Išsamų socialinį tyrimą atlikę specialistai nustatė, jog šeimos struktūra žymiai stipriau veikia berniukus pirmosiose ugdymo stadijose nei mokyklos tipas ar mokytojo lytis.

Paaiškėjo, jog problemų šeimoje turintys berniukai mokykloje dažniau netinkamai elgiasi, dėl blogo elgesio šalinami iš mokyklos ir gauna prastus pažymius.

Ši tendencija ypač išryškėjo nepilnose šeimose, kur „motinos sūnums skiria mažiau dėmesio nei dukromis“.

Šio tyrimo rezultatai itin svarbūs vis gilėjančiai lyčių atskirties švietimo sistemoje problemai.

Surinkti duomenys atskleidė, jog vos po metų, praleistų mokykloje, berniukai mokymosi rezultatais pradeda atsilikti nuo mergaičių, ir ta atskirtis pradinio ir vidurinio lavinimo etapuose vis didėja.
Sulaukę penkerių metų amžiaus, net 19 proc. Jungtinėje Karalystėje gyvenančių berniukų turi problemų dėliodami tokius paprastus žodžius kaip šuo, katė ar mama.

Tuo tarpu ši užduotis sudėtinga tik 10 proc. tokio amžiaus mergaičių, kurių rezultatai pradinėje ugdymo stadijoje žymiai geresni – jos geriau skaito, bendrauja, skaičiuoja, turi geresnių socialinių įgūdžių ir greičiau įsisąmonina naują informaciją.

Berniukai nuo mergaičių pradeda dar labiau atsilikti amžiaus tarpsnyje nuo 11 iki 16 metų. Todėl vis mažiau vyriškos lyties atstovų įstoja į universitetus ir įgyja aukštąjį išsilavinimą.

Ekspertai iš JAV bandė pritaikyti įvairias teorijas ir paaiškinti, kodėl berniukai linkę blogai elgtis ir prasčiau mokytis. Buvo padaryta gana paprasta išvada: šeimos įtaka žymiai svarbesnė nei biologiniai skirtumai, mokymo metodika, mokytojų lytis ar bendramoksliai.

„Berniukų noras „pasirodyti prieš kitus“ pradeda sparčiai mažėti, kai tėvai pradeda skirti daugiau dėmesio. Atsižvelgiant į tai, jog daugiau tėvų dėmesio vaikai sulaukia tradicinėse pilnose šeimose, galima teigti, jog vien su mama augantys berniukai prasčiau mokosi, blogiau elgiasi ir galiausiai šalinami iš mokyklos“, - teigia tyrimą atlikę ekspertai.

Ekspertai iš Čikagos Bootho verslo mokyklos norėjo išsiaiškinti, ar iš mokyklų pašalinama daugiau berniukų ar mergaičių. Jie taip pat klausė mokytojų ir tėvų, kaip jie vertina vaikų kognityvinę, socialinę, emocinę ir fizinę raidą.