„Lietuvių kalbos brandos egzaminų rezultatai turėtų atspindėti mokinių gebėjimus, mokymosi rezultatus, tačiau kaip paaiškinti situaciją, kai mokinys, mokęsis prastais pažymiais, netikėtai įvertinamas 97%, o mokiniai, kurie mokėsi vien aukščiausiais balais aplenkia mažiau nei 50% kandidatų?“ - retoriškai klausia LMP Pirmininko antrasis pavaduotojas Mažvydas Šileika.

LMP, atsižvelgdamas į kilusį abiturientų, jų tėvų bei mokytojų nepasitikėjimą valstybinio lietuvių gimtosios kalbos brandos egzamino rezultatų skaidrumu, prašo NEC iki š.m. liepos 4 d. pratęsti šiam egzaminui skirtą apeliacinį laikotarpį.

„Gali būti, kad kandidatų darbų kodai buvo išties netyčia sumaišyti vertinant atskiras egzamino dalis (esė\interpretacijas ir teksto suvokimą), todėl ir gauti rezultatai nėra adekvatūs lauktiems rezultatams bei mokinių žinioms.“ – teigia LMP Vilniaus regioninio skyriaus pirmininkas Lukas Savickas.

Mokinių atstovai savo raštiškoje pozicijoje taip pat prašo, kad NEC ir ŠMM suburtų nepriklausomų ekspertų komisiją valstybinio lietuvių kalbos brandos egzamino darbų kodams patikrinti bei peržiūrėti kandidatų surinktų taškų sumas (iš abiejų egzamino dalių) bei dar kartą pateikti lietuvių gimtosios kalbos valstybinio brandos egzamino rezultatus.