuriam kilo mintis tokiu būdu įveikti Oresundo sąsiaurį. Pirmasis pasaulyje iš Dragoro (Danija) į Malmę (Švedija) palei minėtą tiltą nuplaukė švedų plaukikas 25-erių Tobias Eldhas. Tai jis padarė 2001 m. rugpjūčio 18 d.

18 km atstumą švedas įveikė per 3 val. 59 min. 21 sek. T. Eldhas plaukė beveik tuo pačiu maršrutu, kuriuo iki tilto statybos plaukiojo keltai.

Anot A. Mekionio, remiantis oficialiais įrašais, kartą sąsiauriu iš Švedijos į Daniją palei tiltą perplaukė viena amerikietė.

Oresundo tiltas yra kombinuotas keturių juostų automobilių ir dviejų juostų traukinių tiltas, nutiestas per to paties pavadinimo sąsiaurį. Kadangi traukiniai rieda tuneliu, technologiškai tikslesnis šio statinio pavadinimas būtų Oresundo jungtis.

Tiltas jungia dvi metropolijas – Danijos sostinę Kopenhagą ir Švedijos miestą Malmę. Tai yra ilgiausias tiltas pasaulyje, jungiantis dvi valstybes, ilgiausias Europoje kombinuotas automobilių bei traukinių tiltas, vienas ilgiausių pasaulyje kabeliais laikomų tiltų.

Aukščiausia tilto kolona yra 204 m aukščio, o visas tilto ilgis sudaro 7 tūkst. 845 m. Tai yra maždaug pusė Oresundo sąsiaurio pločio. Tiltas baigiasi dirbtinėje Danijai priklausančioje Peberholmo saloje.

Jo statyba prasidėjo 1995 m. ir baigėsi 1999 m. rugpjūčio 14 d., kai vidury tilto simboliškai susitiko Švedijos kronprincesė Victoria ir Danijos kronprincas Frederikas. Oficialiai tiltas buvo atidarytas 2000 m. liepos 1 d., tą pačią dieną juo pervažiavo pirmieji automobiliai.

Prieš atidarant tiltą 79 tūkst. 871 žmogus nubėgo pusės maratono distanciją iš Amagerio Danijoje iki Skonės regiono Švedijoje.

Privačios kompanijos „Øresundsbron“ pastatytas tiltas ir dabar priklauso verslininkams, todėl už važiavimą juo tenka mokėti (už vieną lengvąjį automobilį – 36 eurus, dažnai važinėjantiems taikomos nuolaidos). Kompanijos pavadinimas buvo sudarytas iš tilto pavadinimų dviem kalbomis: švedų – Öresundsbron ir danų – Øresundsbroen. Tai esą simbolizuoja bendrą šio regiono kultūrinį identitetą.

Dėl nemažo mokesčio iš pradžių tiltu buvo naudojamasi ne itin aktyviai, tačiau pastaraisiais metais eismas juo suaktyvėjo. Manoma, kad taip atsitiko danams pradėjus pirkti pigesnius būstus Švedijoje ir keliauti į darbą gimtojoje šalyje.